Naslovna > Automobili > BMW > Serija 5 > Dizajnerska evolucija i tehnološka revolucija
FOTO GALERIJA (14)

BMW 5

Dizajnerska evolucija i tehnološka revolucija

Sedam generacija „petice“ dizajnerski je evoluirala kako s vana, tako i iznutra. Fokus pažnje Bavarci su usmjerili ka jačanju veze između vozača, automobila i spoljašnjeg svijeta, čija је dostupnost postala neograničena zahvaljujući internetu…

BMW-ova serija 5 na tržištu je prisutna već 44 godine. U tom periodu bavarski proizvođač je kupcima širom svijeta isporučio 7,6 miliona jedinica popularne „petice“. Sedma generacija je sa 4,93 metra 36 mm duža od prethodne i prosječno stotinjak kilograma lakša. Manja masa postignuta je obilnijom upotrebom aluminijuma u izradi karoserije, šasije i vješanja. U većem procentu je upotrebljen i čelik visoke čvrstoće. Značajno je unaprijeđena i aerodinamika, koja bi u najboljem slučaju, prema BMW-ovim tvrdnjama, trebalo da iznosi samo 0,22 Cx. Ipak, do sada objavljeni tehnički podaci za standardne modele otkrivaju da je otpor vazduha nešto veći (0,24 Cx), ali da je i kao takav bolji od vrijednosti koju ostvaruje najaerodinamičnija Mercedes E klasa (0,26 Cx).

 

Dizajn predstavlja svojevrsnu evoluciju prethodnika, sa pojedinim rješenjima, koja su preuzeta od elitne serije 7. Po sličnom principu modernizovan je i osvježen enterijer, koji donosi iDrive sistem posljednje generacije sa ConnectedDrive podsistemom, koji „pruža bolju podršku vozaču i štedi njegovo vrijeme“. Najbolji primjer „bolje podrške i štednje vremena“ je ParkNow sistem, koji ima mogućnost pronalaska, rezervacije i plaćanja parking mjesta. Podsjećamo da se novi BMW 5 može i samostalno parkirati, te da ima „pametni“ ključ sa digitalnim displejom i mnoštvom funkcija… Navigacija, telefon i multimedijalne funkcije iDrivea namijenjene zabavnijoj vožnji se prikazuju na novom 10,25 inčnom ekranu, kroz čiji meni se po želji vozača moguće kretati klasičnim kontrolorom, glasovnim ili gestovnim komandama. Najnoviji „Head-Up“ displej veći je za 70 odsto u odnosu na prethodnu generaciju. Na njemu vozač može da prati saobraćajne znakove, listu svojih omiljenih pjesama, listu radio stanica, telefonski imenik, navigacione komande, kao i upozorenja svih sistema za pomoć u vožnji.

 

Opisujući kabinu BMW ističe da nudi više prostora za noge putnika, nova sjedišta sa senzorima, koja ih prilagođavaju građi putnika, a tu su opuštajući masažeri, te četvorozonski klima uređaj, koji jonizuje i pročišćava vazduh. Primjenom „Special Synergy Thermoacoustic Capsule“ tehnologije nivo spoljašnje buke je sveden na minimum, što je najizraženije na visokim brzinama.
Kapacitet prtljažnika je povećan za 10 litara (530 l). Istu zapreminu nudi i Audi A6. Mercedes E klase i Jaguar XF su u prednosti za 10 litara, dok je Volvo S90 najskromniji sa zapreminom od 500 litara. Prednje vješanje sa dvostrukim poprečnim ramenima je u odnosu na prethodni (F10) model redizajnirano, dok je zadnji petostruki multilink postao lakši, ali i čvršći. Novost je i uvođenje sistema automatskog „upravljanja“ zadnjim točkovima, koji radi u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Podsjećamo da ovaj sistem nije bio dostupan kod prethodnika. Opciono se nude i elektronski kontrolisani amortizeri i stabilizator, čija se krutost podešava pomoću elektromotora.

 

Sigurnost se u novoj „petici“ piše velikim slovima. Automobil posjeduje novu stereo nadzornu kameru, kojoj podršku pružaju radari i ultrazvučni senzori, koji prate dešavanja u okolini „petice“. Inteligentna elektronika ima odgovor na većinu kritičnih, ali i rutinskih situacija, a vrhunac njenog automatizma su korekcije položaja upravljača, uz mogućnost usporavanja i ubrzavanja automobila. Tu je još veliki broj manjih i većih tehnoloških inovacija sa kojima je BMW 5 značajno unaprijeđen u odnosu na prethodnika. Prve isporuke nove serije „pet“ očekuju se u februaru 2017. godine, dok bi karavanski model trebalo da bude predstavljen polovinom sljedeće godine

 

 

 

MOTORI
Po dva benzinca i dizelaša
Od početka prodaje su ponuđena po dva benzinska i dizel motora. Model 530i pogoni četverocilindarski 2.0 benzinac sa 180 KS i 340 Nm, koji od 0 do 100 km/h stiže za 6,2 s. Model 540i je pogonjem 3.0 benzincem sa 350 KS i 450 Nm. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi. Dizelsku gamu čine 520d i 530d. Kao i kod benzinaca manji motor ima dvolitarsku, a veći trolitarsku zapreminu. 520d raspolaže sa 190 KS i 400 Nm, a 530d sa 265 KS i 620 Nm. Manji motor „stotku“ hvata za 7,7 sekundi, a veći za 5,7. Svi motori se mogu kombinovati sa primarnim zadnjim ili opcionim xDrive pogonom na sve točkove. Bavarci su za sljedeću godinu najavili još tri nova motora, te plug-in hibridni model 530e iPerformance. Najjači M550i model, čija je premijera zakazana za mart 2017, pogoniće V8 benzinac sa 462 KS i 650 Nm. Od 0 do 100 km/h trebaju mu četiri sekunde. Slabiji dizelaš dostupan je sa šestostepenim ručnim mjenjačem, dok je kod svih ostalih u seriji osmostepeni automatik.


 

Datum objave: 01/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook