Naslovna > Teme > Fordovi kompakti na stazi Navak

Ford SuperTest Day

Fordovi kompakti na stazi Navak

Na stazi Nacionalne vozačke akademije Srbije u Subotištu, nedaleko od Beograda, u okviru manifestacije pod nazivom Ford SuperTest Day, imali smo priliku preispitati svoje ranije zaključke o novom Focusu, ali i družiti se sa drugim aktuelnim modelima Forda...

Sa novim Fordom Focusom smo se već ranije družili ove godine u okviru međunarodne novinarske prezentacije održane na Azurnoj obali. Tamo smo stekli vrlo pozitivan utisak o, kako iz Forda kažu, do sada tehnički najnaprednijem Fordovom modelu. Priliku da preispitamo svoje ranije zaključke dobili smo na poziv kompanije Grand Automotive d.o.o. iz Sarajeva, kao generalnog zastupnika Fordovih automobila za Bosnu i Hercegovinu, da se priključimo jednodnevnom izletu na stazi NAVAK pored Beograda. Prije nego što smo zauzeli mjesto za upravljačem imali smo kratko upoznavanje i regionalnu prezentaciju Focusa jer se njegovo pojavljivanje pod bh. nebom očekuje veoma skoro. Nakon teorije instruktori su nam omogućili i praktični dio, a na kratki test čekala je cijela lista automobila. Za takozvane cestovne pozicije bile su rezervisane tri Ford Fieste sa različitim nivoima opreme i različitim pogonskim agregatima, naravno, baziranim na EcoBoost tehnologiji koju smo već ispitali kroz naše testove, te četiri Ford Focusa u svim paketima opreme i sa svim dostupnim agregatima.


Kako u Nici nismo imali priliku značajnije stisnuti papučicu gasa i osjetiti prave dinamičke sposobnosti novog Focusa, tako smo se za vrijeme Ford SuperTest Daya odlučili malo poigrati sa raskošnim performansama nadolazećeg modela. Kao što je već poznato ponuda motora kod Focusa počinje jednolitarskim EcoBoost benzincem sa tri klipa, redefinisanim starim agregatom, čija će se izlazna snaga kretati u rasponu od 84 do 123 konja. Potpuno nova agregatska jedinica je zapreminski pola litra veća i zahvaljujući posebno kalibriranom turbo punjaču razvija dva nivoa snage, slabiji sa 148 konja, na NAVAK-u u Vignale i jači sa 182 konjske snage, sa potpisom ST line. Među ponuđenim primjercima za testiranje našao se i jedan EcoBlue dizelaš od ukupno dva namijenjena za prodaju, 1.5-litarski TDCi sa 118 KS. Podsjećamo, dizelsku gamu čini još jedan ovakav agregat, ali sa 24 KS manje, te veći, dvolitarski turbak koji razvija solidnih 148 konja.


Nakon kratkih epizoda torture jačih benzinskih izdanja nismo skidali osmijeh na licu. Precizne promjene stepeni prenosa, dobra međuubrzanja, odlično ležanje  u zavojima te primamljivi zvuk ispod poklopca motora natjerali su nas na momente da pomislimo da smo zaista u nekim sportskim automobilima, a ne u porodičnom kompaktu koji većinu vremena radi na dva klipa.  ST line bio je opremljen i opcionim adaptivnim vješanjem pa smo kroz svaki zavoj prošli idealnom putanjom uz živopisnu škripu pneumatika. Sve u svemu, nakon naporno planiranog i provedenog dana ipak smo na put prema kući krenuli sa jakim utiscima. Potvrdili smo svoje ranije stečene utiske, štaviše dodatno ih pojačali i zaključili da će budući kupci Forda Focusa u jednom automobilu dobiti impresivan porodični hatchback iz kompaktnog segmenta koji će ponuditi maksimalnu udobnost i sigurnost, čemu svjedoči pet zvjezdica sa Euro NCAP (Euro enkap) testa, te uzornu agilnost i spremnost čak i na natprosječne sportske aspiracije.

Datum objave: 18/01/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook