Nakon više od jedne decenije lutanja i izbivanja sa scene, Volkswagen se na velika vrata vratio u klasu sportskih automobila. Dugogodišnje ispitivanje javnosti pokazalo je da postoji ogromno interesovanje za povratak legendarnog modela Scirocco (ime dobio po južnom vjetru, italijanski Scirocco znači jugo), koji je ostavio puno bolji utisak od svog kućnog konkurenta i nesuđenog nasljednika, hirovitog i neuvjerljivog Corada. Od predstavljanja prve i druge generacije Scirocca, koje su u periodu od 1984. do 1991. godine proizvedene u više od 800.000 jedinica, prošle su pune tri decenije. Vremešni i po pravilu poprilično istrošeni primjerci i danas se mogu sresti na našim cestama, što je najbolja potvrda dugovječnosti prve koncepcije Volkswagenovog sportskog automobila, ali i njegovog kultnog statusa koji uživa širom svijeta.
Novi Scirocco dizajnersku inspiraciju crpi iz konceptnog modela Iroc, koji je predstavljen prije dvije godine na salonu automobila u Frankfurtu. Na žalost mnogih ljubitelja sportskih Volkswagena, dizajn komercijalog modela višestruko je ublažen i prilagođen širokim narodnim masama. Bolji poznavaoci proizvođača iz Wolfsburga, već sada tvrde da će se mnogi detalji, koje danas vidimo na Sciroccu nalaziti i na šestoj generaciji najpopularnijeg kompakta na svijetu VW Golfa, čija premijera je najavljena ove godine na salonu automobila u Parizu.
Bilo kako bilo, marakanta kupeovska karoserija sa troje vrata i pored značajnog ublažavanja djeluje privlačno, dinamično i sportski nabildano. Niska bočna silueta i visina od samo 1.404 mm, na prvu sugerišu da se radi o sportskom automobilu, u kojem se sjedi nisko, puno niže nego što je to slučaj sa klasičnim kompaktnim automobilima. Markantni prednji kraj, sa velikim središnjim usisnikom zraka i rešetkastom maskom, najupečatljiviji je prema krajevima karoserije, gdje su u pažljivom vertikalnom nizu smješteni blago zakošeni farovi, pokazivači pravca i svjetla za maglu. Za mrki pogled zaslužni su uzdužni pregibi na poklopcu motora, te zatamnjena pozadina prednjih svjetala, koja se oblikom nastavljaju na masku hladnjaka. Bokove karakterišu mali prozori i blago podizanje linije karoserije od prednjeg ka zadnjem dijelu, dizajnerski trik kojim je dobijen dinamični efekat, koji asocira na pokret čak i kad automobil stoji. Zadnji kraj sa pravougaonim staklom trećih vrata pažnju privlači visoko podignutim branikom, koji se zauzima više do polovine automobila te jednostavnim zaobljenim svjetlima, izvedenim u dvobojnoj kombinaciji.
Za razliku od vanjštine koja i pored prepoznatljivih kućnih linija nudi dovoljno dizajnerske originalnosti, unutrašnjost Scirocca je izvedena po dobro oprobanom Volkswagenovom receptu preuzimanja dokazanih tehničkih rješenja. Centralna konzola, instrumenta tabla i pozicija mjenjača identični su kao u Eosu, elegantnom kupe kabrioletu, koji je već doživio značajan tržišni uspjeh, dakle provjereni. Neophodnu razliku i sportski karakter Sciroccu u odnosu na Eos donose atraktivni sportski upravljač, snažno profilisana kožna sjedišta i trouglasti rukohvati na vratima, dašak originalnosti preuzet sa konceptnog Iroca. Sve detalje prati odlična završna obrada i visok kvalitet materijala, kakav se sreće u i ostalim kućnim modelima. Zadnji dio sa dva profilisana sjedišta pruža dovoljno udobnosti i prostora za prevoz dvije osobe, dok prtljažnik nudi promjenjivi kapacitet od minimalna 292 do maksimalnih 755 litara, što je svojevrsna potvrda reklamnog slogana, u kojem se Scirocco promoviše kao sportski automobil za svaki dan. Mada još uvijek nema zvaničnih podataka o paketima opreme, može se očekivati da će kupcima Scirocca na raspolaganju biti većina elemenata koji su dostupni u ostalim Volkswagenovim modelima, poput Climatronic - dvozonskog klima-uređaja, prvoklasne kože, Easy Entry sistema za lakši pristup drugom redu sjedišta, Dynaudio sound sistema sa osam zvučnika ukupne snage 300W, panoramskog krova...
Za pogon su u početku predveđena dva benzinska TSI i jedan dizelski TDI agregat, dok će se vremenom u ponudi naći i TSI agregat od 122KS. Početni benzinac je 1.4-litarski agregat, koji uz pomoć mehaničkog kompresora i klasične turbine ostvaruje 160 KS, dok veći dvolitreni TSI agregat raspolaže sa respektabilnih 200 KS. Dizelska alternativa dolazi u vidu 2.0 TDI agregata od 140 KS. Sve motore odlikuje eksplozivna narav, koja se ogleda u trenutnoj raspoloživosti velikog obrtnog momenta u rasponu od 1.500 do 1.700 o/min, te mala prosječna potrošnja goriva (na 100 km), koja se prema proizvođačevim specifikacijama kreće od 5,4, koliko troši model sa TDI agregatom, do 7,7 litara, koliko na stotinu kilometara treba najjačem benzincu. Svi motori koji će se ugrađivati u Scirocco ispunjavaju stroge Euro 5 propise o čistoći izduvnih gasova. Za prenos snage Volkswagen je predvidio dva automatska DSG mjenjača sa šest i sedam brzina, te jedan šestostepeni manuelni mjenjač. „Manuelac” je standardni dio opreme za sve modele, DSG 6 dolazi uz doplatu sa TDI i najsnažnijim TSI agregatom, dok je DSG 7 na spisku doplata uz 1.4-litarski TSI motor sa 160 KS, a vremenom će vjerovatni biti ponuđen i uz najjače agregate.
„Pametna šasija” naziv je iza kojeg se krije Volkswagenov DCC sistem dinamičke kontrole šasije, koji vozaču omogućava da jednostavnom pritiskom na dugme elektromehaničkim putem podesi tvrdoću vješanja na jedan od tri različita programa Normal, Sport i Comfort. Osim što pruža mnogo bolje dinamičke performanse, sistem omogućava vozaču da automobil prilagodi trenutnim uslovima vožnje i stilu koji preferira, te da u svakom trenutku od automobila dobije maksimum. DCC pomoću armije senzora prati i sve važnije funkcije vozila, ali i prikuplja informacije o stanju puta i uslovima vožnje. Takođe reaguje i na ubrzanje, kočenje i zanošenje karoserije. Uz DCC u Scirocco će se ugrađivati i ACC sistem automatskog održavanja kontrola rastojanja sa vozilom ispred, a kao opcija biće dostupni i „Lane Assist” sistem upozoravanje na prelazak granične trake puta, te „Park Assist” pomoći pri parkiranju sa kamerom za vožnju unazad.