porsche
Naslovna > Automobili > Lexus > CT200h > Ekskluziva kompaktne klase
FOTO GALERIJA (17)

Test - Lexus CT200h Sport Premium

Ekskluziva kompaktne klase

Prvi Lexusov kompakt nameće se atraktivnim dizajnom, prostranim i izuzetno udobnim enterijerom, bogatom i po nekim detaljima veoma ekskluzivnom opremom, ali i hibridnim pogonom, koji omogućava opuštenu i štedljivu vožnju sa benzinskim agregatom...

Kada je na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi Lexus predstavio svoj prvi kompakt skriven iza prilično obične oznake CT200h, odmah je bilo jasno da kao proizvođač luksuznih vozila u Evropi ne namjerava više biti na margini. Osim kompaktnog oblika veoma specifičnog, a opet prepoznatljivog i atraktivnog dizajna, CT200h poseban je i po svom naprednom hibridnom pogonu druge generacije, koji svojim karakteristikama po svemu „tuče“ na Starom kontinentu odavno omiljene dizelaše slične klase. Pa kakve su to zapravo osobine saznali smo testiranjem izuzetno bogato opremljenog CT200h Sport Premium modela...

 

 

 

Iako ova cijena na prvu izgleda prilično velika, dovoljan je samo jedan pogled na eksterijer najmanjeg Lexusa, pa da zaključimo da je i više nego odmjerena. S ovim modelom Lexus ima namjeru i da privuče određeni broj mlađih kupaca, koji u većini slučajeva automobil kupuju srcem. Šta to zapravo znači? Lexus CT200h Sport Premium svojim eksterijerom ničim ne pokazuje da je prije svega ekološki nastrojeno hibridno vozilo, jer prije ga možemo svrstati uz bok brojnim pripadnicima još uvijek veoma popularnog i mlađem krugu kupaca namijenjenog GTI segmenta. Tačnije, stilizovani odbojnik sa izraženim spojlerom i usisnikom vazduha, agresivan pogled postignut xenon LED svjetlima, upadljivi, ali odmjereni 17-colni laki točkovi, te zadnja sekcija sa masivnim branikom i LED svjetlosnom grupom, integrisani su u jednu cjelinu, koja jednostavno ne dozvoljava da joj se nađe ikakva zamjerka. Upravo zbog toga Lexusov 4.320 mm dugački kompakt trenutno spada u jedan od dizajnerski najprofinjenijih automobila, sa dovoljno atributa koji mu garantuju prepoznatljivost i autentičnost, što donekle treba da zahvali i ličnom pečatu u obliku zanimljivo izvedene kombinacije C stuba i forme staklenih površina.

 

 

Kako je Lexusu pošlo za rukom da spoji dobre dinamičke karakteristike, ekonomičnost i ekološke pozitivnosti, otkrićemo vam nešto kasnije, jer na red dolazi još jedna posebnost ovog modela, a riječ je o očekivano luksuznom enterijeru, začinjenom pikanterijama u obliku najnovijih elektronskih tehnologija. Sport Premium paket opreme sadrži jednostavno sve elemente koji će zadovoljiti i najzahtjevnije kupce. S pravom možemo reći da je Lexus u slučaju ovog kompakta nadmašio samog sebe, pogotovo ako ga uporedimo sa do sada previše amerikanizovanim rješenjima iz svojih ostalih kućnih modela. Izvanredna kožom opšivena sjedišta osim što su udobna pružaju i dosta bočne potpore, a brojni načini podešavanja u kombinaciji sa atraktivnim multifunkcionalnim upravljačem, čine ergonomiju jednostavno idealnom. Optitronski instrumenti su veoma pregledni, sa sekundarnim koloritom u plavoj ili crvenoj boji, koji u stvari pokazuje da li vozite ekonomično ili ekološki, odnosno sportski. Drugačije rečeno, na centralnoj konzoli su pozicionirani taster EV, te obrtni selektor sa ECO, Normal i Sport modovima, sa kojima jednostavno birate način vožnje.

 

 

Središnji greben takođe predstavlja priču za sebe, jer osim posebnosti u obliku ručice E-CVT kontinuirane transmisije, te komandi audio-sistema i klimatizacije koje ne zahtijevaju nikakvo privikavanje, najviše pažnje predstavlja kontroler ostalih elemenata ugrađene opreme, koji radi na principu kompjuterskog miša. Ovaj detalj prenesen je iz većih Lexus modela, a tokom našeg testa pokazao se kao izvanredno rješenje, po mnogo čemu bolje od komandi koje preferiraju ostali proizvođači automobila. Ono što posebno oduševljava kod modela CT200h je pažnja ka detaljima, koja je dovedena do perfekcionizma. U predjelu dodira koljena sa centralnim grebenom ubačen je insert presvučen kožom, donji dio niklovane ručice E-CVT mjenjača, kao i sjenilo instrumenata takođe su obrubljeni kožom, spojevi veoma kvalitetne mekane i na dodir ugodne plastike su perfektni i tako u nedogled. Ovo nam samo govori jedno, a to je da su u Lexusu bili i te kako svjesni da im greške jednostavno nisu dozvoljene i da ih u zahtjevnoj Evropi mogu veoma puno koštati. Što se tiče prostranosti ona je dovoljna na prednjim sjedištima, dok zadnja klupa nudi smještaj za dva odrasla putnika, kod kojih je komocija u predjelu koljena mogla biti malo veća. Krivac za to je pozicija nikl-metal-hidridne baterije, koja je postavljena tako da svojim gabaritima ne zadire puno u prtljažnik, čija zapremina iznosi od osnovnih 275 do maksimalnih 985 litara.

 

 

U trećem dijelu testa bazirali smo se na dinamičke karakteristike Lexusovog hibridnog kompakta, koji je pokazao da je striktno usmjeren ka određenim namjenama. Drugačije rečeno, ovaj hibridni automobil namijenjen je vozačima koji najviše vremena provedu u gradskoj sredini, sa povremenim putovanjima magistralnim cestama. Razlog zašto je to tako je sljedeći. Sa ukupnih 136 KS, Lexus CT200h u stanju je da održi visoke brzinske prosjeke i na autoputu, ali zbog specifičnog prenosa u obliku kontinuirane E-CVT transmisije moraćete se pomiriti sa monotonim zvukom benzinskog agregata, koji na dužim destinacijama, a u režimu iznad 4.000 o/min postaje prilično iritantan. Zbog toga najbolje vrijednosti Lexusov hibridni kompakt ostvaruje u gradskoj vožnji ili krstarenju magistralnim putevima, kada je u stanju da pruži vrhunski komfor i dinamiku, a uz minimalnu potrošnju goriva. Poželite li se uvjeriti koliko se sportskog duha krije u ovom modelu, dovoljno je obrtni selektor pogona prebaciti u mod Sport, a tada će vam se umjesto ekonometra na instrument tabli ukazati obrtomjer, tabla će postati crveno osvijetljena, a upravljanje i odaziv na gas još brži.

 

      MOTOR                UDRUŽENE MOĆI         
Hibridni pogonski sklop svojevrsno je remek-djelo savremenog automobilskog inženjeringa. Kao i kod Toyote Prius i Aurisa hybrid i Lexus CT200h raspolaže drugom generacijom hibridnog pogona, tačnije kombinacijom 1.8-litarskog VVT-i benzinca sa Atkinsonovim ciklusom i 99 KS, te sinhronim elektromotorom/generatorom od 82 KS. Sa ukupnom izlaznom snagom od 136 KS i obrtnim momentom od 207 Nm, Lexusov kompakt u stanju je obezbijediti dovoljno dinamičnu vožnju, a da pri tome potroši upola manje goriva od sličnih konvencionalnih vozila.

 

 

Dobre vučne osobine bez ikakvih problema prati i odlično podešeno ogibljenje, kao i brojna elektronska pomagala, kao što su VSC kontrola stabilnosti, TRC kontrola trakcije, te ABS kočioni sistem sa integrisanim BAS i EBD opcijama. Tokom mjerenja performansi uspjeli smo 100 km/h dohvatiti za 10,5 sekundi, a nakon nešto više zaleta postigli smo i maksimalnu brzinu od 180 km/h. Iako ovakva ostvarenja ne oduzimaju dah, oduzeće ga pogled na prosječnu potrošnju goriva, koja je na našem testu iznosila gotovo nestvarnih 4,8 litara. Upravo toliko smo trošili u opuštenoj gradskoj vožnji, u kojoj smo se većinu vremena kotrljali samo sa električnim pogonom, koji je dovoljan za oko 2,5 kilometara. U Eco modu benzinski agregat se aktivira samo da dopuni baterije i upravo je to tajna niske potrošnje. Poželite li prestići vozilo ispred dovoljan je samo jači pritisak na papučicu akceleratora, pa da benzinsko-električni duet zapjeva punom silinom, a tada su međuubrzanja i više nego uvjerljiva.
 

Datum objave: 21/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook