Naslovna > Automobili > Land Rover > Defender > Britanska legenda u savremenom izdanju
FOTO GALERIJA (60)

Land Rover Defender

Britanska legenda u savremenom izdanju

Nakon 72 godine u kojima je dorađivao, unapređivao i razvijao prvobitni koncept Defendera, Land Rover je morao vratiti stvari na početak i napraviti potpuno novi terenski automobil, koji će biti usklađen sa aktuelnim automobilskim standardima…

 

Koristeći dizajnerske smjernice sa konceptnog DC100 modela Land Roverov kreativni odjel ponudio nam je veoma zanimljivu i pomalo futurističku serijsku verziju novog Defendera, koji će kao i njegov slavni prethodnik biti dostupan u dvije karoserijske verzije. Kratki model sa tradicionalnom oznakom 90 dugačak je 4,32 metra, ima troje vrata i dovoljno mjesta za pet odraslih putnika u standardnom odnosno šest u opcionom izdanju sa preklopivim srednjim sjedištem u prvom redu. Četrdeset četiri centimetra duža petovratna verzija sa oznakom 110 je osjetno komfornija, te može standardno da ponudi pet sjedišta, a opciono je dostupna i sa dva više. Moderan dizajn novog Defendera naglašen je sa najsavremenijim LED svjetlima, karakterističnog retro dizajna. Standardna kombinacija boja sa maslinasto zelenom osnovom, crnim B, C i D krovnim nosačima i kontrastnim bijelim krovom svojevrsni je omaž prvom Land Roveru serije 1 iz 1947. godine. Kupcima su ponuđena i mnoga modernija kolorna rješenja, koja omogućavaju raskošnu personalizaciju novog modela, a tu je i širok izbor alu naplataka u rasponu od 18 do 22 inča. Novi Defender zadržava jedan od najprepoznatljivijih detalja sa originalnog modela, a tu su uzdužni krovni prozori, koji sa stropa propuštaju dodatnu prirodnu svjetlost i čine kabinu prozračnijom i prijatnijom.

 

Enterijer donosi kombinaciju najsavremenijih digitalnih instrumenta, zatim 10-inčnog na dodir osjetljivog ekrana multimedije i stilizovanih klasičnih pomoćnih komandi za pogon i klimatizaciju, sa vrhunski izdržljivim premijum materijalima i kvalitetnom izradom. Veoma originalnim dizajnom može da se pohvali multifunkcionalni četverokraki upravljač, a interesantan detalji su i stilizovani utori za šarafe koji se nalaze širom kabine. Za razliku od prethodnika koji je imao snažnu šasiju novi model dobio je samonosivu aluminijumsku karoseriju, ali i zadržao raskošne off-road mogućnosti, uz značajno unaprijeđenu dinamiku i efikasnost. Defender sada može da savlada napadni ugao od 38 stepeni i silazni od 40 stepeni. U Land Roveru tvrde da je sa njim moguće proći kroz vodene prepreke do dubine od 90 cm. Za upravljanje stalnim 4x4 pogonom zadužena je najsavremenija elektronika, koja omogućava širok raspon pojedinačnih podešavanja, ali i veoma moćne automatske režime rada. Osim standardnog opružnog vješanja kupcima se kao opcija nudi i aktivno podesivo vazdušno koje omogućava da se maksimalan klirens poveća na čak 30 centimetara. Od starta prodaje kupcima će biti ponuđena dva dizelaša, jedan četverocilindarski benzinac i veći šestocilindarski koji je kombinovan sa blagim hibridnim pogonom. Bazni dizel motor je 2.0 SD4 koji razvija 200 KS, a u ponudi je i njegova jača verzija sa 240 KS. Ljubiteljima benzinaca nudi se startni Si4 motor sa 300 KS, dok je najzahtjevnijim kupcima namijenjen hibridni 3.0 i6 sa 400 KS. Svi motori su kombinovani isključivo sa automatskim mjenjačima. Novi Land Rover Defender svjetskoj javnosti je premijerno predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu, a prvi modeli trebalo bi da budu isporučeni već do kraja godine.

 

Novi Defender će kao i do sada biti dostupan u dvije karoserijske verzije: 4,32 metra dugačkoj trovratnoj DC90 i 4,76 metarskoj petovratnoj DC110. Dok ne predstavimo model sa hibridnim pogonom Defender će se svoj „ekološki“ imidž graditi na pomoćnom lakom hibridnom 48V sistemu sa starter/generatorom u funkciji elektromotora. Kao podloga za razvoj Defendera upotrijebljena je nova D7x platforma, koja je u potpunosti izrađena od aluminijuma. Dosadašnju kombinaciju šasije i karoserije zamijenio je koncept samonosive karoserije. Kruto vješanje zamijenjeno je sa nezavisnim koje ima hod od čak 500 mm. Zahvaljujući pneumatskom vješanju standardni klirens se kod modela 110 može povećati za dodatnih 75 mm i spustiti za 50 mm. Ovaj Defender može da prođe kroz vodu visoku 90 cm. Centralni diferencijal standardno dolazi sa mogućnošću zaključavanja, dok se zaključavanje zadnjeg nudi kao opcija. U ponudi je nekoliko varijacija Land Roverovog Terrarin Response 2 elektronski kontrolisanog pogona.

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook