Naslovna > Automobili > Renault > Captur > Evolucija dokazanih kvaliteta uz nekoliko modernih inovacija
FOTO GALERIJA (23)

Test – Renault Captur Intense 1.5 dCi 115 KS

Evolucija dokazanih kvaliteta uz nekoliko modernih inovacija

Sa drugom generacijom Captur je postao veći, komforniji i ozbiljniji automobil, kako dizajnerski, tako i sadržajno. Bolja zvučna izolacija dodatno je utišala osavremenjeni 1.5 dCi motor, koji u kombinaciji sa EDC automatikom može da ponudi uzornu ekonomičnost i solidnu dinamiku...

Prva generacija Captura prodata je u više od 1,5 miliona primjeraka, te je za samo šest godina postala jedan od najpopularnijih Renaultovih modela, ali i velika enigma za konkurenciju. Mada nije briljirao na svim poljima, Captur je kupcima ponudio najbolji miks dopadljivog i modernog dizajna, komfornog i zanimljivog enterijera, te solidnih voznih karakteristika, kod kojih je naglasak stavljen prije svega na udobnost. Takav kakav jeste izgradio je imidž punopravnog porodičnog automobila, koji je kao stvoren za gradske gužve i sa kojim se bez muke moguće otisnuti i na duža putovanja. Sa malo novca i mašte od njega je bilo lako napraviti unikatan automobil zahvaljujući mnoštvu atraktivnih dvobojnih karoserijskih kombinacija, ali i širokoj paleti aluminijumskih točkova. Ova činjenica veoma se dopala kupcima svih starosnih kategorija, a posebno onim mlađim kojima godi da privlače pažnju okoline.

 

 

 

S obzirom na veliki uspjeh prvobitnog modela, Renault se u razvoju druge generacije bazirao na unapređivanje postojećih kvaliteta, ali i napravio određene iskorake. Jedan od njih svakako je novi dizajn. Od ljepuškastog i zaobljenog modela, koji je s vana pomirio većinu estetskih zahtjeva koje pripadnice ljepšeg pola imaju prema automobilima, Captur je postao dinamičan, mišićav i muževan crossover. Prednji dio već od početnog paketa opreme krase prepoznatljiva i efikasna Full LED svjetla, što je oprema koju na baznom nivou trenutno ne nudi niko od konkurenata. Mada mnoge podsjeća na Clia, Captur od njega s vana djeluje osjetno ozbiljnije i robusnije zahvaljujući povišenom klirensu, serijskim 17-inčnim točkovima i svijetlim off-road detaljima na prednjem i zadnjem braniku. U skladnu vizuelnu priču odlično se uklapaju i hromirani ukrasi, te kontrastni crni krov i retrovizori, koji su kod testnog modela došli do posebnog izražaja zahvaljujući opcionoj „Flamme“ crvenoj boji. Zbog svega navedenog novi model uživo izgleda osjetno masivnije i ozbiljnije od prethodnika, ali i dovoljno drugačije da ih jasno mogu razlikovati, odnosno povezati i slabiji poznavaoci automobilske scene.  

 

 

Enterijer je u velikoj mjeri izveden po uzoru na Clia, sa očiglednom razlikom u komforu. Naime, u Capturu se sjedi osjetno ugodnije u oba reda sjedišta, a puno lakše je ući i izaći iz automobila. Preglednost je takođe bolja, osim kada pogledate unazad, jer masivni C stubovi sužavaju vidokrug, zbog čega nam se opciona nadzorna kamera na vratima prtljažnika, koja je doplaćena 650 KM, nametnula kao nešto što bi svi Capturi trebalo da imaju. Novi model ima jedan od najraskošnijih prtljažnika u klasi sa osnovnom zapreminom od 406  litara, dok se širom kabine nude otvoreni i zatvoreni pretinci kapaciteta 27 litara. Zadnja klupa ostala je klizna, što je dodatni doprinos praktičnosti, jer se osnovna zapremina jednostavno može povećati do 520 litara. U ovoj situaciji prostor za noge putnika na zadnjoj klupi sveden je na minimum, što ne umanjuje činjenicu da je riječ o veoma korisnoj opciji. Kvalitet više je i činjenica da sada putnici u drugom redu već u serijskoj opremi imaju na raspolaganju centralne ventilacione otvore, dok se ispred suvozača nalazi hlađena ladica kao i kod prethodnika.

 

 

Tu je i novi multifunkcionalni upravljač sa osvjetljenim daljinskim komandama, što do sada nije bio slučaj. Osnovni poludigitalni instrumenti dolaze sa 7-inčnim ekranom u sredini. Veoma su pregledni i sadržajni. Na centralnom grebenu je u testnom modelu bio najsavremeniji Renaultov 9,3-inčni na dodir osjetljivi ekran. Podsjećamo da u Intens paketu serijski dolazi 7-inčni ekran, a da je veći sa kompleksnijom multimedijom u testnom modelu doplaćen 1.500 KM. Grafički je i sadržajno višestruko napredniji od dosadašnjeg, a puno boljom se čini i njegova nova povišena pozicija zahvaljujući kojoj vozač prilikom direktnog skretanja pogleda na ekran još uvijek perifernim vidom može zadržati pažnju na cesti. Nije idealno, ali je bolje nego kod većine konkurenata u čijim modelima je ekran niže pozicioniran.

 

 

Novi Captur moguće je dobiti sa dva koncepta centralne konzole. Jedan je „lebdeći“, sa platformom na kojoj se nalazi džojstik ručica automatskog mjenjača, a drugi klasični sa vertikalnim centralnim grebenom kojeg smo imali u testnom modelu. Komade klima uređaja i mini klavijatura sa osam potencijalnih tastera stilski su isti kao kod Dacie Dustera i Clia. Ispod njih je odlagalište za sitnice sa po jednim 12V i Aux kontaktom, te dva USB-a. Tu je i po prvi put u Capturu dostupni sistem bežičnog punjenja pametnih telefona, koji se u svim paketima opreme doplaćuje 200 KM. Sam enterijer pravi značajan napredak u odnosu na prethodnu generaciju, jer se sada pod rukama može napipati mnogo više gumirane plastike, koja i vizuelno na prvi pogled izgleda kvalitenije. Tu i tamo može se naći pokoji labavije učvršćen segment, što ostavlja prostora za poboljšanja, ali je generalni zaključak da je Captur II napravio osjetan iskorak u odnosu na prethodnika.

 

Mada je bazni model sa jednolitarskim turbobenzinskim motorom od 100 KS i potpunom serijskom opremom dostupan za 29.800 KM, svi koji žele da njihov Captur ima pogon i opremu poput testnog trebaće da izdvoje 43.400 KM. Podsjećamo da su Intens oprema, 1.5 dCi motor sa 115 KS i EDC automatik dostupni za 40.000 KM, te da je taj iznos kod testnog modela sa doplatama za metalik boju i veći 9,3-inčni na dodir osjetljivi ekran sa navigacijom, zatim parking kameru i rezervni točak punih dimenzija uvećan za 3.300 KM. Za kraj treba dodati da Renault daje garanciju od pet godina ili 100.000 pređenih kilometara, odnosno da Captur u svojoj drugoj generaciji osim 11 centimetara duže karoserije, novog dizajna i modernijeg enterijera nudi i mnogo ozbiljniji nastup, koji je rezultat

 

 

POGON

 

I pogonski je Captur napravio veliki napredak. Novi i do sada najčistiji Blue 1.5 dCi motor sa 115 KS u kombinaciji sa EDC automatikom sa dva kvačila, u praksi se nameće kao idealna mjera za pogon 1.442 kilograma teškog crossovera. S malo pažnje na otvorenoj cesti će s lakoćom da postigne prosječnu potrošnju od samo četiri litra, dok će se u gradskoj vožnji ona povećati na pet, najviše šest litara. Automatski mjenjač više je usmjeren ka održavanju uzorne ekonomičnosti, nego ka ostvarivanju najboljih performansi, dok bi ubrzanje od 0 do 100 km/h od 11 sekundi i najveća brzina od 186 km/h trebalo da zadovolje većinu budućih korisnika novog modela. Kvalitet više koji nudi novi model značajno je bolja zvučna izolacija, udobnost, ali i bolja amortizacija vješanja, koje je značajno neutralnije na udare sa loših podloga i od velikih guma. Captur djeluje značajno ozbiljnije u vožnji, mada snažan i mekan servo upravljač još uvijek ne nudi onaj nivo povratnih informacija, koji bi željeli da imaju dinamičniji vozači.

Datum objave: 19/09/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook