Naslovna > Automobili > Citroen > C6 > Hotel sa sedam zvjezdica
FOTO GALERIJA (18)

Test – Citroen C6 2.2 HDI Lignage

Hotel sa sedam zvjezdica

Jedinstven dizajn, vrhunska oprema i elitna izvedba tjeraju vjetar u leđa najvećoj Citroenovoj limuzini, koja zahvaljujući elektrohidrauličkom vješanju i dalje nudi najbolju udobnost u klasi

Zagriženi ljubitelji Citroena vole da kažu da njihov omiljeni proizvođač nikada nije stao rame uz rame sa njemačkom konkurencijom, jer je uvijek bio jedan korak ispred nje! Od 1955. godine i predstavljanja legendarne „žabe”, sa inovativnim hidropneumatskim vješanjem i vanvremenskim dizajnom, Citroen je “žigosan” kao proizvođač ekstravagantnih, tehnički naprednih  i vrhunski udobnih automobila, čija originalnost već decenijama “provocira” čula svih učesnika u saobraćaju. Aktuelni C6, koji je predstavljen 2005. godine, dizajnerski slijedi svoje slavne prethodnike - CX (1970) i XM (1990). Velika razvučena karoserija, neobičnog prednjeg i originalnog zadnjeg kraja, sa elegantnim staklenim i više nego interesantnim prednjim i zadnjim svjetlosnim grupama, kreacija je kakva se ne sreće svaki dan na asfaltu.

 

 

 

 

Da je tako svjedoče i pogledi mnogobrojnih znatiželjnika, koje je testirana francuska limuzina na sebe privlačila poput magneta. Mada bi mnogi rekli da je dizajn C6 ponovo ispred vremena, tehnički podaci poput odlične aerodinamike od 0,27 i rekordnog međuosovinskog razmaka u klasi, od 290 cm pokazuju da su francuski inženjeri i te kako vodili računa o standardima sadašnjosti. Otvaranjem bilo kojih od četvoro velikih vrata, bez karakterističnog metalnog okvira, postaje očigledno da se radi od automobilu visoke klase. Koža, alkantra, foteljasta sjedišta, skupocjene obloge, mekana plastika... sve miriše na profinjeni luksuz. Mada oči odmah kreću u potragu za neobičnim detaljima, karakterističnim za Citroenove limuzine njih „nema”, bar do davanja kontakta ključem, kada se pali head-up projektor (ima ga i BMW), koji na vjetrobranu „ispisuje” najvažnije podatke o vozilu, te kada ispred vozača zasvijetli elektronski dispjel sa grafičkim prikazom broja obrtaja motora, brzine vozila, nivoa goriva...

 

 

 

Vještiji prsti ubrzo otkrivaju i polukružne poklopce pretinaca u vratima, koji se pomoću klizača spuštaju nadole te praktične držače čaša u središnjem stubu. Dva prekidača za podešavanje hidropneumatskog vješanja i elektronske parkirne kočnice, na kućištu iza mjenjača i mnoštvo ostalih na prenatrpanoj središnjoj konzoli veoma brzo sugerišu da francuski admiralski brod raspolaže sa brdom elektronike. Ipak, za razliku od prethodnih velikih Citroena svi elementi u unutrašnjosti su logično raspoređeni, nema karakterističnih „skrivenih prekidača”, dvodijelnih upravljača i sličnih iznenađenja. Sve je tako njemački, logično i proračunato! Kvalitet ugrađenih materijala i završna obrada su na visokom nivou, ali nedostaje ekskluzivnosti, jer dosta komponenti poput prekidača pokazivača pravca, klima uređaja i audio-sistema isuviše sliči onima u nižerangiranim francuskim automobilima poput C5, C4 i C3.

 

 


Pravo lice C6 pokazuje tek po startovanju 2.2-litarskog HDI agregata, kada se budi elektrohidraulički sistem i polagano dovodi automobil u vodoravan položaj. Iako se podvozje prelaskom preko 110 km/h automatski spušta za 1,5 cm, vješanje je moguće regulisati dvostepenim prekidačem kraj mjenjača. Karakteristični „klizač” kakav su do sada imale Citroenove limuzine sa hidraulikom zamijenila je elektronika, pa se automobil podiže i spušta jednostvanim pritiskom na dugme sa samo jednom opcijom „sport”. Njenim izborom vješanje se dodatno ukrućuje, a pojačava se i „direktnost” nedovoljno osjetljivog elektrohidrauličkog servoupravljača. Najveća prednost hidropneumatskog vješanja – vrhunska udobnost kod C6 dolazi do izražaja već nakon prvih kilometara, pokazujući da ima lijeka i za naše katastrofalne puteve. Rupe na putu, izbočine, šahtovi, tramvajske šine i ostale „rak rane” klasičnog ovjesa u C6-ici se neprimjećuju. Najveći Citroen preko njih lagano klizi kao jahta po površini vode, sugerišući vozaču da je francuski admiralski brod prvenstveno namijenjen ugodnim prekookeanskim krstarenjima, iz kojih putnici i vozač po pravilu izlaze svježi i odmorni.

 

 

 

Mada mu prvenstveno godi laganiji stil vožnje, kada do izražaja dolaze njegovi najjači aduti, C6 po potrebi može da bude i brz, jer 2.2-litarski HDI agregat sa twin-turbo sistemom ubrizgavanja goriva, pri 4.000 o/min razvija 173 KS, dok maksimalni obrtni momenat od 370 Nm isporučuje već pri 1.500 o/min. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem C6 do „stotke” stiže za 9,6 s i ne zaustavlja se dok ne postigne maksimalnih 217 km/h. Zahvaljujući kombinaciji ubrizgavnja sa dva turbopunjača motor diše ravnomjerno i radi francuski uglađeno bez pretjerane buke, čak i pri visokim brinama. Mada to u luksuznoj klasi nikada nije bilo, C6 zadovoljava prosječnom potrošnjom od 8,2 litre dizela na 100 km. Bogata oprema središnjeg Lignage paketa, koja uljučuje automatsku klimu, kožna sjedišta, parking senzore, zakretne ksenonske farove, 17-inčne alu-naplatke, ABS, ESP i ASR sisteme, te niz drugih sistema i korisnih elektronskih pomagala trebala bi zadovoljiti i najprobirljivije kupce. Za one koji traže još više, Citroen za C6 nudi i bogatu dodatnu opremu, iz koje se izdvaja stakleni krov sa elektropokretačima, nekoliko različitih modela audio-naigacionih sistema, te AFIL sistem za upozoravanje vozača kod nenamjernog prelaska preko graničnih crta puta.

Datum objave: 17/05/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook