Naslovna > Automobili > Porsche > Cayenne > Dinamički uzbudljiv i energetski efikasan

Porsche Cayenne plug-in Hybrid

Dinamički uzbudljiv i energetski efikasan

Zahvaljujući unaprijeđenom kombinovanom pogonu V6 benzinskog motora i elektromotora novi Cayenne E-Hybrid sada može da ponudi još više dinamike, ali i energetske efikasnosti u vožnji...

Porsche je proširio gamu svojih hibridnih automobila sa novim Cayenneom E-Hybrid modelom. Prestižni njemački SUV u najnovijem izdanju prema Porscheu nudi jedinstven spoj uzorne dinamike i energetske efikasnosti u vožnji. Za njegov pogon je zadužena kombinacija trolitarskog V6 benzinskog motora koji raspolaže sa 340 „konja“ i elektromotora sa dodatnih 136 KS. Najveći pogonski potencijal koji hibridni pogon može da ponudi vozaču mjeri se sa 462 KS, odnosno sa čak 700 Nm obrtnog momenta. To u praksi Cayenneu E-Hybrid omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za pet sekundi uz brzinski maksimum od 253 km/h. Porsche tvrdi da E-Hybrid ima autonomiju od 44 kilometra u potpuno električnom režimu, do najveće brzine od 135 km/h. Uzimajući u obzir taj podatak prosječna potrošnja mjerena prema novom evropskom standardu NEDC, u zavisnosti od veličine guma, kreće se od 3,2 do 3,4 litra benzina na 100 kilometara. Istovremeno Cayenne E-Hybrid potroši između 20,6 do 20,9 kWh električne energije, što je generalno gledajući za raskošan SUV automobil čija masa u startu iznosi 2.295 kg uzoran rezultat.

 

 

Porsche je ponosan na ovaj rezultat, te ističe da Cayenneov hibridni pogon predstavlja novi tehnološki iskorak. U odnosu na prethodnu generaciju novi E-Hybrid razvija 7 KS više, te ima 43% efikasniji električni pogon. Svojevrsna novost je i takozvani „boost“ režim u kojem oba pogona nude najveći mogući potisak izveden po istom principu kao kod hibridnog Porscheovog superautomobila 918 Spyder. To u praksi znači da je maksimalna podrška elektromotora V6 benzincu dostupna u svim režimima obrtaja, što rezultira veoma dinamičnim ubrzanjima i međuubrzanjima. Novi sistem električnog „Boosta“ donosi i promjene u punjenju baterija, koje u Sport i Sport Plus prelaze u specijalni režim brzog punjenja kako bi u svakom trenutku bile spremne da odgovore na vozačev zahtjev za dodatnom snagom. U potrazi za što boljom dinamikom vožnje značajno je unaprijeđen i prenos snage, odnosno automatski Tiptronic S mjenjač koji je umjesto dosadašnjeg elektrohidrauličkog, dobio elektromehanički sistem za odvajanje kvačila. Rezultat su brže reakcije na pritisak papučice gasa i tečnije razvijanje brzine.

 

 

Pogon je izveden na sve točkove, a njegovu elektronsku kontrulu obavlja Porsche Traction Menagment sistem, koji zavisno od odbranog režima vožnje i uslova za vožnju uvijek nastoji da ponudi najviši mogući nivo dinamike i sigurnosti. To je puno lakše ako se zna da svaki E-Hybrid serijski dolazi sa sistemom aktivnog podešavanja vješanja, dok se kao opcija nudi dinamička kontrola šasije sa posebnim režimom za kontrolu stabilnosti prikolice. Prodaja Porsche Cayenne E-Hybrid modela startovala odmah po predstavljanju na njemačkom tržištu po cijeni od 89.822 eura za početni model. Porsche je najavio da će na ostalim evropskim tržištima, pa i našem, ovaj model biti dostupan najkasnije do kraja maja.

 

 

 

BATERIJE
U Porscheu ističu da su i same baterije značajno unaprijeđene u odnosu na dosadašnje rješenje, te da je njihov kapacitet sa 10,8 povećan na 14,1 kWh, odnosno za oko 30%. Tečnošću hlađene baterije su smještene u pod prtljažnika zbog što boljeg rasporeda mase i sastoje se od osam modula sa po 13 litijum-ionskih ćelija. Za njihovo potpuno punjenje na 230V instalaciji potrebno je 7,8 sati. Ukoliko se umjesto standardnog 3,6 kW punjača upotrebljava jači 7,2 kW sa 230 V naponom i strujom snage do 32 A vrijeme punjenja se može svesti na samo 2,3 sata. Zahvaljujući Porsche Communication Menagment sistemu vozač između ostalog ima i mogućnost konstantnog uvida u proces punjenja pomoću aplikacije na pametnom telefonu.

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook