Naslovna > Tehnika > Halo sistem bi mogao na javne ceste

Ferrari

Halo sistem bi mogao na javne ceste

Proizvođači automobila danas su više nego ranije prinuđeni da unapređuju sigurnost putnika u svojim automobilima...

Saobraćajni propisi su sve strožiji, međutim, to stručnjacima ipak ne pravi smetnju. Naprotiv, u svojim izumima su sve domišljatiji, a jedno takvo zanimljivo rješenje je otkriveno i u Ferarijevom patentu.

 

Zaštitu vozača I putnika su podigli na jedan viši nivo – A stubovi su veći, a da bi se unaprijedila preglednost (koja je ovim “krojem” smanjena), tu je verzija Halo sistema, koja se koriisti u Formuli 1. Doskočili su iz Ferarija  na odgovoran način, jer je cilj da se poveća čvrstoća potrebna za optimalni strukturalni integritet.

 

I ovo je pokazatelj koliko je važno ne zanemarivati tehnologiju iz svijeta trka, jer nije rijedak slučaj da se u nedostatku adekvatnih rješenja, iskoristi upravo “oprobani recept” sa vrelog asfalta na javne ceste.

 

Halo sistem postavljen u centralni dio vjetrobranskog stakla omogućava mnogo manje A stubove, čime se značajno povećava preglednost. I to se može zahvaliti kameri koja omogućava da se ono ispred Halo sistema projektuje na njegovoj unutrašnjoj strani. Slično digitalno rješenje je iskorišteno da se zamijeni retrovizor.

 

Mnogi GT3 automobili imaju centralno postavljene vertikalne brisače što nije baš praktično za cestovnu utotrebu, a u slučaju centralnog stuba na Ferrariju, brisači bi se mogli postaviti na sredinu vjetrobranskog stakla vertikalno, što bi doprinjelo aerodinamici.

 

Da li će i kada bi ovo rješenje moglo ugledati svjetlo dana, zasad nije poznato, no, evidentno je da bi promijenilo standarde u dizajniranju automobila, kao i performanse.

Datum objave: 14/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook