Iako je prethodik pobrao pozitivne kritike, te kotirao kao jedan od najboljih motocikala u klasi, novi model dolazi sa ciljem da ga nadmaši u svakom pogledu, a po svemu sudeći, aduta za to ima na pretek. Temeljito poboljšan, sa kompaktnom kombinacijom čvrste šasije i novorazvijenog agregata, te unaprijeđenom elektronikom, efikasnim ogibljenjem i još boljim radijalnim kočnicama, novi GSX-R600 zaista predstavlja nešto nesvakidašnje u srednjoj klasi. Osim agresivnijeg dizajna, GSX-R8600 raspolaže i sa cijelim nizom novih riješenja koja ga donekle čine unikatnim motociklom. Kao prvi novitet navešćemo elektronski kontrolisani upravljački amortizer, koji koristi solenoidni ventil, čiji je zadatak da u svakoj situaciji optimalno reguliše protok ulja pri podešavanju amortizacione sile, a tu su i novi 17-colni naplaci, dizajnirani da pruže još veću čvrstoću uz istovremeno smanjenje ukupne mase motocikla.
Na redukovanje mase uticala je i nova konstrukcija okvira, a išlo se i toliko daleko da je na zadnjem točku sada postavljena takozvana Lightweight kočiona čeljust renomiranog proizvođača Tokico. Uz Showa ogibljenje ukupnom pozitivnom nastupu doprinosi i dizajn rezervoara zapremine 17 litara, koji je izveden po uzoru na onaj sa većeg, bratskog modela GSX-R1000. I pored agresivnog dizajna, te cijelog niza inovativnih elemenata, najviše pažnje izaziva novorazvijeni motor.
Riječ je o temeljno unapređenom linijskom četverocilindrašu zapremine 599 ccm, koji pomoću novog elektronskog sistema ubrizgavanja goriva pod imenom Suzuki Dual Throtle Valve, sa dvostrukim injektorima po cilindru, sada pri 13.500 o/min razvija maksimalnih 125 KS. Od noviteta se izdvaja i motorni menadžment sistem S-DMS, koji vozaču dozvoljava tri opcije podešavanja i to jednostavnim selektovanjem putem prekidača na upravljaču. Brojne novosti koje novi Suzuki GSX-R600 donosi sa sobom rezultovale su fantastičnim performansama, koje se ogledaju i u maksimalnoj brzini od čak 270 km/h. Kada se sagledaju sve pozitivnosti novog Suzukijevog modela, cijena od 9.170 evra, koliko košta na evropskom tržištu, i nije previsoka, pogotovo ako je uporedimo sa iznosima koje je potrebno izdvojiti za sličnu konkurenciju.