Naslovna > Automobili > Hyundai > RM19 Race Car > Hyundaijeva sportska laboratorija na točkovima
FOTO GALERIJA (22)

Hyundai RM19 Race Car

Hyundaijeva sportska laboratorija na točkovima

Sa RM19 prototipom Hyundai je predstavio novu razvoju platformu na kojoj će se ispitivati najsavremenija trkačka rješenja i tehnologije, čija finalna rješenja će se naći u njegovim velikoserijskim N modelima…

 

Hyundai je na sajmu automobila u Los Anđelesu predstavio najnoviji proizvod njegovog sportskog N odjela. Riječ je o RM19 Race Car trkačkom prototipu, koji je razvijen na platformi velikoserijskog trovratnog kupe modela Veloster. Odrednica RM je skraćenica od Racing Midship termina koji se uz Hyundaijevo ime prvi put spominje 2012. godine kada je pokrenut istoimeni trkački projekat. Njegov cilj bio je razvoj automobila visokih trkačkih performansi, koji bi povezao moto sport i tada novoosnovani tjunerski N odjel korejskog proizvođača. Podsjećamo da su iz RM projekta do sada već razvijeni RM14, 15 i 16 trkački modeli, koji su osim na testiranja na zatvorenim stazama prošli i opsežna cestovna testiranja u okviru kojih su ispitivane različite tehnologije za postizanje visokih performansi koje su kasnije primijenjene na Hyundaijevim cestovnim N modelima. Prvi čovjek Hyundaijevog sportskog N programa, njemački inženjer Alber Biermann, koji je u redove korejskog proizvođača prešao 2014. godine iz BMW-ovog M odjela, za RM platformu je svojevremeno rekao da ona predstavlja svojevrsni inženjerski poligon. Kao takva ona omogućava Hyundaijivim stručnjacima za pogonske agregate i dinamiku vožnje da ispitaju najnovija rješenja u realnim uslovima za vožnju i da ta iskustva kasnije prenesu u velikoserijske sportske N modele. Sa evolucijom RM programa Hyundaijevi inženjeri stekli su mnogobrojna nova saznanja o dinamici vožnje, rasporedu mase između osovina, ponašanju vozila na visokim brzinama, te uticaju čvrstine karoserije na performance vozila.

 

 

Najnoviji RM19 trkački automobil predstavlja kulminaciju čitavog dosadašnjeg rada kada je u pitanju razvoj sportskih automobila pod okriljem Hyundaijevog N odjela. Mada će na njegovoj platformi u budućnosti biti testirane visoke performanse Hyundijevih električnih i hibridnih pogonskih sklopova, korejski proizvođač se prvo pozabavio četverocilindarskim 2.0-litarskim turbo benzinskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se u prigušenim verzijama u rasponu od 250 do 275 KS već ugrađuje u njegove N modele i30 serije. U RM19 modelu ovaj motor je smješten iza vozača i pojačan na čak 390 KS, koliko razvija i u i30 TCR trkačkom modelu N odjela. On je u kombinaciji sa šestostepenim sekvencijalnim mjenjačem sposoban RM19 ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde i potjerati ga do najveće brzine od 250 km/h. Osim visokih performansi i uravnoteženosti kočenja i prianjanja za podlogu najveće vrijednosti RM19 modela za Hyundai se kriju u njegovoj svakodnevnoj upotrebljivosti na cesti, koja će omogućiti da mnoga od rješenja predstavljenih na njemu bude prenesena u N modele. Ono što sasvim izvjesno nećemo vidjeti u velikoserijskoj proizvodnji jesu mnogi sportski karoserijski elementi koji mogu da se vide kako u eneterijeru tako i na vanjskom dijelu RM19 modela. Kada je riječ o enterijeru on predstavlja kombinaciju čistokrvnih trkačkih elemenata i dijelova koje viđamo u velikoserijskim Hyundaijevim modelima. Za upravljanje je zadužen trokraki sportski upravljač čije kolo je obloženo neklizajućom alkantarom, a sredina ispunjena sa mnoštvom potenciometara i tastera karakterističnih za trkačke automobile. Na poleđini upravljačkog kola nalaze se i karbonske poluge za ručnu izmjenu brzina u mjenjaču. Trkački elementi nalaze se i na mjestu gdje obično stoji ručica ručnog mjenjača, a tu su i Sabeltova školjkasta trkačka sjedišta, obložena kombinacijom kože i alkantare.

 

Vanjski dio RM19 modela neodoljivo podsjeća na trakačke automobile kakve viđamo u okviru DTM ili WTCC šampionata. Pragovi su prošireni sa specijalnim aerodinamičkim elementima izrađenim od laganog, ali skupocjenog karbona. Ispod prednjeg branika je dodan veliki „splitter“ koji služi za efikasnije probijanje vazduha na visokim brzinama, dok se na zadnjem dijelu nalazi veliko krilo koje ima zadatak da strujanje vazduha pretvori u dodatni pritisak na zadnju osovinu i tako poveća stabilnost automobila. Rubovi blatobrana su značajno prošireni kako bi se na osovine mogli priključiti veliki 20-inčni točkovi koje izrađuje OZ Racing. Unutar njih smješteni su veliki kočioni diskovi sa Brembovim crvenim kočionim kliještima. Na zadnji branik dodat je masivni difuzor vazduha koji ima zadatak da isisa vazduh ispod automobila i smanji turbulencije na minimum. Na mjestu zadnjih prozora nalaze se masivni usisnici vazduha, koji omogućavaju motoru da diše punim plućima, ali i da se optimalno hladi. Hyundaijev prototip RM19 nema cijenu, a kada bi se ona i pokušala odrediti vjerovatno bi bio riječ o milionskom iznosu, jer toliko vrijede podaci i saznanja do kojih se dolazi njegovim testiranjem u praksi.

 

 

Tehnički podaci:

 

Motor: 2.0 Turbo

 

Pozicija: Srednje postavljen

 

Pogon: Na zadnje točkove

 

Snaga: 390 KS

 

Mjenjač: Šestostepeni sekvencijalni

 

Ubrzanje 0-100 km/h: ispod 4 s

 

Najveća brzina: 250 km/h

 

Kočnice: šestoklipne naprijed, četveroklipne pozadi

 

Točkovi: R20; naprijed 245/30; pozadi 305/30

 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook