Naslovna > Automobili > Pagani > Huayra > Božiji vjetar
FOTO GALERIJA (13)

Snovi – Pagani Huayra

Božiji vjetar

Novi model Paganija imenom asocira na boga vjetra koji živi u Andima, dok dizajnom i performansama utjeruje strah renomiranoj konkurenciji...

Na jeziku plemena Aymara, južnoameričkih Indijanaca, koji nastanjuju područje središnjih Anda, na pograničnoj teritoriji između Peruua i Bolivije, riječ Huayra simobolizuje boga vjetra, boga koji gospodari nebeskim prostranstvom oko vrhova jednog od najsurovijih planinskih vijenaca na svijetu. Na drugoj strani svijeta riječ Huayra odnedavno asocira na jedan od najekskluzivnijih automobila današnjice, brutalnu mašinu koja ostavlja bez daha, kako izgledom tako i performansama. Pagani Huayra je najnoviji proizvod italijanske automobilske manofakture Pagani, koja je svjetsku slavu stekla sada već legendarnim modelom Zonda. Ova kompanija, koju je 1992. godine osnovao Horacijo Pagani, stacionirana je pokraj grada Modene, u mjestu San Cesario sul Panaro, u čuvenoj italijanskoj regiji Emilia-Romagna. To je, podsjećamo, rodno mjesto Ferrarija, Lamborghinija, Maseratija i Ducatija, najvećih italijanskih automobilskih i motociklističkih legendi.

 

 

 

 

Mada ime Pagani još uvijek nije zvučno kao imena pobrojanih konkurenata, novi član italijanskog supersportskog automobilskog kruga, sa Huayrom pokazuje da je spreman otići korak dalje i potpuno se približiti renomiranoj konkurenciji. Dizajn Huayre bi se mogao opisati kao maksimalno aerodinamičan, ali i maksimalno agresivan. Mada se u mnogim proporcijama prepoznaju obrisi Zonde, riječ je o potpuno novom i drugačije zamišljenom modelu, koji je morao zadržati prepoznatljiva kućna obilježja, poput dvostrukih prednjih svjetala i četvorostrukog izduvnog sistema.

 

 

 

Svojevrsna novost koju Huayra donosi u odnosu na Zondu su četiri aktivna zakrilca, koja se mogu podešavati nezavisno, da bi se omogućilo maksimalno prijanjanje u svim uslovima vožnje, a posebno pri visokim brzinama. Monocoque šasija izrađena je u potpunosti od karbona, koji joj pruža visoku čvrstoću, ali i značajno smanjuju težinu o odnosu na čelik i aluminijum. Kao i Zonda, i Huayra ima vrata koja se otvaraju po sistemu takozvanih “galebovih krila” i olakšavaju pristup unutrašnjosti. Kokpit je priča za sebe, jer donosi mnoštvo detalja od aluminijuma i skupocjenih karbonskih vlakana. Sve ostale podloge u enterijeru presvučene su najfinijom kožom, koja je kao i svi ostali detalji ručno obrađena i sašivena. Sportski utisak naglašavaju i instrumenti fiksirani za stub upravljača, ali i dvije aluminijumske poluge, koje omogućavaju ručno prebacivanje brzina bez skidanja ruku sa upravljača. Kao dodatak ljubiteljima multimedije u Huayru je ugrađen na dodir osjetljivi ekran, putem kojeg se upravlja sistemom zabave i informisanja.

 

 

 

Dodatna tehnologija, ali i potreba za ispunjavanjem bezbjednosnih standarda donijeli su 120 kg više u odnosu na Zondu, što u konačnom zbiru nije uticalo na performanse. Za takav rezultat najviše je zaslužna poboljšana aerodinamika, ali i monstruozni Mercedes-Benzov AMG-ov benzinski V12 agregat. Uz pomoć tubropunjača i međuhladnjaka ovaj motor na zadnje točkove isporučuje 700 KS sa više od 1.000 Nm obrtnog momenta. Sve to u kombinaciji sa sedmostepenim sekvencijalnim Xtrac mjenjačem sa dva kvačila omogućava Huayri da 100 km/h ulovi za manje od tri sekunde i da dostigne maksimum na 345 km/h. Zvanična premijera ovog automobila zakazana je za Sajam automobila u Ženevi, nakon kojeg će se početi primati i prve narudžbe po početnoj cijeni koja startuje od milion eura, pa naviše.

 

Datum objave: 19/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook