Naslovna > Automobili > Toyota > Camry > Broj veća zamjena za Avensisa

Toyota Camry

Broj veća zamjena za Avensisa

Nakon što je objavila kraj za Avensisa, Toyota ga je ekspresno zamijenila sa Sedan verzijom kompaktne Corolle i osmom generacijom raskošne kućne limuzine Camry, koju smo ekskluzivno vozili u okviru međunardne prezentacije u Šibeniku…

Nakon punih 14 godina izbivanja sa evropskog tržišta Toyota je odlučila Evropljanima vratiti svoju veliku poslovnu limuzinu Camry. Zbog novog Camrya smo došli u Šibenik, da ga vozimo duž jadranske obale i da vidimo šta je Toyota pripremila kao zamjenu za nekadašnji Avensis. Prije otprilike dva mjeseca na prezentaciji nove generacije Corolle predstavnici Toyote su nam rekli kako će umjesto Avensisa ponuditi novi Camry. Doduše, Corollu u Sedan verziji su tada uporedili sa Avensisom, jer su je povećali i dali joj nešto više poslovnog stila, tako da sada možemo reći kako je Camry ipak model pozicioniran stepenicu iznad nekadašnjeg Avensisa. Sa osmom generacijom Camry-a Toyota je ponudila raskošnu limuzinu koja je razvijena na novoj TNGA platformi, čije efekte smo već imali priliku upoznati na već spomenutoj Corolli, ali i na RAV4 modelu. Ova činjenica je omogućila Toyoti da se poigra sa oblikom i dimenzijama pa su njeni inženjeri napravili model koji je od prethodnika niži čak 25 milimetara, a da pri tome nisu narušili prostor u unutrašnjosti. Kada smo kod dimenzija spomenimo i činjenicu da je Camry zaista veliki automobil koji je rastegnut na 4,88 metara. Vizualizacije radi, to je 12 centimetara duže od aktuelne osme generacije Volkswagen Passata, koji će Camryju, uz Superb i Insigniju, biti jedan od najvećih konkurenata u Evropi.

 


U odnosu na konkurenate Camry se razlikuje i najsavremenijim pogonskim sklopom, odnosno četvrtom generacijom Toyota hybrida koji donosi kombinaciju 2,5-litarskog Dynamic Force motora uparenog sa elektromotorima i litijium-jonskom baterijom. Ova kombinacija na podlogu isporučuje 218 KS uz obećanu potrošnju goriva od svega 5,2 litra benzina po WLTP mjerenjima. Zbog principa rada Toyota hybrida, njegove pozicije, ali i zahvaljujući novoj platformi sa krutom šasijom Camry ima nizak centar gravitacije, pa je izuzetno povozit, precizan i ugodan u vožnji. Prostora u kabini ima na pretek, jer međuosovinsko rastojanje mjeri 2,8 metara, a raspon između naslonjača putnika u prvom i drugom redu oko jednog metra. U praksi to znači da čak i natprosječno visoke osobe na zadnjoj klupi mogu staviti nogu preko noge i opustiti se u prostoru, bez obzira koliko visoki bili vozač i suvozač.

Opuštanju u vožnji definitivno doprinosi i oku ugodno stilizovana armatura sa novim instrumentima. Sama instrument tabla je prilično uska zbog čega se stiče utisak da je Camry širi nego što jeste. Ovakav pristup oblikovanju kabine obezbijedio je i više prostora za noge putnika na oba prednja sjedišta. Na instrument panelu nalaze se čak tri ekrana. Između analognih instrumenata ispred vozača je 7-inčni TFT ekran. Tu je i 9-inčni ekran „Full Integrated“ multimedije, a po želji moguće je dobiti i opcioni 10-inčni Head-Up displej. Ljubitelji glasne muzike na raspolaganju imaju i opcioni JBL sistem sa devet zvučnika koji unutrašnjost Camryja bez problema pretvara u mini koncertnu dvoranu. Među premijum detaljima svoje mjesto je našao i „Nanoe Ion Tehnology“, uređaj za klimatizaciju sa čak tri zone upravljanja, uz sistem vlaženja kože. Novi Camry će na bh. tržištu biti ponuđen u rasponu od 66.300 KM do 79.000 KM, a njegovi prvi modeli kupcima bi trebalo da budu dostupni već od kraja maja, kada je planiran početak njegove prodaje u cijeloj Evropi. Plan Toyote je da sa osmom generacijom Camryja nastavi uspješnu priču, koji je počela 1982. godine i da u Evropi postavi nove prodajne rezultate sa 2.000 prodatih jedinica godišnje, što im s obzirom na sve što nudi njihova trenutno najveća limuzina na Starom kontinentu ne bi trebao biti veliki problem.

HRABAR DIZAJN
Za dizajn aktuelnog Camrya bio je zadužen Toyotin američki dizjanerski ogranak „Calty studio“ sa sjedištem u Kalforniji. Kao nosilac projekta označen je talentovani 43-godišnji Amerikanac Ian Cartabiano, inače novi šef Toyotinog kreativnog evropskog odjela ED2 studio, koji je smješten u Francuskoj. Cartabiano je najzaslužniji što je Camry od poprilično konzervativnog i univerzalno dizajniranog globalnog automobila postao veoma hrabra i smjela limuzina, koja kao takva sada osim u Americi može ravnopravno da konkuriše i najboljim modelima na evropskom tržištu.


SIGURNOST KAO IMPERATIV
Kod Toyote sigurnost više nije opcija već imperativ. Tako je i u novog Camryja serijski implementirana Toyota Safety Sense tehnologija sa elementima aktivne i pasivne sigurnosti. Iz osnovnog sigurnosnog paketa izdvajamo sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s otkrivanjem pješaka čak i noću, sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s otkrivanjem biciklista, inteligentni prilagodljivi tempomat, prilagodljivi tempomat punog raspona i upozorenje za napuštanje saobraćajne trake. Među opcijama mogu se naći i Rear Collision Warning sistem, sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu, te parking senzori.
 

Datum objave: 23/07/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook