Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Bez pogona na sva četiri točka

Ford Focus ST

Bez pogona na sva četiri točka

Nakon odustajanja od proizvodnje Forda Focusa RS mnogi obožavaoci ovog „hot hacha“ su se pitali da li postoji mogućnost da aktuelni performantni Focus ST dobije pogon na sva četiri točka po ugledu na RS. Šef odjela Ford Performance Europe, Stefan Muenzinger je dao odgovor na to pitanje....

Sviđalo se to nekima ili ne, najjači hatchback u Fordovom arsenalu ostaje sa pogonom na prednju osovinu. Planova za ugrađivanje pogona na sva četiri točka u verziju ST nema, jer bi to automatski značilo oživljavanje Fokusa RS – izjavio je Muezinger. Focus ST je opremljen „osiromašenom“ verzijom RS pogonske jedinice, odnosno 2,3-litarskim turbo benzincem od 270 KS. Pored činjenice da je ovo najsnažniji ST ikad, prenos snage na podlogu ostaje na prednjoj osovini.

 

 

 

Muezinger je istakao kako je jedan pametni elektronski kontrolisani mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, na uljudan način „istisnuo“ pogon na sva četiri točka. Prema njegovim tvrdnjama, nivo prijanjanja na suvu podlogu između ST i RS je potpuno uporediv. Focus ST će se isporučivati sa specijalno konstruisanim Michelin Pilot Sport pnaumaticima, koji bi u kombinaciji sa pomenutim diferencijalom i ostalim sistemima asistencije mogli od ovog modela načiniti jedan od „najsposobnijih automobila na cesti“ sa pogonom na prednju osovinu.

 

 

 

Nakon što su glasine oko pogona na sva četiri točka demantovane, ostalo je pitanje da li će naredni model Focusa ST imati hibridni pogonski sistem? Muezinger je izjavio kako još uvijek ne smije davati izjave o budućim planovima kompanije, ali je dodao kako je evolucija prema hibridnim i elektrifikovanim pogonskim sistemima neizbježna. Da li će naredna generacija Focusa ST ponijeti hibridni pogonski sklop, ostaje da se vidi...

Datum objave: 22/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook