Naslovna > Automobili > Fiat > 500X > Doza sporta za italijanskog plejboja
FOTO GALERIJA (32)

FIAT 500X Sport

Doza sporta za italijanskog plejboja

Najnovija Sport verzija Fiata 500X može da se pohvali sa atraktivanijim vanjskim dizajnom i bogato opremljenim i specifično stilizovanim enterijerom. Pogonska osnova je ista kao kod standardnog modela, ali je vješanje niže i kruće, a upravljanje direktnije…

 

Mada se sa strane čini da je Fiat poprilično troma automobilska kompanija, koja novitete izbacuje polako, opušteno i bez neke logične dinamike, usnuli italijanski div ponekad zna i da prijatno iznenadi. Najnovije od njegovih „iznenađenja“ zove se 500X Sport. Riječ je o vizuelno simpatičnoj i rekli bismo veoma talentovanoj verziji standardnog 500X, koji je podsjećamo na automobilskoj skali deklarisan kao svojevrsni lifestyle crossover, koji u 4x4 verzijama može da bude i SUV. Kompaktni italijanski „plejboj“ koji je na tržištu od 2014. godine sa Sport verzijom dobio je prijeko potrebnu svježu krv, koja bi mu trebala omogućiti da se zadrži u fokusu kupaca do dolaska nasljednika. Kao jedno od zaštitnih lica od kojeg se očekuje da ga svojim likom i imenom promovišu na domaćem, pa onda i na svjetskom tržištu, odabran je 54-godišnji selektor italijanske fudbalske reprezentacije Roberto Manchini. Njegova fotografija kako stoji pokraj 500X Sport modela u društvu sa prvim čovjekom Fiata i Abartha, Lucom Napolitanom već je osvanula na naslovnicama mnogih automobilskih časopisa. Kakav će efekat imati na kupce tek ćemo vidjeti, no jedno je sigurno: Fiat odavno nije privukao sličan nivo pažnje sa jednim modelom kako mu je to pošlo za rukom sa sportskom verzijom 500X, koja suštinski ne donosi ništa revolucionarno.

 

S vana nova verzija je dobila vrhunsku sportsku šminku. Fiat i Italijani uopšte oduvijek pokazuju istančan smisao za kreiranje skladnog, privlačnog i strastvenog automobilskog dizajna. 500X Sport s vana izgleda tako dobro kao da mu ništa ne treba oduzeti niti dodati. Estetska nadogradnja je očigledna, posebno kada je 500X Sport ofarban u ekskluzivnu „Red Seduction“ crvenu nijansu koja podsjeća na blisku vezu između Fiata i Ferrarija. Lijepo i skladno izvedeni su i kontrastni sivi detalji poput okvira maglenki, poklopaca retrovizora, ručica na vratima i ukrasne lajsne na zadnjem dijelu. Za Sport model Fiat je pripremio posebne dinamično profilisane branike, a sportski duh je pozadi naglašen sa stilizovanim dvostrukim ovalnim izduvnim otvorima. Oku ugodan detalj predstavljaju i stilizovani 19-inčni alu naplaci, sa Dunlopovim niskoprofilnim Sport Maxx pneumaticima dimenzija 225/40. Uz veoma skladan vanjski dizajn odlično pristaju i najsavremenija LED svjetla, koja su posebno izražajna na prednjem dijelu. Sport model i u enterijeru ima nekoliko specifičnih detalja koji ga čine posebnim i drugačijim od svih ostalih. U prvom redu to su sportski profilisana i kožom obložena sjedišta, sa ukrasnim dvostrukim šavovima od crvenog konca. Ispred vozača su digitalni instrumenti sa izmijenjenom sportskom grafikom, te sportski zasječen multifunkcionalni trokraki upravljači čije bočne i najčećše dodirivane strane su obložene neklizajućom alakantarom. Lijep detalj predstavljaju i stilizovane papučice gasa i kočnice, a u istom stilu ukrašeno je i odmorište za vozačevu lijevu nogu. U standarnu opremu spadaju i automatski klima-uređaj, tempomat, a tu je i Uconnect multimedija sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koja podržava Android Auto i Apple CarPlay protokole za povezivanje sa pametnim telefonima.

 

POGON

Za pogon promotivnog Sport modela 500X Fiat je namijenio turbo benzinski 1.3-litarski FireFly motor sa 150 KS (110 kW) i 270 Nm, koji je uparen sa automatskim mjenjačem sa duplim kvačilom. Ono što je interesantno je da će se Sport paket moći kombinovati sa svim motorima koji su dostupni u modelu 500X. To znači da je ljubiteljima benzinaca na raspolaganju još 1,0-litarski turbo trocilindraš sa 120 KS, dok će poklonici dizelaša moći da biraju između 1.3 Multijet motora sa 95 ili većeg i jačeg 1.6 sa 120 KS. Svi Sport modeli biće kombinovani isključivo sa pogonom na prednje točkove. Upravljački sistem je direktnije kalibrisan kako bi vozač dobio više povratnih informacija sa podloge tokom dinamične vožnje. U odnosu na standardne Cross i Urban modele, 500X Sport ima 13 mm niže vješanje, sa jačim amortizerima i oprugama.  

 

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook