Naslovna > Automobili > Peugeot > Exalt Concept > Francuska vizija kupe limuzine

Koncept – Peugeot Exalt

Francuska vizija kupe limuzine

Sa Exalt konceptom Peugeot je potvrdio da ozbiljno radi na razvoju svoj prvog CC modela, čije komercijalno izdanje bi se trebalo pojaviti u narednih godinu dana...

Nakon atraktivne studije Onyx, koja je na prošlogodišnjem Sajmu automobila u Parizu zagolicala maštu mnogobrojnih ljubitelja Peugeota, francuski proizvođač je napravio drugi korak u razvoju svoje prve savremene CC limuzine. Koncept Exalt, predstavljen svjetskoj javnosti u Pekingu, svojevrsna je vizija atraktivne kupe limuzine, od koje se očekuje da parira najboljim predstavnicima klase poput Volkswagena CC i Mercedesa CLA. Sa 4,70 metara dužine, Exalt je 9 cm kraći od aktuelnog Peugeota 508, ali je istovremeno i visok tek 1,31 cm, što je 14 cm niže u odnosu na francusku klasičnu limuzinu. Exaltova visina je impresivna i u poređenju sa najsportskijim Peugeotovim modelom RCZ-om, koji je visok tek 1,35 cm.

 

 

NISKA BOČNA SILUETA u kombinaciji sa velikim 20-inčnim aluminijumskim naplacima za rezultat ima veoma atraktivnu bočnu siluetu, koju bi mnogi već sada rado vidjeli u serijskom izdanju. Kao jedan od interesantnijih detalja izdvaja se dvobojna karoserija u većinskoj sivoj i crvenoj kombinaciji, koja pokriva zadnji dio vozila. Ovaj dio vozila pokriven je materijalom radnog naziva “koža morskog psa”, čija granulasta struktura smanjuje otpor vazduha i povećava aerodinamičnost automobila. Mada je ovaj detalj teško očekivati na serijskom modelu, interesantno je znati kakav učinak njegova primjena može da proizvede u praksi. Atraktivnost koncepta naglašavaju i savremena LED svjetla sa vizuelnom koreografijom, koju Peugeot primjenjuje na aktuelnoj 308-ici.

 

 

 

 

 

 

 

EKOLOŠKI ASPEKT ovog koncepta najbolje oslikavaju prirodni materijali primijenjeni u izradi enterijera. Veliki dio prtljažnika, instrument table i središnji greben obloženi su drvetom. Originalan dizajn odlikuje i mali upravljač, čiji oblik neodoljivo podsjeća na upravljače Formule 1. Kao i u serijskim modelima 208 i 308, na instrument tablu se gleda preko, a ne kroz njega. Grafički prikaz instrumenata izveden je putem horizontalnog TFT ekrana, dok se svim najbitnijim funkcijama u automobilu upravlja putem 9 originalno dizajniranih tastera, od kojih se sedam nalaze sa desne, a dva sa lijeve strane upravljača.

 

 

 

 

 

 

 

 

Za kontrolu mjenjača su zadužene aluminijumske polugice iza upravljača. Na središnjem grebenu se nalazi manji TFT ekran, koji je osjetljiv na dodir i putem kojeg se upravlja funkcijama klima uređaja i “Pure Blue” sistema, za prečišćavanje vazduha u vozilu. Za pogon koncepta Exalt je zadužen hibridni pogon izveden u kombinaciji 1.6-litarskog benzinskog motora sa 270 KS i elektromotora sa 68 KS. Klasični agregat pogoni prednje, a elektromotor zadnje točkove, po istom principu kao kod Peugeotovih 3008 HYbrid4 i 508 RXH HYbrid4 modela. Da li će i koliko detalja sa Exalt koncepta zaživjeti u praksi za sada nije poznato, mada bi neke od njih sigurno bilo veoma lijepo vidjeti na serijskom modelu.  

Datum objave: 05/06/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook