Naslovna > Automobili > Audi > A8 > Gospodar prstenova
FOTO GALERIJA (9)

Novitet – Audi A8

Gospodar prstenova

Najveći Audi u svojoj trećoj generaciji donosi prepoznatljiv kućni dizajn, inovativnu LED tehnologiju prednjih svjetala, luksuznu unutrašnjost, unaprijeđeni MMI sistem interaktivnog upravljanja, snažne agregate i veoma dinamično vješanje...

Treće generacija Audija A8 predstavljena je početkom decembra u luksuznom ambijentu Miami Beacha, na američkom tlu, koje bi, prema očekivanju čelnika njemačkog proizvođača ,u početku prodaje trebalo da „proguta“ najveći broj luksuznih limuzina iz Ingolstadta. Dizajnerska razrada prethodnog modela napravljena je u skladu sa aktuelnim Audijevim  standardima, koji podrazumijevaju obilnu upotrebu svjetala u LED tehnologiji, ali i čiste linije karoserije sa prepoznatljivom „Single frame“ maskom, koja je kod nove „osmice“ poprimila impozantnu veličinu. Ono što se ne vidi golim okom je i odlična aerodinamika 5,13 metara dugačkog automobila, koji ima koeficijent otpora zraka od samo 0,26 Cx, što je identičan rezultat kao kod Mercedes S klase, a osjetno bolji od BMW 7, koji ima koeficijent od 0,29 Cx. Potpuna LED svjetla, koja su i najveća novost u izgledu nove „osmice“, dio su doplatnog paketa, dok je osnovni zasnovan na svjetlima klasične koncepcije. Bočna linija nove „osmice“ prati konture prethodnika, ali sa puno više dinamike, koju između ostalog nude i zadnja LED svjetla izvedena u stilu manjih kućnih modela A4, A5 i A5 Sportback.

 

 

 

 


Unutrašnjost nove „osmice“ ne ostavlja mjesta kritikama, jer osim oku ugodnog dizajna, donosi i vrhunski spoj inženjeringa i profinjenog luksuza, začinjenog najboljom završnom obradom i oku ugodnim osvjetljenjem. Od važnijih elemenata enterijera treba spomenuti nova generaciju inteligentnog MMI operativnog sistema preko kojeg se upravlja svim važnijim funkcijama u automobilu. MMI sistem u kombinaciji sa navigacijom donosi i jednu do sada u automobilima nepoznatu tehnologiju takozvane „touchpad podloge“ na dodir osjetljivog displeja, koja omogućava vozaču da „crtanjem slova“ na displeju da zadatak navigaciji. MMI paralelno sa navigacijom prati rad automatskog mjenjača, prednjih svjetala i ACC start/stop sistema, te nastoji pomoći vozaču u donošenju odluka. Mada ovo objašnjenje koje nudi proizvođač djeluje pomalo komplikovano, u Audiju uvjeravaju da sve to u stvarnosti izgleda nenapadno i veoma jednostavno. Osim nabrojanih opcija tu su i sistem noćnog nadgledanja, koji „prepoznaje“ pješake i upozorava vozača na njihovo prisustvo.

 

 

 

Osim „inteligentne elektronike“ vozač i putnici nove „osmice“ moći će da računaju i na vrhunsku udobnost, koju pružaju raskošna sjedišta sa funkcijama ventilacije i masaže. Doplatna zadnja sjedišta dolaze sa potpunim električnim podešavanjem. Audijev slogan „Napredak kroz tehniku“ iznjedrio je još jedan vrhunski automobil. Nova „osmica“, kao i prethodnik, ima aluminijumsku karoseriju, napravljenu u ASF tehnologiji (Audi Space Frame), koja je u poređenju sa čeličnom 40 odsto lakša. Lagana konstrukcija omogućava vrhunske dinamičke domete, koji se ogledaju u činjenici da svi modeli do 100 km/h stižu u rasponu od osam do pet sekundi, koliko bi trebao ići najjači S8 model. Za pogon najvećeg Audija, na početku prodaje su namijenjena dva motora 4.2 FSI turbobenzinac sa 372 KS (273 kW) i 4.2-litarski TDI sa 350 KS (258 kW). Nakon njih uz „osmicu“ će biti ponuđen i 3.0 TDI motor sa 250 KS (184 kW). Planira se uvođenje i još jednog 3.0 TDI agregata, koji bi imao 204 KS (150 kW).

 

 

 

On bi prema obećanjima Audija u kombinaciji sa prednjim pogonom trošio samo 6,0 litara dizela na 100 km, uz emisiju CO2 od 159 g/km, što bi mu obezbijedilo tiulu najčistijeg dizelaša u segmentu luksuznih limuzina. Šlag na tortu biće najjači S8 model, čije uvođenje se očekuje u drugoj polovini 2010. godine. Nova „osmica“ u serijskoj opremi između ostalog će imati novi osmostepeni Tiptronic automatski mjenjač, quatro pogon na sva četiri točka i vazdušno vješanje sa prilagodljivim amortizerima, ali će se sportski direfencijal i dinamično upravljanje naći na listi dodatne opreme. Trenutno najjeftiniji model nove „osmice“ u Njemačkoj košta 89.300 Eura, dok bi uvođenjem 3.0 TDI agregata cijena početnog modela trebala da se spusti do 70.000 eura.

 

Datum objave: 03/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook