Naslovna > Automobili > Kia > Sportage > Debi novih modela Sportage i EV6

Kia

Debi novih modela Sportage i EV6

Kia Europe je na salonu IAA Mobility premijerno predstavila čak dva vrlo napredna električna automobila čime i dalje jača svoj položaj lidera i najnaprednije marke u održivoj mobilnosti bez emisija...

Glavnu ulogu – uz globalnu premijeru – imao je potpuno novi plug-in hibrid (PHEV) Sportage, koji na novo definiše SUV kao vrlo štedljivo, dinamično i praktično vozilo za svaki dan, a ujedno i kao vozilo sposobno vožnje i po bespućima. Druga novost na salonu IAA Mobility je EV6, Kijino prvo namjensko baterijsko električno vozilo (BEV) koje uz evropsku premijeru predstavlja Kijino novu dizajnersku filozofiju i privrženost održivoj mobilnosti. Novi evropski PHEV Sportage, razvijen na naprednoj novoj platformi, koja uključuje prelomne inovacije i tehnologije elektrifikacije pogonskih sklopova, donosi  beskompromisan, ekološki prihvatljiviji i dinamičan SUV paket.

 

 

 

 

 

Snagu i performanse združuje s kapacitetom vožnje na struju bez emisija koji može pokriti većinu svakodnevnih putovanja od kuće do posla ili prijevoza za svakodnevne potrebe. PHEV izvedbu pokreću 1,6-litarski T-GDI motor, elektromotor s trajnim magnetom snage od 66,9 kW i litijum-jonski polimerni baterijski sklop kapaciteta od 13,8 kWh. Kombinacija pogonskih sklopova ukupno nudi 265 KS, pri čemu je 180 KS od motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Novost su i Kijin najnoviji vrlo učinkoviti hibridni starterski generator (HSG) i hibridna upravljačka jedinica (HPCU). HSG pomaže kod poboljšanja učinkovitosti i smanjenja buke i vibracija, djelomično zahvaljujući visokotehnološkom trajnom magnetu. HPCU ostvaruje unaprijeđene mogućnosti, bolju učinkovitost i snižavanje ukupne buke, uprkos tome da je zapremina manja u odnosu na prijašnji sistem. Ugradnja baterijskog sklopa kod modela Sportage PHEV brižljivo je uređena kako bi se spriječilo zadiranje u putnički i prtljažni prostor. Zbog toga je baterija postavljena na sredinu između dvije osovine ispod karoserije SUV-a, što omogućava uravnoteženu raspodjelu mase i donosi kabinu koja je praktična, udobna i svestrana. Najsavremeniji baterijski sklop ima visokotehnološku jedinicu za upravljanje baterija koja neprestano prati stanje baterije, uključujući i faktore kao što su struja, napon, izolacija i dijagnoza greške. Paket ima i naprednu jedinicu za kontrolu ćelija koja mjeri i prati napon i temperaturu ćelije. Sportage PHEV puni se snagom od 7,2 kW, što mu daje veliku gustoću snage od 1,53 kW/ℓ i učinkovitost od 95 posto. PHEV Sportage opremljen je naprednim 6-stepenim automatskim mjenjačem. Pionirski crossover EV6 je isključivo baterijsko električno vozilo nastalo u skladu s novom Kijinom dizajnerskom filozofijom (Opposites United) te ujedno i prvo vozilo napravljeno na Kijinoj novoj E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform).  EV6, kojeg pokreće isključivo električna energija, nudi veliki domet (2 izvedbe) i nulte emisije. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo s pogonom na 2 točka (2WD) ili 4 točka (4WD). EV6 u 2WD izvedbi kapaciteta od 77,4 kWh može s jednim punjenjem prijeći do 528 kilometara u WLTP  kombinovanom načinu vožnje. S najvećim okretnim momentom od 605 Nm raspoloživim kod AWD izvedbe EV6 može od 0 do 100 km/h ubrzati za samo 5,2 sekunde. Sve izvedbe EV6 imaju mogućnost punjenja naponom 800 i 400 volta za koji nisu potrebne dodatne komponente ili adapteri. Novi Kia EV6 je zahvaljujući naprednom 800-voltnom brzom načinu punjenja moguće napuniti s 10 % na 80 % kapaciteta baterije za samo 18 minuta. Za avanture u prirodi EV6 dobio je funkciju V2L (vehicle-to-load) koja zahvaljujući integriranoj punjačkoj upravljačkoj jedinici (ICCU) omogućava do 3,6 kW snage punjenja iz baterije vozila preko jednostavnog konvertera koji vanjski punjački priključak pretvara u električnu utičnicu. Za bezbrižnost vozača EV6 brine se oprema u koju npr. spadaju najnoviji zbir naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji između ostalog uključuje novu generaciju sistema asistencije za vožnju na autocesti HDA (Highway Driving Assist) a sistencijom kod promjene trake, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (Blind Spot View Monitor), sistem za spriječavanje naleta (Forward Collision Avoidance Assist), koji uključuje funkciju skretanja na raskrsnici i prolazak kroz raskrsnicu, kao i novu tehnologiju inteligentnih prednjih svjetala. Vrlo udobna i relaksirajuća sjedišta, dva 12,3-inčna zakrivljena ekrana, multimodalni upravljački prekidači, najveća prostranost u razredu i impresivni prostori za odlaganje brinu se za sve potrebe. E-GMP platforma omoguća ravno dno, što omogućava vrlo udobnu unutrašnjost kabine koja uključuje pozamašan prostor za noge u prvom (1.078 mm) i drugom redu sjedišta (990 mm). Tome dodajmo praktičnost i funkcionalnost porodicama prilagođenog prtljažnika (520 litara, VDA). Daljinsko otključavanje i zaključavanje s automatskim izvlačenjem ručice vrata iz karoserije, različiti načini vožnje koji unaprijeđuju vožnju i upravljivost te head-up ekran s proširenom stvarnošću i ergonomičnim dizajnom pružaju iskustvo koje vozače uvijek stavlja na prvo mjesto. Posjetioci salona IAA Mobility mogli su do 12. septembra pogledati Kijin izložbeni prostor  na Odeonsplatzu, gdje će zahvaljujući virtualnoj realnosti (VR) moći detaljnije isprobati EV6 i naravno izbliza upoznati novog Sportaga PHEV i novi EV6.

 

Datum objave: 13/09/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook