Naslovna > Automobili > BMW > Serija 8 > Coupe i Cabriolet sa M potpisom

BMW M8 Coupe i Convertible

Coupe i Cabriolet sa M potpisom

U susret ljetu i godišnjim odmorima BMW je obožavaoce Serije 8 počastio sa njenim najjačim M izdanjima, koja osim sportskog dizajna i bogate opreme donose i najbolja pogonska rješenja koja Bavarci trenutno mogu da ponude…

Godinu dana nakon što je u Le Manu premijerno prikazao svoj novi kupe serije 8, BMW je ljubiteljima ovog automobila ponudio i njegovo najjače, odnosno najekskluzivnije M izdanje. Bavarski proizvođač M8 je prikazao u standardnoj kupe, ali i veoma atraktivnoj kabriolet verziji sa platnenim krovom koji se sklapa za 15-ak sekundi. U skladu sa dosadašnjom praksom BMW-ovog sportskog M odjela kupcima su odmah ponuđeni standardni, ali blago pojačani M Competition modeli razvijeni na temelju serije 8.

 

U odnosu na velikoserijski BMW 8, M modeli s vana se razlikuju u nekoliko detalja. Prvi od njih je niže sportsko vješanje zbog čega M8 izgleda kao da je prilijepljen za asfalt. Tu je sportski stilizovani prednji branik sa većim otvorima za dovod svježeg vazduha za hlađenje motora i kočnica. Svi ukrasni elementi na njemu ofarbani su crnom bojom, koja je zamijenila i hromirani okvir maske hladnjaka sa za M modele karakterističnim dvostrukim lamelama. Na donjem dijelu prednjeg branika se nalazi i aerodinamički razdjelnik vazduha, koji dodatno usmjerava njegov protok kroz i oko automombila na visokim brzinama. S bokova su uočljivi M sportski retrovizori i upečatljivi serijski 19-inčni, odnosno opcioni 20-inčni alu naplaci. Pozadinu krasi crni spojler na poklopcu prtljažnika, a tu je i snažnije profilisani branik sa difuzorom vazduha u sredini i po dvije izduvne cijevi u uglovima. Vizuelnoj atraktivnosti M modela doprinosi i crni krov, koji se kao i mnogi ostali aerodinamički detalji s vana mogu dobiti i u opcionom karbonskom izdanju. Pripadnost M seriji dodatno je naglašena i sa M logotipima sa prednje i zadnje strane i na bokovima.

 

Enterijer je više luksuzan nego sportski. Snažno profilisana kožna sjedišta su jedinstvenog dizajna, dok je trokraki upravljač do sada viđen i u nekim drugim BMW M modelima. Dva najzanimljivija tastera na njemu nose oznaku M1 i M2 i oni vozaču omogućavaju brzo aktiviranje različitih režima vožnje koje je on ranije podesio prema svojim željama, a koji regulišu rad upravljača, motora, gasa, amortizera, kočnica i nadzorne elektronike. Ispred vozača su digitalni instrumenti, dok je na vrhu centralnog grebena na dodir osjetljiv ekran visoke rezolucije sa BMW iDrive multimedijom. U standardnoj opremi se nalazi i Head up displej sa projekcijom podataka na vjetrobranskom staklu iznad vozača.

 

Za pogon BMW-a M8 zadužen je 4,4-litarski V8 twin-turbo benzinac, koji je već poznat iz limuzinskog M5 modela. On u standardnom M8 izdanju isporučuje 600 KS i 750 Nm, dok je u Competition verziji njegova snaga povećana na 625 „konja“. Svi M8 modeli opremljeni su sa 8-brzinskim Steptronic automatskim mjenjačem i sportski kalibrisanim xDrive pogonom na sva četiri točka. Zavisno od potrebe vozač može da izabere jedan od tri režima rada pogona. Prvi podrazumijeva samo pogon na zadnje točkove, drugi 4x4, a treći  4WD Sport režim u kojem se snaga prenosi na obje osovine, ali u različitim postocima. BMW M8 u kupe izdanju od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,3 s, dok je kabriolet 0,1 sekundu sporiji. Snažniji Competition modeli u oba slučaja su za 0,1 sekundu brži. Najveća brzina je limitirana na 250 km/h, ali se doplatom M driver paketa može povećati do 305 km/h. 
BMW M8 Coupe i Convertible modeli zvanično su predstavljeni na „BMW #NextGen“ manifestaciji, koja je održana krajem juna u Minhenu. Njihova prodaja bi trebala početi u septembru nakon sajma automobila u Frankfurtu po početnoj cijeni od 180.000 eura.

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook