Naslovna > Automobili > Chevrolet > Camaro > Grubijan postao zavodnik
FOTO GALERIJA (9)

Snovi – Chevrolet Camaro Cabrio

Grubijan postao zavodnik

Nova Chevroletova uzdanica u klasi sportskih automobila skidanjem krova preobrazila se u prelijepi kabriolet, pred čijim retro izgledom ni najokorjeliji kritičari američkih automobila ne mogu pokazati ravnodušnost...

Američka automobilska ikona, koja je palila i žarila asfalt s one strane okeana, od kraja šezdesetih godina prošlog vijeka u svom savremenom izdanju naprosto obara s nogu. Svojevrsna „muscle car“ ikona, čija proizvodnja je stopirana 2002. godine, kada je na sceni bila četvrta i po mnogima najružnija generacija, oživljena je 2006. sa atraktivnim Camaro Conceptom, kojem se godinu dana kasnije pridružila i konceptna kabriolet verzija.

 

 

 

Komercijalni model Camara u kupe izdanju u prodaju je pušten prošle godine, da bi kraj ove bio obilježen predstavljanjem jednog od najljepših američkih automobila današnjice Camara Cabrio. Premijerno predstavljanje Camara Cabrio obavljeno je na Međunarodnom sajmu automobila u Los Angelesu i od tada se ne stišavaju pozitivne reakcije javnosti, koja je jednoglasna u ocjeni da je Camaro bez krova još ljepši i atraktivniji nego klasična kupeovska verzija. Iako proizvodnja novog modela startuje u januaru sljedeće godine, Chevrolet je već sada zatrpan narudžbama, što je najbolji dokaz koliko je prašine među kupcima podigao ovaj automobil. Dizajnerski gledano, Camaro Cabrio je savremena kreacija sa snažnim retro pečatom.

 

 

Duh prošlosti ogleda se u špicastom prednjem kraju, snažno izbačenim zadnjim blatobranima, te četvrtastim pozicionim svjetlima kakva je imao prvi i ujedno najuspješniji Camaro svih vremena, model Z28 iz 1968. godine. Tu je i platneni krov, koji se sklapa za dvadesetak sekundi. U istom stilu izvedena je i unutrašnjost sa četiri analogna pokazivača na središnjem stubu i dva velika ispred vozača. Sasvim dovoljno da se kod starijih ljubitelja Camara pobudi nostalgija, a kod mlađih znatiželja. Duh savremenosti svana se ogleda u rešetkastoj maski hladnjaka i elegantnoj bočnoj liniji, koja se završava difuzorom vazduha u zadnjem braniku. U enterijeru je savremeni momenat naglašen digitalnim displejima na instrument tabli i središnjoj konzoli, putem kojih su vozaču dostupne informacije o automobilu i njegovim multimedijalnim sistemima. 


 

S tehničke strane kabriolet verzija je zahtijevala puno veći angažman Chevroletovih inženjera, jer je skidanjem metalnog krova narušena krutost automobila. Kod većine kabrioleta ovaj nedostatak se nadoknađuje ugradnjom mekšeg ogibljenja i ublažavanjem dinamičkih mogućnosti automobila, dok je u slučaju Camara primijenjena potpuno drugačija taktika. U potrazi za čvrstoćom karoserije, koja bi bila na nivou kupe modela, američki stručnjaci su udružili elemente poput, ojačanje koša motora i sistema prenosa, te dodatne zaštite poda sa veznim limovima u obliku slova V. Rezultat ovakvog pristupa je veoma kruta karoseriji, koja omogućava zadržavanje sportskih performansi i dinamičnosti svojstvene za kupe model. Za razliku od konkurencije, koja je kod svojih kabriolet modela omekšala vješanje zbog manje krutosti otvorene karoserije, mi smo odabrali trnovitiji put ojačavanja strukture. Dakle u odnosu na kupeovski Camaro, nismo omekšali nijednu oprugu, a ni amortizer. Takvim pristupom kod kabrioleta smo sačuvali gotovo sve sposobnosti ubrzanja, držanja ceste i performansi koje nudi kupe verzija - objasnio je Al Oppenheiser, glavni Chevroletov inženjer zadužen za razvoj Camara.

 

 

Za pogon kabrioleta su predviđena dva benzinska agregata u V6 i V8 konfiguraciji. Manji 3.6-litarski agregat je DOHC koncepcije i pri 6.400 o/min na zadnje točkove isporučuje 312 KS i 340 Nm obrtnog momenta, koji su u kupe verziji bili dovoljni za paljenje zadnjih točkova pri svakom angažovanijem startu. Drugi agregat u ponudi je 6.2-litarski OHC monstrum, koji pri 5.900 o/minuti isporučuje 426 KS, te nudi najveći obrtni moment od 556 Nm. Kakve su njegove mogućnosti za sada se može samo naslućivati, jer još uvijek nema podataka o dinamičkim mogućnostima za obje verzije.Mada zvanična prodaja počinje tek u februaru 2011. godine, ekskluzivna limitirana serija Camara kabrioleta, nazvana Neiman Marcus Edition, koja će biti izrađena u samo 100 modela rasprodata je na javnoj aukciji za samo samo tri minute, po pojedinačnoj cijeni od 75.000 dolara, što na najbolji način govori kolika je popularnost ovog automobila.
 

Datum objave: 19/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook