Naslovna > Automobili > Kia > Stonic > Gradski automobil u off-road izdanju
FOTO GALERIJA (32)

Test – Kia Stonic 1.4 EX Edition

Gradski automobil u off-road izdanju

Kao trendovska, crossover verzija Ria od kojeg preuzima većinu mehaničkih, pogonskih i enterijernih karakteristika, Stonic predstavlja Kijinu ulaznicu u svijet off-road automobila, čiji avanturistički geni su primarno usmjereni ka urbanim džunglama...

 

Kijinoj porodici off-road modela koju čine SUV-ovi Niro, Sportage i Sorento od 2018. godine pridružio se i kompaktni crossover Stonic. Kao platforma za razvoj ovog modela uzeta je osnova Ria od kojeg su preuzeti i motori, savremena tehnologija, te veliki dio enterijera. Da su Rio i Stonic direktni srodnici najbolje potvrđuje identičan međuosovinski razmak od 2.580 mm, mada se to ne bi moglo nikako zaključiti po dizajnu ova dva automobila. Naime, dok je Rio klasičan mali gradski automobil Stonic izgleda kao mali SUV, sa mnoštvom šminkerskih detalja, u koje spadaju plastične obloge donjeg dijela karoserije i aluminijumski stilizovani krovni nosači. Njegova karoserija je od tla udaljena 18,3 centimetara ili 4,2 cm više nego kod Ria, što je uočljivo već na prvi pogled. Osjećaj robusnosti još je izraženiji kada je Stonic kombinovan sa 17-inčnim alu naplacima sa gumama dimenzija 205/55 kakve smo imali na testnom modelu. Podsjećamo da je Kijin kompaktni crossover na našem tržištu dostupan i sa 15-inčnim čeličnim i aluminijumskim točkovima. Mada je testni model bio u jednobojnoj žutoj kombinaciji, treba naglasiti da se Stonic može dobiti sa kontrastnom bojom krova i retrovizora. Tačnije, kupcima se nudi devet jednobojnih i dvadeset dvobojnih kolor šema, koje omogućavaju 100 različitih opcija prilagođavanja specifičnim ukusima kupaca. To u praksi znači da ćete teško vidjeti dva ista Stonica na ulici, što je posebno interesantno mladim  vozačima koji svoj automobil doživljavaju kao sredstvo prevoza, ali i kao modni detalj.  

 

 

U enterijeru Stonic ne nudi iznenađenja već preuzima sve što može od Ria. Kupcima su ponuđena tri paketa opreme: LX Active, EX Edition i EX Edition. Testni model je bio kombinovan sa srednjim, koji nudi sve što je neophodno za ugodnu vožnju savremenog vozača i njegovih saputnika. Koncepcija analognih instrumenata, koji su kombinovani sa 3,5-inčnim displejom putnog računara je jednostavna i veoma pregledna. Sva ugrađena plastika je tvrda, ali površinski lijepo obrađena i na prvi pogled djeluje trajno i kvalitetno. Tu i tamo ubačen je pokoji, u crni klavir lak obojeni detalj, a ima i svjetlijih aluminijumskih i hromiranih ukrasa. Ergonomija je vrhunska, što bi žargonski rekli po „njemačkim standardima“. Svaki prekidač, taster, instrument, polugica su na svom mjestu, tačnije tamo gdje ih i prirodno očekujete. Sjedišta su malo tvrđa, ali udobna. Multifunkcionalni trokraki upravljač odlično pristaje u ruke, a kožna obloga ugodna je na dodir. Veoma jednostavan za korištenje je i automatski klima uređaj, sa ugodnim crvenim osvjetljenjem, koji je serijski od drugog paketa opreme. Pohvale za jednostavnost rukovanja zaslužuje i multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji između ostalog podržava Android Auto i Apple Car Play aplikacije, te omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima. U drugom redu sjedišta udobno je za dvije osobe, dok će treća morati da se izbori sa povišenim centralnim tunelom i skučenošću koja je očekivana s obzirom na širinu od 172 cm. Iza naslona zadnjih sjedišta je prtljažnik zapremine 332 litra, koji se njihovim obaranjem može povećati na 1.135 litara. U kabini se nalazi mnoštvo odlagališta za sitnice, pa se Stonic s pravom može okarakterisati kao veoma praktičan svakodnevni automobil. Za naočiti i potpuno opremljeni Stonic poput testnog na domaćem tržištu treba izdvojiti 31.990 KM, dok sedmogodišnja garancija spada u standardnu opremu svih Kijinih modela. Podsjećamo da je najpovoljniji Stonic kombinovan sa 1,25 MPI benzinskim motorom i LX Active opremom, koji se nudi po cijeni od 26.990 KM, dok je najskuplji onaj sa 1.6 CRDi dizel motorom i EX Motion paketom za kojeg treba izdvojiti čak 40.990 KM.

 

 

POGON

Kada je riječ o pogonu Kijin crossover na domaćem tržištu nudi se sa tri motora, odnosno 1.6 CRDi dizelašom sa 110 KS i dva atmosferska benzinca 1,25-litarskim sa 85 KS i većim 1.4-litarskim sa 100 KS kojeg smo i imali priliku isprobati u testnom modelu. Veći i snažniji benzinac kombinovan je sa veoma preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem i primarnim prednjim pogonom. On nam je odranije bio poznat iz Ria i Ceeda kao tih, uglađen i ne previše rastrošan benzinski motor, što je potvrdio i u Stonicu sa prosječnom potrošnjom koja se u testnom režimu vožnje kretala u rasponu od šest do sedam litara. S malo pažnje moguće je biti i ekonomičniji. Za ubrzavanjem 1.160 kilograma teškog automobila 1,4-litarskom benzincu potrebno je 12,6 sekundi, dok je brzinski maksimum na 172 km/h, što su solidna dinamička ostvarenja za jedan automobil, koji je primarno orijentisan na gradsku vožnju.

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook