Naslovna > Automobili > Opel > Corsa > Bogato opremljena i uzorno ekonomična
FOTO GALERIJA (61)

Opel Corsa 1.4 LPG Colour Edition

Bogato opremljena i uzorno ekonomična

Za sve one koji pod „haubom“ ne žele ekonomične turbo dizelaše, niti srčane turbobenzince, Opel je u „tijelu“ petovratne Corse ponudio kombinaciju provjerenog atmosferskog motora i fabričke plinske instalacije, koja visoko početno ulaganje opravdava značajno nižom cijenom plina...

Kada bi postojali automobilski dinosaurusi Opel Corsa bi sigurno bila jedna od njih. Od 1983. godine kada je predstavljena njena prva A generacija, poznatija kao „kockica“, pa preko B, C i D modela do sadašnjeg E, Corsa je uz legendarnog Kadetta, a kasnije i Astru bila i ostala jedan od najprepoznatljivijih modela njemačkog brenda. Aktuelna peta generacija, koja je predstavljena 2014. godine u suštini je temeljno dorađena i do najsitnijih detalja usavršena Corsa D, koja je svjetlo dana ugledala još 2006. Obje su zasnovane na istoj SCCS platformi, koju su svojevremeno zajedničkim snagama razvili italijanski Fiat i tadašnji Opelov vlasnik, američki GM. Na njoj još uvijek „leži“ Opel Adam, a osim njega ovu osnovu koristio je i prethodni Combo. Fiat ju je upotrebio za Grande Punto, Fiorina, Lineu, Doblo, ali i aktuelni 500L, Tipo, te 500X...

Na SCCS platformi Opel je Corsu usavršavao u nekoliko faza, koje su ozvaničene kroz redizajne iz 2010. a zatim i 2011. godine. Sa modelom iz 2014. napravljeno je toliko toga novog da su menadžeri njemačkog brenda odlučili da je on dostojan statusa potpuno nove pete generacije Corse. Mada je ispod „kože“ međuosovinski razmak ostao isti, 2,51 metar, a dužina se povećala za samo tri centimetra, Opel je promišljenim inženjeringom u enterijeru došao do mnoštva praktičnih i funkcionalnih rješenja, koja su napravila jasnu razliku između Corsi D i E. Proporcijski Corsa E neodoljivo podsjeća na prethodni model, mada nudi dosta dizajnerski originalnih detalja poput nove maske hladnjaka, logotipa, branika, te prednjih i zadnjih dvodijelnih svjetala u stilu Merive II. Kao lijep detalj na testnom modelu nametnuli su se i 16-inčni alu naplaci. Da je kojim slučajem karoserija bila ofarbana u neku svjetliju boju od testne sive, do izražaja bi još više došli i u crno lakirani krov, poklopci retrovizora, te lajsne na maski hladnjaka i na dnu zadnjeg branika. Podsjećamo da su svi ovi detalji karakteristično obilježje testnog Colour Edition paketa opreme, odnosno da Opel uz Corsu nudi još: Selection, Enjoy, Excite, Cosmo, te OPC pakete, koji svaki na svoj način definišu njen optički nastup u rasponu od skromnog do veoma atraktivnog. Aktuelna Corsa nije ružna, ali ne spada ni u grupu šminkerskih gradskih modela, koji kupce žele i mogu osvojiti na prvi pogled. Njeni najvažniji kvaliteti nalaze se ispod lima i postaju jasniji tek kada sjednete za upravljač i počnete da nižete kilometre.


Sadržajnost testnog paketa opreme, koji je nadograđen sa nekoliko veoma korisnih i oku ugodnih dodataka, zaslužna je što već nakon prvog sjedanja za upravljač Corse stičete utisak da ste u ozbiljnom automobilu. Ako se pri tom kao mi možete prisjetiti i iskustava stečenih sa nekoliko različitih verzija prethodne generacije onda vam neće biti teško da zaključite kako je Opel napravio veliki napredak u enterijeru. Od prošle Corse preuzete su tek ručice svjetala i brisača. Dizajn je moderniji, a osjećaj pod rukama puno bolji. Trokraki kožni upravljač ugodno je profilisan i pruža odličan oslonac za ruke. Idealan položaj za njim lako je pronaći zahvaljujući podešavanju po visini i dubini. Instrument tabla je pregledna, a prateći digitalni mjerači i putni računar informativni i jednostavni za očitavanje. Gornji dio instrument panela obložen je u mekanu plastiku. Na sredini je veliki ukrasni umetak ofarban crnim klavir lakom. Lijepo izgleda, ali se lako masti i pamti sve dodire prstiju. Na sredini instrument panela je opcioni 7-inčni na dodir osjetljivi ekran Intellink multimedijalnog sistema, koji u sebi objedinjuje radio, handsfree telefon, sistemska podešavanja i navigaciju.

Testni model je imao i veoma ugodna prednja sjedišta sa odličnim bočnim osloncem. U drugom redu ima dovoljno prostora za dvije odrasle osobe ili troje djece. Iza njih je prtljažnik zapremine 285 litara, što je u okviru prosjeka klase čiji najbolji predstavnici imaju prtljažnike zapremine oko 330 litara. Za Corsu sa provjerenim 1.4 motorom, te kombinovanim benzinskim i plinskom pogonom Opel na bh. tržištu u najpovoljnijoj verziji sa Selection opremom traži 22.942 KM. Istovremeno, za model sa Colour Edition paketom treba izdvojiti 24.859 KM, dok je za kombinaciju poput testne sa nekoliko dodataka potrebno platiti oko 2.000 KM više. To je bez obzira na veoma darežljive popuste sa kojima Opel u posljednje vrijeme u svoje salone mami bh. kupce popriličan iznos, jer dovodi Corsu do nivoa na kojem već mogu da se kupe solidno opremljeni benzinski kompakti.

POGON
Koliko je aktuelna Corsa ozbiljan automobil najbolje ćete osjetiti u vožnji. Vješanje je veoma uvjerljivo, te nudi optimalan kompromis između krutosti i udobnosti. Poprilično je neutralno na nagle promjene pravca i poprečne neravnine, a na lošim putevima i osjetno tiše. Upravljač je direktniji, a u „gradskom“ City režimu toliko lagan da ga i mala djeca mogu bez problema okretati. Testna pogonska kombinacija koja donosi 1,4-litarski benzinski motor i plinsku instalaciju namijenjena je kupcima koji prelaze veliki broj kilometara, ali ne žele dizelski motor. Atmosferski benzinac je jedan od najdugovječnijih u Opelovoj gami, koji je pritom i ekonomičan za održavanje, jer za pogon bregastog vratila koristi lanac. Plinska instalacija je fabrička i instalira se u automobil u toku njegove proizvodnje. Okrugli rezervoar za plin nalazi se na mjestu rezervne gume, koju je zamjenio kit za krpanje, a kontakt za točenje plina je pored otvora za rezervoar benzina. Model sa plinskom instalacijom ima šezdesetak kilograma veću masu i isto toliko manju nosivost. Zbog veće mase ubrzanje od 0 do 100 km/h, umjesto 13,2 sekunde koliko je kod standardnog, kod modela sa pogonom na plin iznosi 13,9 sekundi. Najveća brzina je identična i iznosi 175 km/h. Prosječna potrošnja na testu se zaustavila na 8,5 litara plina. U gradu se prosjek kreće oko devet, dok na otvorenoj cesti s lakoćom pada na 6,5 litara. Potrošnja benzina u principu je niža od jednog litra na otvorenoj cesti, do dva u gradskoj vožnji. Treba naglasiti da je subjektivni doživljaj performansi u praksi puno bolji nego što izgleda na papiru. Sa motorizacijom poput testne Corsa je živahan gradski autić, koji s lakoćom prati ritam saobraćaja i pri tome je uzorno ekonomičan ako ga vozite na plin.

INTELLINK MULTIMEDIJA
Opelova Intellink multimedija specifična je jer omogućava navigaciju u saradnji sa pametnim telefonima, koji rade na Android i iOS platformama, te Opelovom BringGo aplikacijom, koja omogućava navigaciju u realnom vremenu putem interneta. Veza sa Android  telefonima se ostvaruje putem Bluetootha, a iOS preko USB kabla i konektora. Povezivanje sa automobilom i Intellinkom zahtijeva poštovanje određenih procedura, a sam način daljeg korištenja je jednostavan. Kod Intellink sistema treba pohvaliti i jednostavnost pri upravljanju svim aplikacijama, a posebno beskontaktnim telefoniranjem, sa prekidačima za uspostavljanje i prekidanje veze instaliranim na upravljaču. Sedam inčni ekran ima ugodnu crveno-bijelu pozadinu, a na njemu je dok automobil stoji moguće pogledati fotografije ili video sadržaje sa prenosnih uređaja.

 

Datum objave: 12/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook