Naslovna > Automobili > Toyota > Avensis > Dijete ekonomske krize
FOTO GALERIJA (16)

Toyota Avensis 1.6 Valvematic Style

Dijete ekonomske krize

Najjeftiniji Avensis nudi kombinaciju udobnog enterijera, potpune opreme, raskošnog prtljažnika i perfektnog benzinskog agregata, koji snagom i dinamikom prevazilazi i najsmjelija očekivanja od 1.6-litarskog motora...

Kada jedan automobil doživi svoju treću generaciju, onda je uglavnom riječ o modelu koji ima svoje tradicionalne kupce na tržištu. U ovom slučaju radi se o Toyoti Avensis, modelu skrojenom za racionaliste, koji iznad svega cijene Toyotinu dokazanu pouzdanost, uz koju se u većini slučajeva rađa prijateljstvo na duže staze. Model koji smo testirali dokaz je kako i jedna renomirana limuzina može da se ponudi za znatno manju svotu novca od uobičajene, iz prostog razloga što je recesija ostavila još uvijek nezaliječene rane u autoindustriji. Tačnije, Toyota Avensis 1.6 Valvematic Style predstavlja dijete ekonomske krize, odnosno model koji nudi razuman pogon i isto tako dovoljnu količinu opreme, a sve to po odmjerenoj cijeni...

 

 

S vanjske strane, najpovoljniji Avensis ničim ne otkriva da je najjeftiniji u ponudi, jer bijela boja mu odlično stoji, kvake na vratima i retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca su u boji vozila, tu su i u paketu Style standardni 16-colni laki naplaci, a našlo se mjesta i za niklovane ukrasne letvice na bokovima, te sjajna kućišta svjetala za maglu. Jednom riječju - pun pogodak. S druge strane, osnovna forma Avensisa neće se svima svidjeti, jer suviše konzervativne linije ne plijene atraktivnošću, ali zbog toga zrače elegancijom, tipičnom Toyotinom prepoznatljivošću, te činjenicom da ovakav oblik teško stari. Naime, novi Avensis predstavljen je 2008. na sajmu automobila u Parizu, ali zato i dan danas plijeni poglede prolaznika, ne pokazujući da je na tržištu već treću godinu. Da su racionalizam i efikasnost igrali važnu ulogu pri stvaranju ovog modela pokazuje i odlična aerodinamika, tačnije koeficijent otpora vazduha od niskih 0,28. To u prevodu znači komforniju, manje bučnu vožnju pri višim brzinama, a istovremeno ima efekat u redukovanju potrošnje goriva.

 

 

Za razliku od eksterijera, pogled u unutrašnjost najpovoljnijeg Avensisa dijelom jasno pokazuje da je riječ o modelu namijenjenom racionalistima, koji ne pate od najnovijih čuda tehnologije koja se ugrađuju u daleko skuplja vozila. Sjedišta su udobna, a kada se smjestite u vozačevo podesivo po visini, pred vama će se ukazati lijepo dizajnirani analogno-digitalni instrumenti i četverokraki multifunkcionalni servo upravljač presvučen gumiranom masom. Da je riječ o najpovoljnije modelu u gami Avensis otkriva odsustvo bilo kakvih ukrasnih elemenata, izuzmemo li decentnu niklovanu lajsnicu ispred suvozača, obrub ručice mjenjača, te metalizirani plastični umetak na upravljaču. I pored uočljivog sivila, materijali upotrijebljeni za izradu enterijera su prilično kvalitetni, što najbolje pokazuje i ugodno mekana plastika instrument table.

 

 

Iako je najpovoljniji u ponudi, Avensis 1.6 Style standardno dolazi sa veoma bogatom opremom, u koju su između ostalog uključeni audio CD sistem, putni kompjuter, manuelna klimatizacija, prednja elektrifikovana stakla i vanjski retrovizori, a dašak luksuza predstavljaju tempomat i taster elektronske parkirne kočnice. Ono što posebno treba pohvaliti je potpun set vazdušnih jastuka, uključujući i one za koljena, te izvanrednu prostranost, bez obzira na  to nalazili se na prednjim ili zadnjim sjedištima. Što se tiče prtljažnika, on će svojom zapreminom od 509 litara zadovoljiti većinu potreba jedne prosječne porodice, a zahvaljujući gumiranoj podlozi njegovo čišćenje u znatnoj mjeri je pojednostavljeno.

 

    MOTOR              SRČANI BENZINAC          
Što se tiče pogona, pod prednji poklopcem se nalazio 1.6-litarski četvorocilindraš. Ovaj moderni benzinac dolazi sa Valvematic tehnologijom, tačnije evolucijom dosadašnje VVT-i kontrole ventila, pomoću koje su Toyotini inženjeri iz njega pri 6.400 o/min uspjeli izvući čak 132 KS. Istovremeno, najveći obrtni moment od 160 Nm ostvariv je pri 4.400 o/min, a svakako ćemo pohvaliti i izvanrednu uglađenost motora, kao i njegovu odličnu usklađenost sa preciznim šestostepenim mjenjačem.

 

 

 

U trećem dijelu testa s nestrpljenjem smo dočekali da se uvjerimo kako će se ponašati kombinacija Avensisovog 1.6-litarskog benzinca od 132 KS i mase vozila od 1.440 kilograma. Tokom prvih pređenih kilometara, ovako pogonjen Avensis ničim nije otkrivao da pod prednjim poklopcem ima samo 1.6-litarski agregat, jer njegove 132 KS osjećale su se u svakom trenutku, tačnije na svaki pritisak papučice gasa. Naravno, da bi pokazao šta može potrebno ga je zavrtjeti, što ne predstavlja nikakav problem, s obzirom na to da mu gode visoki obrtaji. Tokom zahtjevnije vožnje posebne pohvale idu i na račun ogibljenja, koje je podešeno tako da pruži optimalnu stabilnost, ali bez gubitka udobnosti. Ponašanje je uzorno, a tek na samom limitu Avensis bi počeo sa laganim zanošenjem zadnjeg dijela, koje se veoma lako kontroliše. U kritičnim situacija u potpunosti se možete osloniti na Toyotin VSC+ program stabilnosti, dok će vožnju na klizavijim podlogama učiniti lakšom kontrola trakcije, kao i kočioni sistem oplemenjen ABS, EBD i BA sistemima, sposoban da vozilo sa 100 km/h zaustavi za 42,6 metara.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra benzin
1.598 ccm
97 kw 132 KS 6.400 o/min
160 nm pri 4.400 o/min
0-100 10,4 s
Max 200 km/h
P. pot 6,5 litara bezolovni

 

 

Tokom mjerenja performansi tek tada smo se uvjerili u potencijal Toyotinog četverocilindraša, koji je Avensisa do 100 km/h dovodio za 10,5 sekundi, a zatim i do visoke maksimalne brzine od 202 km/h. Sve u svemu izvanredni rezultati za jedno gotovo 1,5 tona teško vozilo sa 1.6-litarskim atmosferskim motorom. Po stavku pozitivnosti možemo dodati i ekonomičnost, jer naš Avensis se zahvaljujući Toyotinom Optimal Drive sistemu, Valvematic kontroli ventila, te dobro pogođenom ručnom mjenjaču i pored nimalo štedljive vožnje zaustavio na prosjeku od 7,6 litara.
 

Datum objave: 06/03/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook