Naslovna > Automobili > Volkswagen > Tiguan > Bliži Touaregu, nego Golfu
FOTO GALERIJA (47)

Test – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Bliži Touaregu, nego Golfu

Mada bi kao kompaktni SUV trebalo da bude bliskija Golfu, druga generacija Tiguana je napravila osjetan odmak od najpopularnijeg Volkswagena današnjice i približila se elitnom kućnom terencu Touaregu...

Prva generacija Volkswagen Tiguana prodata je u više od 2,4 miliona primjeraka. Za šest godina, koliko se ovaj model proizvodio, to je više nego odličan rezultat, o kojem mnogi konkurenti mogu samo sanjati. Jedan od najvažnijih aduta Tiguana bila je činjenica da su mnogi u njemu vidjeli terensku verziju Golfa, čija popularnost u svijetu automobila ima bezvremenski karakter. Takav stav nije bio daleko od istine.

 


Druga generacija Tiguana je napravila veliki iskorak tako što se ukupnom izvedbom udaljila od Golfa i približila drugom najpopularnijem kućnom modelu Passatu. Volkswagen želi „proširiti vidike“ svom kompaktnom SUV modelu, tako što će ga nametnuti kupcima dubljeg džepa, koji polako, ali sigurno počinju skretati fokus svoje pažnje i na njegove automobile. Odlučujuću ulogu tu je odigrao aktuelni Passat, koji je postavio čini se previsoke standarde za klasu u koju su ga do sada svrstavali. Prvi Volkswagenov SUV razvijen na modularnoj MQB platformi (ista kao u Golfa i Passata) testirali smo u najbolje opremljenoj i naskupljoj dizelskoj verziji koja je dostupna na bh. tržištu. Podsjećamo da se od starta prodaje Tiguan bh. kupcima nudi isključivo sa 2.0 TSI i TDI motorima sa 180, odnosno 150 KS i dva paketa opreme Comfortline i Highline. Testni TDI dizelaš kombinovan je sa sedmostepenim DSG mjenjačem i 4Motion pogonom na sve točkove. Kada tome pridodate Highline opremu, automatski pomislite da je cijena takvog modela otišla pod oblake. Nije. Tiguan poput testnog je dostupan za 58.736 KM. Sa Comfortline opremom i šestostepenim ručnim mjenjačem moguće ga je dobiti za 50.347 KM. S obzirom na to i činjenicu da Volkswagen u BiH uživa status „automobilskog božanstva“ Tiguan bi veoma brzo mogao postati jedan od najpoželjnijih i najprodavanijih modela u klasi.

 


S vana Tiguan sada izgleda kao mješavina Passata i Touarega. Najveći broj vozača i ljubitelja Volkwagena tokom testa ga je i doživljavao kao „novog Toureaga“ i nije vjerovao reklamnim naljepnicama na automobilu. Da su u zabludi, shvatali bi tek čitanjem sitnih hromiranih slova na petim vratima. Poređenje sa Touaregom je velika pohvala za Tiguana i najbolja potvrda iskoraka kojeg je napravio. Dizajnerska evolucija koju je prošao Volkswagenov kompaktni SUV u kombinaciji sa najbogatijom opremom izgleda moćno i privlačno. Prednja i zadnja LED svjetla imaju isti efekat kakav na damama ima skupocjen nakit. Atraktivni 18-inčni alu naplaci sa gumama 235/55 inča u ovom slučaju dođu kao štikle, koje vizuelno povećavaju automobil, ali mu odlično zatežu bočnu liniju i pozadinu. Kako to obično biva sa štiklama, dok je put ravan sa njima nema muke, dok na lošoj podlozi ljepota počinje da uzima danak u udobnosti hodanja, odnosno vožnje. Zaključak, najbogatiji Tiguan sada može da bude više nego adekvatno ogledalo društvenog položaja i platežne moći njegovog vlasnika, ali i više od toga, jer izgleda puno skuplje nego što to uistinu jeste.
Da je riječ o ozbiljnoj transformaciji u svim segmentima, shvatate najbolje po ulasku u enterijer. Čak i da nemate nikakvih želja i da vas ne zanima nijedan sadržaj, sa na tri stranice sabranom dodatnom opremom, osnovni Highline paket je toliko bogat da će ispuniti očekivanja i najzahtjevnijih kupaca. Svaka potraga za slabim tačkama enterijera na kraju se svodi na dilemu da li nam se nešto sviđa ili ne. Kvalitet svih komponenti je jednostavno neupitan, a pedantnost u sklopovima, njihovoj čvrstini i završnoj obradi na nivou najboljih predstavnika u klasi. Enterijerom dominira miris luksuza, koji do sada nije bio na ovom nivou. Ako bi trebalo da povučemo paralelu sa nekim od konkurenta, rekli bismo da je Volkswagen po svemu ponuđenom u enterijeru dostigao nivo Audija. U Comfortline paketu opreme Tiguan dolazi sa analogno-digitalnom instrument tablom, dok se svi Highline modeli opremaju novom, potpuno digitalnom, sa 12,3-inčnim ekranom visoke rezolucije, koju smo do sada u okviru Volkswagena imali priliku sresti u Passatu.

 

 

Vozaču su na raspolaganju brojne opcije podešavanja ekranskog prikaza, a kretanje kroz meni se obavlja tipkama na multifunkcionalnom upravljaču, na kojem se nalazi čak 18 daljinskih komandi. Logiku po kojoj se novi instrumenti podešavaju, generacije stasale na pametnim telefonima brzo će razumjeti. Ostalima će vjerovatno trebati više vremena i strpljenja. Visoka rezulucija ekrana garantuje odličnu vidljivost u svim situacijama, a jednom od najpraktičnijih postavki čini nam se ona sa navigacionom kartom u sredini.
Centralnim grebenom dominira „Composition Media“ sistem sa 16,5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, putem kojeg se između ostalog pristupa multimediji, navigaciji, sistemu glasovnog upravljanja i podešavanja parametra vezanih za automobil, ali i beskontaktnog telefoniranja. Multimedija automobila se putem Blutootha povezuje sa pametnim telefonima, a preko njih i sa internetom, te u realnom vremenu nudi mnoštvo korisnih informacija vezanih za stanje na putevima, ali i sisteme zabave. Komande automatske klimatizacije, DSG mjenjača i pratećih sistema Tiguan dijeli sa Passatom i ostalim kućnim modelima. Jedinstven detalj u enterijeru je okrugli selektor Dynamic Chassis Control sistema koji omogućava vozaču da upravlja radom 4Motion sistema dok je u off-roadu, odnosno da odabere jedan od četiri režima rada pogonskog sklopa automobila (Eco, Normal, Sport i Individual) dok je automobil na asfaltu. Elektronske promjene karaktera se lakše mogu osjetiti na asfaltu, nego u off-roadu kada pametna elektronika većinu svojih zadataka odrađuje neprimjetno. To u praksi znači da će aktiviranje Eco režima spustiti obrtaje, odnosno tražiti od mjenjača da maksimalno rastereti pogon, dok će se u Sport režimu desiti suprotna promjena kako bi se postigla maksimalna dinamika. Uz Tiguan su dostupni i najsavremeniji sistemi elektronske asistencije u vožnji, poput ACC aktivnog tempomata sa automatskim održavanjem razmaka do brzine od 160 km/h, sistema za nadzor gubitka pravca, očitavanja saobraćajnih znakova, upozorenje na opasnosti izazvanih preprekama na putu. To u praksi znači da Tiguan ima mogućnost samostalnog zaustavljanja u slučaju opasnosti, te da će ispraviti vozača u mnogim situacijama kad on pogriješi.

 


Novi Tiguan je dizajnerski moderniji, nudi prostraniju, komforniju i funkcionalniju kabinu, a mogućnosti prtljažnika su unapređene kliznom zadnjom klupom. Kvalitet izrade i upotrebljeni materijali su dodatno unapređeni, multimedija je savremena, a instrument tabla može biti analogna ili potpuno digitalna. Pogonsku gamu u BiH za sada čine po jedan 2.0 TSI benzinac sa 180 i jedan TDI dizelaš sa 150 KS. On se kombinuje sa dva osnovna paketa opreme, Comfortline i Higline, te šestostepenim ručnim i sedmostepenim automatskim mjenjačima. Najjeftiniji trenutno dostupan Tiguan u BiH košta 50.347, a najskuplji 58.736, što su cijene koje bi, i da Tiguan nije Volkswagenov, s obzirom na ponuđeno razoružale i najjaču konkurenciju. Za testni model sa desetak skupocjenih dodataka treba izdvojiti 76.956 KM. S obzirom na ponuđeno ni to se ne čini kao precjenjen iznos.



MOTOR
Dvolitarski dizelaš uzorne ekonomičnosti
Kao najbolja mjera i najčešći izbor u prošlom Tiguanu 2.0 TDI motor u savremenom izdanju sa 150 KS i u novom modelu se nameće kao najpogođeniji izbor...
Od starta prodaje Volkswagen je Tiguan ponudio sa 2.0 TSI i TDI motorima sa 180, odnosno 150 KS, od kojih se očekuje da budu i najveći nosioci Tiguanove prodaje. Zanimljiviji od ostalih trebalo bi da bude 2.0 TDI dizelaš, koji je u testnom modelu kombinovan sa sedmostepenim DSG mjenjačem sa dva kvačila i 4Motion pogonom na sve točkove. Ovaj motor se može dobiti i sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Dinamičke mogućnosti testne kombinacije najbolje oslikava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i brzinski maksimum od 200 km/h. Sasvim očekivani rezultati za 1.771 kg težak automobil, koji ima svestran pogon i veoma je siguran na asflatu, te upotrebljiv i u off-roadu. To je ujedno i dobitna kombinacija za domaću saobraćajnu infrastrukturu, ali i brdovit reljef, koji nalaže načelo „ako je SUV, neka ima 4x4 pogon“. U praksi ne treba očekivati čuda. Provjereni TDI dizelaš koji raspolaže sa 340 Nm obrtnog momenta u rasponu do 1.750 do 3.000 obrtaja je srčan i snažan. U gradu je sasvim dovoljan, ali na otvorenoj cesti traži od vozača da bude oprezan i ne precjenjuje njegove mogućnosti. Čak i kada su mjenjač i motor u sportskom režimu rada ubrzanja nisu energična, kako je to slučaj sa jačim verzijma 2.0 TDI motora. S druge strane, ekonomičnost je zaista nevjerovatna. Dionicu od Sarajeva preko Doboja, Stanara, Čelinca do Banje Luke savladali smo sa prosjekom od 5,4 litre. Ima tu svega, autoputa, preticanja, kolona, uspona, spustova... U gradu smo trošili sedam, a u testnoj stani/kreni fazi na stazi Zalužani i u off-roadu 8,5. Sredina je oko šest, 6,5 litara, što je odličan rezultat za SUV Tiguanovih gabarita, pogona i mase.

 

KOMFOR I PRTLJAŽNIK
Jedan u nizu velikih pomaka, koji je napravljena na smjeni dvije generacije Tiguana odnosi se na kabinski komfor i kapacitet, odnosno praktičnost prtljažnika. Dimenzijske promjene koje se ogledaju u 33 milimetra manjoj visini, te 30 mm većoj dužini i širini, u kabini se osjete duplo. Pametnim inženjeringom i 77 mm dužim osovinskim razmakom Volkswagenovi konstruktori su produžili kabinu za 26 mm i učinili ju osjetno komfornijom. Vozač i suvozač sada sjede 8 mm više, ali je subjektivni osjećaj da imaju više prostora za glavu nego do sada. Isto je i pozadi gdje su putnici dobili 29 mm za noge. Zadnja klupa je klizna, što je omogućilo da se njenim pomicanjem prema naprijed dobije prtljažnik kapaciteta 615 (145 više nego do sada), odnosno maksimalnih 1.655 litara. Njegovu funkcionalnost dodatno povećavaju ravan pod i bočne strane.

 

Datum objave: 23/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook