Naslovna > Automobili > Toyota > GT86 > Drifterska duša
FOTO GALERIJA (45)

Toyota GT86 Grobnik

Drifterska duša

Na hrvatskoj stazi Grobnik Toyota je organizovala regionalnu prezentaciju svog novog sportskog automobila skrivenog iza oznake GT86, sa kojim se ponovo vraća u segment pristupačnih, a „otrovnih“ sprintera...

U trci sa konkurentima i što boljim globalnim ostvarenjima, Toyota je u zadnjih desetak godina izgubila sluh za jedan uski krug kupaca, koji u svom krvotoku imaju više adrenalina od krvi. Riječ je o poštovaocima sportskih vozila, koji su nedavno na „poklon“ konačno dobili jedan izuzetno uzbudljiv automobil skriven iza oznake GT86.

 

Ovaj sportski kompaktni coupe razvijen je u saradnji sa Subaruom, koji je bio zadužen za tehnički dio vozila, dok je Toyota bila odgovorna za dizajn i efikasni D-4S sistem ubrizgavanja.Na 4,1 kilometar dugačkoj riječkoj stazi Grobnik čekalo nas je pet automobila, a imali smo priliku upoznati se i sa ostalim „draguljima“ Toyotine davne, ali i buduće istorije. Drugačije rečeno, broj 86 je izuzetno važan za Toyotu, a upravo zbog njega, ali i ćudi, mogli smo se upoznati i sa nekoliko primjeraka legendarnog Hatchirokua, Corolle AE86 Levin, koja je imala puno uticaja i na razvoj nove Toyote GT86. U novom modelu broj 86 nam govori koliki je u milimetrima provrt i hod klipova u motoru, a kao finalni začin i izduvne dvostruke cijevi istog su promjera.

 

 

Kvadratna tehnologija Subaruovog boxer motora rezultovala je ljubavlju ka obrtajima, dok je Toyotin D-4S sistem ubrizgavanja sa dvostrukim injektorima u kombinaciji sa kompresijom od visokih 12,5 bara, donio i nisku potrošnju goriva od samo sedam litara.S obzirom na odličnu posjećenost regionalne prezentacije, pružena nam je prilika da u čarima novog Toyotinog coupea uživamo samo dva kruga na stazi, koja je poznata kao neprijateljski raspoložena ka pneumaticima. Ipak, Toyota se potrudila da sve bude na nivou, tako da smo samo nakon nekoliko krugova na stazi mogli vidjeti kako mehaničari na 86-ice stavljaju nove komplete guma. Konačno, uslijedio je i trenutak da se upoznamo sa karakterom ovog modela, a odabrali smo primjerak sa šestostepenim automatskim mjenjačem, sa mogućnošću izmjene brzina polugama na stubu upravljača. Sjeli smo u sportsko sjedište, pritisnuli taster Start i onda je uslijedio ništa drugo do čisti vozački užitak.

 

Već nakon nekoliko krivina uvjerili smo se šta znači nisko težište od samo 46 cm, te raspored mase u omjeru 53:47 u korist prednje osovine. Stabilnost vozila je izvanredna, dok su TRC i VSC sistemi kalibrisani tako da dozvoljavaju vozilu da prokliže pa tek onda da blago reaguju. Motor trenutno reaguje na gas, a pravi krešendo javlja se tek iznad 5.000 o/min. Međutim, nema one brutalnosti koju mogu pružiti turbo motori, jer GT86 svojih atmosferskih 200 KS razvija veoma linearno, ali s druge strane uvijek tako da osjećate snagu pogonskog sklopa. Dva kruga na stazi Grobnik prošla su veoma brzo, ali su nam dali dovoljno povratnih informacija o tome da je Toyota napravila jedan zaista spektakularan automobil. Odmah nakon promocije ovaj model ušao je u prodaju i u našoj zemlji gdje se u zavisnosti od paketa opreme plasira po cijenama između 58.675 i 64.818 KM. Uzmemo li u obzir posebnost, karakter, dinamičke osobine, te na kraju i atraktivnost, sigurni smo da će GT86 i na našem tržištu ostvariti zapaženu ulogu u segmentu sportskih automobila.

 

 

U boksovima staze Grobnik Toyota je izložila i nekoliko modela koji tek treba da se izbore za svoje mjesto pod suncem. Možda i najzanimljiviji primjerak predstavljao je Prius Plus, hibridni automobil jednoprostorne forme, koji se od svog, sada već dobro poznatog, brata razlikuje i po smještanju baterija u središnjem grebenu između prednjih sjedišta. Na ovaj način svih sedam putnika sada uživa u potpunom komforu, dok je sama fleksibilnost vozila podignuta za stepenicu više. Tu je bio je Yaris Hybrid, koji na zapadnom tržištu bilježi izvanrednu prodaju. Sa 1.5-litarskim benzincem i električnim motorom, odnosno sa ukupno 101 KS, ovaj model se može pohvaliti izraženim dinamičkim osobinama, ali i prosječnom potrošnjom od samo 3,5 litara bezolovnog benzina. Posebnu pažnju izazvao je i novi Lexus GS u hibridnoj 450h opciji, koji svakih 100 kilometara zahtijeva samo 6,1 litru goriva. Impresivno zaista, ako uzmemo u obzir da ovaj model raspolaže sa 345 KS, da „stotku“ hvata za 5,9 sekundi i da može „pojuriti“ do 250 km/h.

 

 


 

Datum objave: 08/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook