Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Bode oči,ali i prirasta za srce
FOTO GALERIJA (28)

Test – Citroën C4 Cactus Feel Edition Trendy PureTech 82BVM

Bode oči,ali i prirasta za srce

Sa C4 Cactusomfrancuski proizvođač se još jednom izdvojio iz mase koncepcijski istih, ali suštinski različitih rješenja, te nam ponudio dizajnerski potpuno "otkačen" automobil, koji na asfaltu "bode oči", a na parkingu privlači pažnju kao najbolja umjetnička kreacija...

Pri svakom spomenu imena Citroën javlja se asocijacija na DS ili popularnu "Žabu". Ovaj automobil koji je dizajnerski, koncepcijski i tehnološki obilježio prošlost i trasirao budućnost razvoja francuskog automobilskog proizvođača, danas se potajno traži u svakom njegovom modelu. Naime, od Citroëna uvijek očekujete da bude "drugačiji". Ako to nije slučaj, onda većina konstatuje da je riječ o automobilu "bez duše",što Francuze naprosto tjera da nam i dalje nude neka ekstravagantna i lucidna rješenja, koja imaju smisla samo ako se vežu uz Citroënovo ime.
C4 Cactus je svojevrsna vremenska mašina, koja oživljava sjećanje na hipijevski 2CV, ali i donosi nam pogled u blisku automobilsku budućnost, kada će sve u našim četverotočkašima biti digitalno i na "dodir osjetljivo".Sa dužinom od 4,15 metara, C4 Cactus se smjestio na pola puta između gradskog C3 i kompaktnog C4. Prema aktuelnoj klasifikaciji najbliži je crossoverima, automobilima povišenog vješanja, koji nemaju ozbiljnih off-road afiniteta, mada tako izgledaju.

 

Zahvaljujući brojnim plastičnim "štitnicima" prednjeg i zadnjeg odbojnika, širokim bočnim vazdušnim AirBump jastučićima i plastičnim zaštitama rubova blatobrana i pragova, C4 Cactus izgleda kao mali off-road oklopnjak. Sve to u zbiru sa neobičnim dizajnom prednjeg dijela i čak šest svjetlosnih tijela, pravi je mamac za ostale vozače, još uvijek nenaviknute na ovako neobičan dizajnerski pristup. Citroënov crossover ima i upečatljivu pozadinu sa lijepo stilizovanim pravougaonim svjetlima. Krovni nosači u obliku skija su takođe originalni, a istim epitetom se mogu počastiti i zanimljivi 17-inčni alu naplaci. Najinteresantniji pogled na dizajn C4 Catusa imaju djeca, koja u njemu vide veliku igračku. I ma koliko se trudili, teško ćete im objasniti da je riječ o punopravnom automobilu. To je odlično za Citroën, jer ako djeca vide da C4 Cactus ima "dušu", onda to kad-tad moraju vidjeti i odrasli. U kabini mali francuski crossover nameće svoj jedinstveni stil. Kompromisa nema i takva rješenja vam se mogu dopasti ili vas teško razočarati. Potpuno digitalna instrument tabla je sve manja senzacija, jer je sve više proizvođača koji primjenjuju ovo tehničko rješenje u svojim automobilima. No, treba primijetiti da Citroën digitalne instrumente u velikoserijskim automobilima nudi više od decenije.Mada C4 Cactus spada u grupu automobila"nižeg" cjenovnog ranga, iznenadila nas je činjenica da se osnovne postavke na instrument tabli ne mogu mijenjati, kao što je recimo slučaj sa instrumentima u kompaktnom C4. Moguće je uticati tek na nivo osvjetljenja... Skromno.

 

Veći izbor mogućnosti podešavanja ponuđen je na centralnom 7-inčnom na dodir osjetljivom ekranu, putem kojeg se između ostalog upravlja automatskim klima uređajem, audio sistemom, telefonom, navigacijom... Na centralnom displeju se mogu pratiti i podaci putnog računara, do kojih vozač dolazi pritiskom na taster integrisan na vrhu palice za aktiviranje brisača. Sama programska postavka multimedijalnog sistema je jednostavna, što u ide prilog najviše korisnicima sa skromnim poznavanjem računarske tehnologije. Međutim, kako C4 Cactus ima primarni karakter lifestyle automobila namijenjenog mlađoj i tehnološki osvještenijoj populaciji, multimedija bi mogla biti i vizuelno maštovitija. Funkcionalnost je uzorna i na nivou sličnih rješenja, mada bi odaziv ekrana na dodir prstiju, s obzirom na aktuelna tehnološka dostignuća na tom polju, mogao biti i nijansu brži. Klasičan način komandovanja putem prekidača upotrebljen je za ESP sistem, grijače vjetrobrana i zadnjeg stakla, te aktiviranje sva četiri pokazivača pravca. Četverokraki multifunkcionalni upravljač je "pozajmljen" od standardnog modela C4. Ugodan je u vožnji, a brojne daljinske komande na njemu su logički raspoređene i ergonomski odlično izvedene.

 

 

Većina plastike u enterijeru je tvrda i izvedbom na nivou Citroëna C3. Ipak gornji dio instrument panela je obložen mekanijom, reljefnom plastikom, koja je u slučaju testnog modela bila u interesantnoj krem boji. Da je C4 Cactus modno osviješten automobil sa odmjerenim retro karakterom, potvrđuju kožni rukohvati na vratima, ali i presvlake sjedišta sa platnom dezeniranim u stilu "sedamdesetih" godina prošlog vijeka. Ispred suvozača je i praktičan vodoravni pretinac, čiji poklopac je ukrašen lakiranim dugmićima. Duh Citroënove slavne prošlost prizivaju i foteljastaprednja sjedišta, koja u kombinaciji sa automatskim mjenjačem mogu biti i potpuno spojena. Treba pohvaliti njihovu uzornu udobnost, ali i primijetiti da ne pružaju dovoljno bočnog oslonca pri dinamičnoj vožnji. Na spisku jedinstvenih detalja su i zadnja "leptir" stakla, koja se isključivo otvaraju na bok, ali i prednji vazdušni jastuci smješteni u krovu.Pozadi ima dovoljno prostora za komforan transport dvije osobe. Sa 348 litara osnovne zapremine, prtljažnik je dovoljan za svakodnevne potrebe, mada treba primijetiti da je utovarni prag veoma visok, što može otežati utovar masivnijeg tereta.

 

Kupci C4 Cactusa mogu da biraju između dva 1.2-litarska trocilindrična benzinca, atmosferske i turbo koncepcije. Testni model je bio opremljen početnim, 82 KS snažnim atmosfercem. Mada njegovih 118 Nm na papiru ne djeluje puno, nakon sedmodnevnog testa možemo tvrditi da je to primjeren osnovni pogonski agregat za 965 kg težak automobil. Trocilindrična koncepcija osjetna je samo u startu, kada motor malo jače zavibrira, dok se u svim ostalim režimima rada ponaša kao klasični benzinac. Mali agregat voli obrtaje, rado prima gas, a u solidnim ubrzanjima mu pomaže i odlično proračunati petostepeni mjenjač. S konstantno upaljenim klima uređajem, testni prosjek nam se u zimskim uslovima vožnje sa puno hladnih startova kretao na nivou 6,5 na otvorenom, do 8,5 litara u gradu. Mada smo sigurni da u dinamičnoj vožnji bolji ugođaj pružaju jači benzinac (110 KS) ili obrtnim momentom raskošniji 1.6 HDI dizelaši sa 92 i 100 KS, mi smo i sa početnim benzincem uživali za upravljačem C4 Cactusa. Svesrdnu podršku u tome su nam dali i zimski uslovi za vožnju, sa debelim minusom i putevima pokrivenim snijegom, koji nisu uspjeli omesti na toplotu naviknutijeg Cactusa.

 

U ovakvim uslovima za vožnju do izražaja su došle odlične kočnice i perfektno odmjeren ESP, koji nas je u mnogo situacija uspješno čupao iz nevolja i vraćao na sigurnu putanju. Osmijeh na licu titrao nam je i svaki put kada bi ga na testnoj stazi isključili i prepustili se izazovima fizike i našeg vozačkog iskustva. C4 Cactus je veoma zabavan automobil, koji u bogato opremljenoj testnoj kombinaciji košta 29.145 KM. Sa malo manjim prohtjevima moguće je proći i povoljnije, ako se odabere recimo drugi po redu, Feel paket opreme, u kojem testna pogonska kombinacija košta 27.935 KM. Mada je konkurencija u ovoj klasi veoma jaka i raznovrsna, čini nam se da nijedan od tih modela nije tako "drugačiji" poput C4 Cactusa, koji nam se predstavio kao punopravanCitroën"s dušom".

Datum objave: 11/02/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook