Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > AMG Project One > Hiperautomobil sa 1,049 KS

Mercedes-AMG One

Hiperautomobil sa 1,049 KS

Drumska Formula 1 sa pogonom na sve točkove je legalan na putu i dostiže 200 km/h za 7 sekundi. AMG One će imati svoj javni debi krajem juna, a pojaviće se na Goodwood festivalu brzine 2022...

Pet i po godina nakon što je Mercedes-Benz prvi put rekao da će „ugurati“ motor Formule 1 u automobil koji je dozvoljen za ulice, konačno imamo gotov proizvod. AMG One je živ i ispunjava sva obećanja koja je Mercedes dao. U njegovoj srži je F1 motor i ima kombinovanu snagu od 1.049 konjskih snaga iz svog hibridnog pogonskog sklopa. "Sa Mercedes-AMG One smo više nego pomjerili granice. Ogromni tehnički izazovi stvaranja modernog pogonskog sklopa Formule 1 pogodnog za svakodnevnu upotrebu na cesti nesumnjivo su nas gurnuli do naših granica," rekao je Philipp Schiemer, predsjednik upravnog odbora za Mercedes-AMG.

 

 

 


Srce AMG One je bez sumnje njegov motor. Od prve objave još 2017. godine, poznato je da Mercedes koristi F1 motor za One. 1,6-litarski V6 motor sa unutrašnjim sagorijevanjem okreće se do 11.000 o/min, koristeći jedan turbo punjač sa električnom asistencijom. Motor koristi dvostruke bregaste osovine, ventile sa vazdušnim oprugama, usmjereno ubrizgavanje i složeni sistem za čišćenje izduvnih gasova kako bi samostalno proizveo 566 KS. I dalje ispunjava Euro 6 standarde o emisiji izduvnih gasova.

 


Nevjerovatan motor je samo pola priče o pogonu, figurativno i doslovno. Četiri električna motora u kombinaciji daju One ukupnu snagu od 1.049 KS i mogućnost pogona na sve točkove. Dva motora su smještena ispred, po jedan na svakom točku koji zajedno stvaraju 322 KS. Treći motor je benzinski i šalje 161 ks na radilicu. Četvrti motor je onaj vezan za visokotehnološki turbopunjač, za koji Mercedes-AMG kaže da dodaje još 121 ks u mješavinu. Taj motor takođe može nadoknaditi energiju iz turbo motora dok ga izduvni gasovi pokreću.

 


Pored motora, Mercedesovi inženjeri su dosta vremena proveli i na litijum-jonskim baterijama One. Budući da je plug-in hibrid, ne nosi toliki broj baterija kao što biste našli na čistom EV – ukupan kapacitet je samo 8,4 kWh. Ali njihovo održavanje bilo je kritično za optimalne performanse, što je dovelo do toga da Mercedes koristi složen sistem tečnog hlađenja za svaku bateriju. Ovo je takođe omogućilo proizvođaču automobila da smanji težinu baterije.

 

 

Rezultat je automobil sa preko 1.000 kombinovanih KS koji održava temperaturu baterije od oko 45 stepeni Celzijusa. Samo na električnu energiju može preći 17 kilometara, a težak je oko 1.695 kilograma. Sa svim sistemima dovedenim u pogon, One će ubrzati od 0-100 km/h za 2,9 sekundi, koristeći svoj AMG 4Matic + sistem pogona na sve točkove i novi sedmostepeni automatski ručni mjenjač razvijen posebno za hiperautomobil. Možda impresivnije je njegovo vrijeme od 0-0-200 km/h za samo 7 sekundi. AMG One će dostići brzinu od 350 km/h.

 


One-ova monokok šasija sa vješanjem na potisnu šipku takođe je dizajnirana za vrhunske performanse. Kao što možete zamisliti, tijelo je studija slučaja u aerodinamici. Generiše negativno podizanje pri brzinama većim od 50 km/h, iako Mercedes stidljivo otkriva kolika je sila pritiska na raspolaganju. Možda je to zato što zavisi od odabranog načina vožnje, jer je One preplavljen aktivnim aero komponentama.

 

 

 

Iskustvo Formule 1 nije ograničeno na motor ili vješanje. Unutar AMG One se nalaze duboko oblikovana sjedišta koja omogućavaju ravnomjernu orijentaciju nogama. Vozač drži pravougaoni volan u F1 stilu, sa dva digitalna ekrana od 10 inča koji se izdvajaju iz instrumentalne ploče. Međutim, ovo nije u potpunosti iskustvo F1, jer se mogu pronaći i sjajni otvori za kontrolu klime i rešetke zvučnika neprimietno uklopljeni u okruženje od karbonskih vlakana i kože.

Datum objave: 01/06/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook