porsche
Naslovna > Automobili > Citroen > C5 > Avangardni mohikanac
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo - Citroen C5

Avangardni mohikanac

Nova generacija Citröena C5 oduševljava elegantnim avangardnim dizajnom kakav ne nudi nijedan drugi automobil u srednjoj klasi. Radikalne promjene i poboljšanja napravljena su u unutrašnjosti, na sistemu vješanja, ali i bezbjednosnim sistemima, zbog čega novi C5 djeluje mnogo uvjerljivije od prethodnika

Situacija u srednjoj klasi automobila, koja još uvijek uspješno odolijeva napadima sve popularnijih SUV i MPV vozila, nikad nije bila napetija. Glavni igrači poput Mercedes-Benza, Audija, Forda, Renaulta,... u 2007. su predstavili svoje podmlađene i tehnološki do savršenstva izbrušene adute C-Klasu, A4, Mondeo, Lagunu,... koji treba da nastave bespoštednu bitku za svakog kupca. Onako iz prikrajka u ovu svojevrsnu „ligu šampiona” uključio se i Citröen sa potpuno novom generacijom modela C5, koja kao nikada do sada oduševljava elegantnim i izuzetno dopadljivim dizajnom, bez obzira na to da li je riječ o limuzini ili karavanu.

 

 

 

Naime, uporedo sa predstavljanjem limuzine, svjetlo dana ugledala je i prelijepa karavanska verzija, od koje Francuzi po pitanju funkcionalnosti očekuju kritike sa puno superlativa, iako je od limuzine duža sa samo pet cm. Nema sumnje, nova Renault Laguna je dobila ljutog protivnika u vlastitom dvorištu, a zahvaljujući manje avangardnom obliku nego što je to do sada bio slučaj, njemački konkurenti poput Ford Mondea, Audija A4 ili Volkswagen Passata također imaju razloga za brigu. Predstavljanje karavana u ranoj fazi ne treba da čudi, obzirom da je evidentan porast prodaje karavana srednje klase, koji predstavljaju idealnu sredinu između sve slabije traženih limuzina i sve popularnijih MPV vozila. Ipak, Citröen se ne brine za novi C5, jer iskustva koja ima sa prethodnim modelom pokazuju da je francuska limuzina često prisutna u voznim parkovima velikog broja preduzeća te da je jedan od najomiljenijih službenih automobila.


 

Poslovično poznati po izuzetnoj dizajnerskoj hrabrosti, Citröenovi su modeli oduvijek, bar kada je izgled u pitanju, korak ispred konkurencije. Ipak, C5 kao njegov predstavnik u srednjoj klasi, koji je predstavljen 2000. i blago redizajniran 2004. godine kao da je pomalo odskakao od te konstatacije i gotovo uvijek mu je nedostajalo „ono nešto”. Na sreću ljubitelja provokativnih francuskih modela svemu tome je sada došao kraj, jer je novi dugoočekivani C5, dizajnerski gledano, tipično avangardni Citröen, na kojem su francuzi još jednom dokazali svoju nesvakidašnju dizajnersku slobodu.

 

 

U odnosu na prilično jednostavno skrojenog prethodnika, novi C5 je napravio korak od sedam milja, a dizajnerski se snažno naslanja na konceptni model C-Airscape, predstavljen na prošlogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu, dok će mnogi na njemu prepoznati detalje sa izuzetno popularnog modela C4 Picasso. Odskačući od globalnog trenda rasta automobila, novi je C5 je sa 4,78 metara tek nešto duži od prethodnika, dok je visina od 1,45 m identična. Ipak, osjetno veći međuosovinski razmak od 2.82 m i blago povećana širina vozila od 1,86 m, obećavaju zadržavanje tradicionalnog komfora, bolje vozne karakteristike i više prostora u unutrašnjosti. To i ne treba da čudi, obzirom da je novi C5 postavljen na modificiranu platformu za broj većeg modela C6.

 

 

 

Ono što je očigledno kod novog C5 jesu elegantne dinamične linije izvedene po uzoru na njemačke automobile, dok su bokovi podređeni aerodinamici, pa će mnogi imati problema da sa sigurnošću otkriju da li je u pitanju coupe ili klasična limuzina. Prednji dio krase prepoznatljivi elementi poput markantnog „double chevron“ loga i velikih usisnika zraka, te izduženih svjetala, koja snažno zadiru u bok automobila. Stražnji dio, inače glavni razlog neprihvaćenosti prethodnika je temeljito izmijenjen i jednako upečatljiv sa konkavnim stražnjim prozorom i dvodijelnim bumerang svjetlima, koja su možda i jedina dodirna tačka sa prethodnim modelom. Slično je i sa karavanom, koji elegantnim stražnjim krajem uspješno krije raskošan prtljažni prostor. Iako su to mnogi očekivali, a na to je upućivao i konceptni C-Airscape kao dizajnerska osnova, novi Citröen C5 po svemu sudeći neće biti dostupan u atraktivnoj kabriolet verziji, mada bi mu takvo nešto trebalo, obzirom da Renault otvoreno najavljuje coupe verziju nove Lagune. Iako cijene još uvijek nisu objavljene, prema prvim najavama nesumnjivo će biti na nivou prethodnika, odnosno osnovna verzija bi trebala koštati oko 22.000 eura. Potvrdu ovako obećavajućih najava dobit ćemo u ljeto, kada novi C5 stiže na naše tržište. Sa novim C5, Citröen nesumnjivo zauzima jaku poziciju u srednjoj klasi automobila, gdje su glavne kvalitete poput atraktivnog nastupa, performansi, statusa i kvalitete u slučaju ovog automobila više nego zadovoljene.


 

U skladu sa tradicionalnom francuskom školom, novi C5 je oličenje udobnosti, profinjenosti i elegancije, uz nesvakidašnju kvalitetu završne obrade i korištenih materijala, čime Francuzi otvoreno napadaju njemačku perfekciju. U nesvakidašnjoj udobnosti najviše će uživati vozač i suvozač, smješteni u višestruko podesiva sjedišta, dostupna u klasičnoj i sportskoj varijanti s mogućnošću podešavanja nagiba gornjeg dijela naslona sa osloncima za glavu. Zbog izostanka centralnog tunela i putnici na stražnjoj klupi sada uživaju u mnogo većoj ponudi prostora za noge. Raskošnim kokpitom dominira prepoznatljivi upravljač sa fiksnim centralnim dijelom, koji obiluje multifunkcionalnim tipkama, te neobična instrument tabla sa tri odvojene „duplje”, inspirisana avionskom tehnologijom te veliki 7-inčni ekran na vrhu centralne konzole.

 

 

Citröen je sa novim C5 napravio svojevrsni presedan. Naime, pored sada maskimalno usavršenog Hidractiv 3 Plus hidropneumatskog ovjesa, kupci će moći birati i standardni mehanički sa dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i multilink osovinom straga. Iako je na ovaj način C5 izgubio dio svog tehničkog šarma, vjerovatno će zauzvrat privući tradicionalnije kupce, sklone sportskijoj vožnji, koji vole čvrste mehaničke noge, umjesto visokosofisticirane hidropneumatike, koja ne pruža tako direktan osjećaj za upravljačem. S druge strane, inovativni hidropneumatski ovjes, kao Citröenov zaštitni znak, nudi nekoliko opcija podešavanja rada ovjesa u skladu sa uslovima na cesti i ujedno održava identičnu udaljenost vozila od tla, bez obzira na opterećenost ili broj putnika. Ipak, bez obzira koji ovjes izabrali, C5 nudi vrhunska vozna svojstva i udobnost, dostojnu najboljih poslovnih limuzina.


 

Ponuda pogonskih agregata zaista je bogata i uključuje tri benzinska i četiri dizel motora. Benzinsku ponudu otvara 1.8i 16V sa 127 KS, sredinu čini 2.0i 16V agregat sa 143 KS, dok vrh ponude predstvlja 3.0-litarski V6 sa 215 KS. Dizelsku ponudu čine provjereni HDI FAP motori i to 1.6-litarski sa 110 KS, zatim 2.0-litarski sa 138 i 2.2-litarski sa dvostrukim turbo punjačem i 173 KS, te vrhunski 2.7-litarski V6 HDI sa 208 KS. Uz sve agregate dolazi i bogata ponuda mjenjačkih opcija, koju čine ručni mjenjači sa pet i šest brzina, zatim klasična automatika, kao i robotizovani šestostepeni mjenjač.

 

 

Potpuno očekivano svi dizel agregati serijski dobijaju filter čestica. Sigurnost novog C5 nije upitna, te se sa pravom očekuje osvajanje maksimalnih bodova na EuroNCAP testu, obzirom da će svi modeli serijski posjedovati ESP, sedam zračnih jastuka i fleksibilne papučice nožnih komandi, a tu su i brojni elektronski „anđeli čuvari”, kao što je sistem za upozoravanje u slučaju neželjenog napuštanja vozne trake, adaptivna prednja svjetla, elektronska raspodjela kočione sile, pomoć pri naglom kočenju i slično. Osim toga, u serijsku opremu spadaju Isofix sidrišta za dječije sjedalice na sva tri stražnja sjedišta, kao i blokada vrata i prozora, odnosno senzori na prozorima, koji detektuju eventualnu prepreku poput dječijih prstiju. Kao što to i priliči predstavniku klasične francuske škole, novi C5 je izuzetno bogato opremljen automobil. Serijska oprema uključuje cruise control i tempomat, dok verzije sa hidropneumatskim ovjesom serijski dobijaju električnu parkirnu kočnicu i hill-start pomoć pri kretanju uzbrdo. Kako bi se olakšalo parkiranje, C5 je moguće opremiti prednjim i stražnjim parking senzorima, kao i sistemom koji mjeri raspoloživi parking prostor i informiše vozača o mogućnostima parkiranja.

 

 

Prije predstavljanja novi C5 je bio podvrgnut brojnim testiranjima u najtežim uslovima eksploatacije, u kojima se „skupilo“ više od dva miliona kilometara. Osim toga više 250 modela je dato u ruke odabranim kupcima u Francuskoj i Njemačkoj, koji će testirati vozilo u normalnim okolnostima i uputiti na eventualne nedostatke, koji se mogu ispraviti prije zvaničnog dolaska na tržište. Citröenovi inženjeri na sva zvona hvale akustičku izolaciju i predviđaju da će C5 biti najtiša limuzina srednje klase, zahvaljujući specijalnim akustičkim barijerama u vratima, laminiranim staklima i novim prigušivačima amortizera. Osim, toga potvrda kvalitete dolazi i u vidu renomirane tvornice Renne la Jannais, koja zadovoljava ISO 9001 standard i ISO 14001 certifikat. Obzirom da će dijeliti motore, mjenjače i brojne tehničke komponente sa Peugeotom 407, u Citroenu tvrde da je 99% svih vizuelnih dijelova automobila dizajnirano specijalno za novi C5.

Datum objave: 01/03/2008
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook