Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > S Klasa > Digitalizacija luksuza i automatizacija vožnje
FOTO GALERIJA (13)

Mercedes S-Klase

Digitalizacija luksuza i automatizacija vožnje

Sa novom, sedmom generacijom S-Klase Mercedes dizajnerski i pogonski evoluira, dok profinjeni luksuz dobija novu notu sa snažnom digitalizacijom, koja nameće nova pravila igre u komunikaciji između vozača, putnika, okoline i automobila...

Čak 80% dosadašnjih kupaca Mercedesa S-Klase na smjeni automobilskih generacija ostajali su vjerni istom modelu i proizvođaču. Ovaj interesantan podatak objavio je Mercedes u okviru svečane premijere njegove najznačajnije kućne limuzine, nove sedme genaracije S-Klase koja će bez ikakve sumnje usmjeriti budućnost razvoja njemačke kompanije u narednih pet do deset godina. Kao nikada do sada, najveći broj inovacija više nije grupisan oko dizajna i pogona, već oko multimedije, autonomnih i sigurnosnih sistema. Vremena i potrebe kupaca ubrzano se mijenjaju, a Mercedes s novom S-Klasom samo potvrđuje da je potpuno spreman dati adekvatan odgovor i na takve izazove. Pred modelom kodne oznake W233 su veliki izazovi, prije svih oni multimedijalni, jer on pravi radikalan zaokret u upravljanju automobilom, pružajući digitalizaciji enterijera puno više prostora nego što je to do sada bio slučaj u bilo kom drugom Mercedesovom modelu.

 

 

Dimenzijski S-Klasa je porasla u svim smjerovima u potrazi za još više kabinskog prostora. Sa 5,18 metara dužine osnovna verzija je duža od prethodne za punih pet centimetara. Visina je profitirala za dodatni centimetar, te iznosi ukupno 1,5 metara, dok je širina od 1,95 šest centimetara raskošnija od dosadašnje. Istovremeno je međuosovinski razmak osnovne verzije povećan za šest centimetara, što je omogućilo da se dobije 3,11 metara slobodnog prostora u kabini, koji je ispunjen vrhunskim luksuzom. Mada je još uvijek veoma svjež i nedovoljno doživljen, dizajn nove S-klase izazvao je podijeljena mišljenja. Razlog ovakve reakcije javnosti i kupaca treba djelimično tražiti u „savršenosti“ elegantnog oblika prethodne generacije, kojoj mnogi kritičari nisu imali jednostavno ništa dodati ili oduzeti, ali i u činjenici da se na masivnom tijelu petmetarske limuzine nova svjetlosna tijela ne čine tako velikim kolika bi trebala biti. Za ovakav utisak i svojevrsnu optičaku varku zaslužna je i osjetno masivnija maska hladnjaka, sa tri horizontalne hromirane rešetke. Zavisno od pogona i paketa opreme, branici će kao i do sada imati različite varijacije, od potpuno zatvorenih na hibridnim modelima, preko elegantnih na standardnim, do otvorenijih na AMG verzijama koje tek slijede. Sa ovim stilskim varijacima biće usklađeni i novi dezeni aluminijumskih naplataka u rasponu od 19 do 21 inča, te zadnji branici na kojima su zadržani stilizovani izduvni otvori, kroz koje se naziru okrugli završeci izduvnog sistema.

 

 

Više od samog izgleda promijenila se tehnologija sa kojom raspolažu prednja i zadnja svjetla. Dosadašnja karakteristična prednja LED dnevna svjetla sa tri odvojene linije dobila su jednostavniju formu u vidu samo jedne. Kolike su mogućnosti nove rasvjete najbolje svjedoči podatak da tri opciona prednja rasvjetna tijela imaju mogućnost emitovanja 1,3 miliona svjetlosnih tačaka, dok je maksimum maksimuma na 2,6 megapiksela. Novo svjetlo osim osvjetljavanja puta dobilo je i funkciju asistenta u vožnji, sa mogućnošću markiranja životinja i pješaka, virtuelnog iscrtavanja traka na putu ukoliko istih nema ili su izblijedile. Upečatljivu svjetlosnu tehnologiju i grafiku nude i zadnja LED svjetla koja su međusobno spojena hromiranom ukrasnom lasjnom.

 

 

Tužna strana pogonske priče je da više nema V8 dizel motora, niti dosadašnjeg W12 benzinca, koji je bio svojevrsni zaštitni znak prethodne generacije i demonstracija Mercedesove tehnološke nadmoći. Snage i mišića ima i dalje, samo su oni transformisani u novi hibridni oblik. Za početak prodaje nove S-Klase Mercedes se oslanja na trolitarske šestocilindarske motore kombinovane sa devetostepenim automatskim mjenjačem. Ljubiteljima dizelaša nude se dvije opcije, sa 286 i 330 KS. Slabiji motor raspolaže sa 600, a jači sa 700 Nm obrtnog momenta, sa tim da je jači u odnosu na prethodnu generaciju ostao bez 10 KS. Bazni benzinac razvija kao i do sada 367 KS, te može kratko da računa na dodatne 22 KS od EQ Boost električnog sistema. Snažniji ima 435 KS i on je potpomognut EQ Boost sistemom. Najsabiji dizelaš serijski dolazi sa zadnjim, dok su svi ostali modeli kombinovani sa pogonom na sve točkove. Mercedes je najavio da će u S-Klasu ugraditi i elektrifikovanu verziju V8 benzinca sa 48V starter generatorom. Plug-in hibrid očekuje se 2021. godine i trebalo bi da ima električnu autonomiju do 100 km. Prodaja nove S-Klase počinje u decembru, a bazni model bi na njemačkom tržištu trebalo da bude jeftiniji od 100.000 eura.

 

 

ENTERIJER

 

Ovo je mjesto gdje bi nova S-Klasa trebalo da dobije jednu od najvećih bitaka sa direktnim konkurentima. Vrhunski luksuz, vanserijska udobnost i filigranski kvalitet izrade se podrazumijevaju, ali svoju efikasnost u praksi moraće da dokaže trendovska i čini se neizbježna digitalizacija. Ispred vozača su digitalni instrumenti projektovani na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije, dok je srce i mozak MBUX multimedije veliki centralni 12,8-inčni na dodir osjetljivi ekran sa haptičkim „potvrdama“ aktiviranja funkcija. Ekran je gotovo kvadratnog oblika i biće dostupan u dvije dimenzije. U njemu je objedinjeno mnoštvo funkcija i najsavremenijih sistema sa kojima nova S-Klasa raspolaže, a tu je i napredan princip govornog upravljanja. Po želji kupaca S-Klasa može biti opremljena sa pet ekrana, od kojih se tri dodatna nalaze u drugom dijelu kabine. Jedan tablet je u centralnom naslonu i dva na naslonima prednjih sjedišta. Sva tri su osjetljiva na dodir. U kabini je ponuđen i novi nivo ambijentalnog osvjetljenja, koji u kombinaciji sa Mercedesovom Energazing Comfort funkcijom može da pruži jedinstvenu atmosferu opuštenosti za sve putnike u kabine, a posebno one pozadi. U potrazi za vrhunskim komforom ugrađena su nova sjedišta sa čak 19 elektromotora, koji olakšavaju pronalaženje idelanog položaja, ali i omogućavaju deset različitih stilova masaže, od kojih neki imaju mogućnost vibriranja i grijanja. Sva sjedišta imaju njemački AGR sertifikat, kao garanciju da pružaju vrhunski oslonac za leđa.

 

 

 

TEHNOLOGIJA

 

Mada je i do sada imala tehnologije koje su joj omogućavale autonomnu vožnju, nova S-klasa je otišla korak dalje. Međutim, njena puna afirmacija moraće da sačeka do 2021. godine kada se očekuje utvrđivanje preciznih zakonskih okvira na osnovu kojih će biti definisan način njene upotrebe. Uglavnom, u Mercedesu tvrde da je njihov automobil 100% sposoban da samostalno donosi veoma bitne odluke direktno vezane za vožnju. Da bi to bilo moguće objedinjeni su kamere, radari i lidari, a bitan aspekt u cijeloj priči igraju i nove HD mape, te najsavremeniji sistem za bežično pozicioniranje vozila. Sve navedeno omogućava S-Klasi da zna svoju tačnu poziciju sa mogućnošću tolarenacije od najviše jednog centimetra. Prvi stepen autonomije podrazumijeva dozvolu za autonomnu vožnju do brzine od 60 km/h. Vozač u tim uslovima može da skine ruke sa upravljača, ali i mora biti spreman da ih vrati odmah kada to automobil od njega zatraži. Spavanje ili napuštanje vozačkog mjesta nije dozvoljeno. S-Klasa ima i sistem autonomnog parkiranja, čija napredna opcija podrazumijeva da će automobil biti sposoban da se sam spusti u podzemnu garažu i parkira bez prisustva vozača i putnika, ali samo u garažama koje su opremljene sistemom za orijentisanje autonomnih vozila.

Datum objave: 24/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook