Naslovna > Automobili > Ford > Mondeo > Elitna izvedba sa sportskim potpisom
FOTO GALERIJA (15)

Test – Ford Mondeo 2.2 TDCi

Elitna izvedba sa sportskim potpisom

Najveća limuzina srednje klase, sa moćnim i štedljivim dizelašem, bogatom opremom i atraktivnim sportskim dodacima donosi puno užitka u vožnji, ali i otkriva koliki su dometi Forda u ovom trenutku...

Najveća Fordova, ali i evropska limuzina srednje klase u svojoj trećoj izvedbi konačno je dobila ono što nisu imale prethodne dvije generacije, reprezentativan izgled i vrhunsku izvedbu oplemenjenu bogatom serijskom opremom. Nakon četverovratnog modela sa dvolitarskim TDCi agregatom od 140 KS, izraženog gospodskog ugođaja na test smo dobili najbogatije opremljen petovratni Titanium S model sa novim Duratorq motorom, koji iz 2.179 ccm razvija 180 KS. Najbogatija verzija Mondea oplemenjena je atraktivnim Styling kitom sa biserno bijelom metalik bojom, te se od ostatka ponude izdvajala izraženim sportskim dodacima poput dvostrukog izduvnog sistema, sa integrisanim difuzorom zraka, stilizovanim prednjim odbojnikom i spojlerom na poklopcu motora. Tu su i atraktivni 18-inčni alu-naplaci sa gumama dimenzija 235/40.

 

 

 

 

Oku nevidljivo je posebno sportsko vješanje, sa kojim je automobil snižen i optimalno ukrućen, da bi lakše podnio dinamička opterećenja kojima ga često podvrgavaju vozač i snažan dizel motor. Novi 2.2 TDCi agregat, sa svojih 180 KS u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem puca od snage, posebno iznad 2.000 obrtaja, kada puni zamah hvata turbina koja pri 3.500 omogućava razvijanje najveće snage. Mjenjač je precizan, kratkih hodova, sa eksplozivnom trećom brzinom, koja pokazuje svu raskoš i moć savremenih turbodizel motora. Više od svega u vožnji oduševljavaju međuubrzanja, na smjeni trećeg i četvrtog stepena prenosa. Mondeo tada prosto leti cestom, dok njegov ritam teško prate i limuzine mnogo zvučnijih imena.

 

 


Tradicionalno dobro podešeno vješanje kod Titanium S modela pruža još više direktnosti u upravljanju, ali i zahtijeva veći angažman od vozača. Nešto tvrđi amortizeri ostavljaju traga na udobnosti, ali se zato Mondeo čvrsto drži svake podloge. Jedini problem ovako podešenom vješanju predstavljaju duboke poprečne neravnine i kolotrazi, kakvih ima na lošim putevima, jer na njima automobil pri većim brzinama neugodno poskakuje, a prednji točkovi zahtijevaju korekciju upravljačem. Ugođaj u vožnji je prvoklasan. Najviše uživa vozač, koji osim četvorokrakog upravljača oslonac nalazi i u udobnim, snažno profilisanim sportskim sjedištima presvučenim kombinacijom najfinije alcantra kože. Bogata oprema Titanum S paketa donosi gotove sve što je potrebno za vrhunski ugođaj u vožnji. Od detalja koji se izdvajaju vrijedi spomenuti HMI informacioni sistem sa 15 centimetarskim displejom integrisanim u neobično stilizovanu instrument tablu, aluminijumske papučice i crveni konac sa kojim su prošiveni upravljač, obloga mjenjača i sjedišta.

 

 

 

Centralna konzola sa pozadinom obojenom crnim klavir lakom i Sonyjevim muzičkim sistem jedna je od najbogatijih u klasi. Ergonomija i opsluživanje svim važnijim komandama je odlična. Jedini ozbiljniji nedostatak su dodatni grijači prednjeg vjetrobrana, koji su uzdužno integrisani u vjetrobran. Iako im je funkcija korisna, rado bismo ih izostavili sa spiska dodatne opreme, jer stvara refleksiju u uslovima kada vozite noću pod kišom. Osim uzorne prostranosti u unutrašnjosti petovratni Mondeo se može pohvaliti i raskošnim prtljažnikom, koji može da primi od osnovnih 528 do maksimalnih 1.448 litara. Sportski duh u najbolje opremljenom modelu Mondea, sa savremenim 2.2 TDCi agregatom nudi puno užitka u vožnji uz razumnu potrošnju od prosječnih osam litara na stotinu kilometara, što je odličan rezultat za limuzinu, koja prazna teži čak 1.674 kg.

Datum objave: 26/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook