Naslovna > Automobili > Volkswagen > Caddy > Čarobna kutija
FOTO GALERIJA (14)

Test - VW Caddy Kombi Confortline 1.6 TDI

Čarobna kutija

Novi Caddy izgledom se priklanja aktuelnom Golfu, sa kojim dijeli većinu elemenata enterijera, ali i štedljivi 1.6-litarski TDI agregat. Praktična koncepcija sa pet sjedišta, od kojih se zadnja mogu potpuno izvaditi, dodatno je naglašena kliznim bočnim vratima...

Sa više od 800.000 prodanih primjeraka u posljednjih šest godina VW Caddy spada u grupu najpopularnijih lakih komercijalnih vozila, čija se svaka nova generacija očekuje sa velikim nestrpljenjem. Takav je slučaj i sa najnovijom serijom, koja je u svom temeljno osvježenom izdanju svjetlo dana ugledala na ovogodišnjem sajmu komercijalnih vozila u Hannoveru, odakle je krenula u pohod na većinu tržišta. Dolaskom u našu zemlju, novi VW Caddy izazvao je veliku pažnju automobilske javnosti, ali i vlasnika dosadašnjih modela i to ne samo zbog osvježenog dizajna, već i zbog nekoliko dubokih mehaničkih rezova. Koliko je novi Caddy stvarno bolji od dosadašnjih serija, provjerili smo testiranjem putničke Confortline opcije pokretane novim modernim 1.6-litarskim TDI agregatom od 102 KS.

 

 

 

 

Već na prvi pogled novi Caddy se jasno distancirao od svog uspješnog prethodnika. Iako nije riječ o potpuno novom modelu, zahvaljujući opsežnim dizajnerskim korekcijama na frontalnoj sekciji stiče se utisak da je posljednja serija potpuno ponovo razvijena, što dovoljno govori o tome koliko je zapravo uspjelo osvježavanje ovog modela. U skladu sa novim kućnim modelima, novi Caddy dobio je svjetlosnu grupu, masku hladnjaka, te konture odbojnika po uzoru na novi Polo ili Golf, što je bilo sasvim dovoljno za postizanje potpuno novog, otmjenijeg karaktera. Naša Confortline opcija sa branicima u boji vozila, atraktivnim opcionim 16-colnim lakim točkovima, te zatamnjenim staklima iza B stuba, predstavlja se u svjetlu alternativnog luksuznog putničkog vana, koji će, ukaže li se potreba za tim, s lakoćom izaći na kraj i sa većinom teretnih zahtjeva. Velika vrata na zadnjem dijelu u znatnoj mjeri olakšavaju pristup tovarnom prostoru, a jedino na šta treba obratiti pažnju pri njihovom otvaranju je brzo podizanje u gornji položaj.

 

PERFORMANSE
Odmjereno brz, uzorno štedljiv
Pri mjerenju performansi, novi Caddy je dobio niz pozitivnih bodova, jer za vozilo ovog tipa maksimalna brzina od 169 km/h je i više nego adekvatna, kao i ubrzanje do 100 km/h od 13,2 sekunde. Šlag na tortu dolazi u obliku prosječne potrošnje, koja se na našem testu zaustavila na 6,3 litre eurodizela.

 

 

Svoju luksuznu orijentaciju testni Caddy na najbolji način je demonstrirao u enterijeru, ukrašenim sa nekoliko detalja, koji se obično implementiraju u tipične putničke limuzine. Smještanjem na dovoljno udobno sjedište pred vozačem se ukazuju dobro dimenzionirani trokraki servo upravljač, oplemenjen kožom i metaliziranim umetkom, iza kojeg su postavljeni analogno-digitalni instrumenti u prijatnom bijelo-plavom koloritu. Osim informacija standardnog putnog kompjutera, na preglednom displeju nalazi se novina u obliku indikatora izmjene stepena prenosa, koja vozaču sugeriše kada je najoptimalniji trenutak za promjenu brzine u viši ili niži stepen prenosa. Iako je kompletna instrument tabla identična onoj u komercijalnom, odnosno teretnom modelu, elementi opreme postavljaju jasan, pozitivni zid razgraničenja, što najviše treba zahvaliti atraktivnom audio CD sistemu sa izmjenjivačem diskova, opremljenom kolor displejom osjetljivim na dodir. Tu su i komande opcionog Climatronic automatskog klimatizacionog uređaja, dok je ispred prijatno kratke ručice petostepenog ručnog mjenjača postavljen tipično VW-ovski pretinac za sitnice i prekidač za aktiviranje ili deaktiviranje kontrole proklizavanja.

 

 

 

Da je u VW Caddyju sve podređeno funkcionalnosti pokazuju i brojni otvoreni i zatvoreni pretinci, od kojih posebnu pažnju na sebe skreće krovna ostava, u koju se mogu smjestiti i gabaritniji predmeti. Da je VW Caddy veoma sposobno multifunkcionalno vozilo najevidentnije je poglednom na drugi red sjedišta, opremljenih ISOFIX ankerima, kojima se pristupa putem bočnih kliznih vrata. Kako je zadnja klupa sastavljena od tri individualna sjedišta, koja se mogu vaditi, moguće su različite konfiguracije teretnog prostora, čija zapremina tako iznosi od osnovnih 750 do maksimalnih 2.850 litara. Na testu sposobnosti kombinacija 1.6-litarskog turbodizelaša od 102 KS i mase vozila od 1.465 kilograma nije obećavala spektakularne performanse, ali još jednom se potvrdilo da podaci na papiru ne moraju uvijek biti relevantni pokazatelji u stvarnosti.

 

MOTOR
Manji i čistiji
Ispod prednjeg poklopca ugrađen je novi 1.6-litarski common-rail dizelaš, koji opremljen turbo punjačem na izduvne gasove i na prednju osovinu isporučuje 102 KS. Najveći obrtni moment ovog agregata od 250 Nm konstantno je raspoloživ u režimu između 1.500 i 2.500 o/min. Osim prilično uglađenog rada i dobre usklađenosti sa petostepenim ručnim mjenjačem, treba primijetiti da ovaj agregat spada u najčistije u svojoj kategoriji, što potvrđuje i ispunjavanje aktuelnih Euro5 standarda o izduvnim gasovima.

 

Ipak, krenimo redom, tačnije od ogibljenja, koje je kod Caddyja prije svega konfigurisano za nosivost. Naime, kombinacija prednje McPherson i zadnje polukrute osovine uobičajena je za ovaj tip vozila, s tim da je radi postizanja maksimalne sigurnosti stabilnost vozila dodatno poboljšana standardnim elektronskim pomagalima, kao što su ESP program stabilnosti sa dodatnim elementima u obliku ABS, EDS, ASR i MSR pomagala. U prevodu, novi Caddy se u većini slučajeva vozi kao tipična limuzina, a da je riječ o komercijalnom vozilu, otkriće tek prelazom preko poprečnih neravnina, kada zadnja osovina prigušenim zvukom pokazuje da je namijenjena prije svega teretu. A kada je riječ o ovom segmentu, Caddy briljira, jer njegova nosivost iznosi preko 700 kilograma. Dobra izolacija putničkog prostora, solidne vozne karakteristike, izvanredna fleksibilnost enterijera, te bogata oprema samo su djelić pozitivnosti koje se dobijaju u Caddyju Confortline. 

Datum objave: 20/11/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook