Naslovna > Automobili > Kia > Stonic > Gradski avanturista
FOTO GALERIJA (6)

Kia Stonic

Gradski avanturista

Sa Stonicom Kia želi prisvojiti dio sve većeg „tržišnog kolača“ i uhvatiti se u koštac sa mnoštvom malih, kompaktnih crossovera koji posljednjih godina privlače sve veći broj uglavnom mlađih evropskih kupaca...

Korejska Kia je postala bogatija za još jednog člana, mali kompaktni crossover model Stonic. Nakon Nira, Sportagea i Sorenta, Kijini kupci su tako dobili četvrti „off-road“ model. Gabaritno, Stonic je najbliži novom Riu, od kojeg je duži i viši za punih 10 centimetara, te širi 7,5. Dio povećanja po širini i dužini je vjerovatno rezultat robustnijeg dizajna, dok je visina porasla zahvaljujući povećanju klirensa i ugradnji mesnatijih guma u odnosu na Rio. Podsjećamo da se Stonic standardno kotrlja na 15-inčnim točkovima, dok su najveći sa kojima se može dobiti 17-inčni. Njegov međuosovinski razmak je tek dva centimetra duži u odnosu na Rijov, što upućuje na zaključak da bi ponuda prostora za noge u ova dva automobila trebalo da bude na približno istom nivou, no Kia to nije potvrdila.

 

 

Komfor Stonicove kabine je osim po širini, profitirao i zahvaljujući višem stropu, dok su staklene površine na prvi pogled gotovo iste na oba automobila. Da će određenih promjena ipak biti, potvrđuje činjenica da je sa 352 litra osnovne zapremine Stonicov prtljažnik za 27 litara veći od Riovog. Enterijeri ova dva modela se razlikuju tek u ukrasnim detaljima, a oni su u Stonicu nešto razigraniji i koloritno opušteniji. To je i razumljivo s obzirom na činjenicu da se Kia sa ovim modelom prvenstveno obraća mlađim vozačima i kupcima, koji prvenstveno traže vizuelno interesantan automobil. Stonicov mladalački karakter se ogleda i u činjenici da je vanjski izgled moguće prilagoditi u skladu sa čak 20 različitih kombinacija boja karoserije i krova. Dinamičan dizajn automobila je inspirisan konceptom Provo, koji je predstavljen još 2013. godine na sajmu automobila u Ženevi. Kao glavne konkurente Kia vidi Renault Captur, Ford EcoSport, Hyundai Konu i sve ostale male crossovere, koji imaju primarni prednji pogon. Svjetska premijera Kie Stonic je zakazana za predstojeći sajam automobila u Frankfurtu, a prodaja bi trebalo da počne u desetom mjesecu po početnoj cijeni od oko 13.000 eura.

 

Motori
Za pogon Stonica Kia je namijenila tri benzinska i jedan dizelski motor. Benzinsku gamu zapreminski otvara 1,0-litarski T-GDI turbo benzinac sa 120 KS. Tu su i dva CVVT atmosferska benzinca zapremine 1,25 i 1,4-litra. Manji je dostupan u Riu i razvija 84 KS, dok većeg Kia ugrađuje u aktuelni Ceed. On ima 100 KS. Dizelska gama će se bazirati na dobro poznatom 1,6-litarskom dizelašu sa 110 KS, koji je, podsjećamo, u kompaktnom Ceed-u dostupan i u jačoj verziji sa 136 KS. Sa navedenim motorima će se kombinovati ručni i automatski mjenjači.

Datum objave: 05/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook