Naslovna > Automobili > Hyundai > Tucson > I klasično može da bude fantastično
FOTO GALERIJA (47)

Hyundai Tucson 1.6 GDI Classic Plus 132 KS

I klasično može da bude fantastično

Jedan od najpupularnijih SUV modela na bh. tržištu u kombinaciji sa „klasičnim“ atmosferskim benzinskim 1,6-litarskim motorom i bogatim Classic Plus paketom opreme, po akcijskoj cijeni od 42.847 KM djeluje kao prilika kakva se rijetko pruža...

Treća generacija Hyundaijevog kompaktnog SUV modela koji se na evropskom tržištu prvo zvao Tucson, pa ix35, da bi se 2015. godine opet vratio originalnom nazivu, u pravom smislu riječi je tržišni hit, kojeg bi mnogi konkurentski proizvođači rado vidjeli u svojim gamama. Koliki uspjeh je napravio automobil čiji izgled je osmislio i potpisao njemački dizajnerski mag Peter Schreyer, kojeg je Hyundai nakon odličnih rezultata „posudio“ od sestrinske Kije, najbolje svjedoči podatak da je 2014. godine korejski proizvođač u Evropi uspio prodati „rekordnih“ 93.530 ix35 modela, a da je 2017. aktuelni Tucson taj rezultat uspio nadmašiti sa isporučene 152.103 jedinice.  Mada su originalnom modelu samo rijetki imali nešto da prigovore kada je riječ o dizajnu, on je prošle godine odmjereno osvježen. U okviru standardne „redizajn“ procedure ugrađena su nova prednja i zadnja svjetla, stilski branici, a malo se poradilo na maski hladnjaka, izduvnim otvorima, krovnoj anteni. Osvježena je i paleta boja, a proširen je izbor alu naplataka. Iako je riječ o uvođenju trendovskih novina sa upečatljivim prednjim dnevnim LED svjetlima, mnogi ljubitelji Tucsona su primijetili da im je originalni model iz 2015. imao nekako dopadljivije svjetlosne grupe, posebno one zadnje, koje su nudile veoma prepoznatljiv 3D vizuelni „potpis“.

 

Sve ukupno gledajući Tucson je sa redizajnom po pitanju vanjskog dizajna postao ozbiljniji i zreliji automobil, ali ne i drastično drugačiji zbog čega razloga za zadovoljstvo svakako imaju svi dosadašnji vlasnici, jer njihovi automobili nisu ostarili preko noći kao što to često bude slučaj nakon dizajnerskog osvježavanja.
Od 2015. godine do danas sa Tucsonom smo se više puta susreli na našim testovima. U svim tim ispitima smo ga vozili u kombinaciji sa 1,7 i 2,0-litarskim dizel motorima, ali nikada do sada nismo imali priliku da ga isprobamo sa osnovnim 1,6-litarskim atmosferskim benzincem, koji je zbog veoma zanimljivog odnosa u omjeru uloženog i dobijenog postao jedan od češćih izbora bh. i evropskih kupaca. Podsjećamo da Hyundai uz Tucson na bh. tržištu nudi tri paketa opreme: Comfort, Classic i Prestige, a da je testni model bio opremljen akcijskom i veoma sadržajnom Classic Plus opremom, kojoj je iz ugla prosječnog bh. kupca zaista teško naći smislenu manu, jer standardni Classic obogaćuje sa najsavremenijom navigacijom i multimedijom, eko kožnim umecima i metalik bojom. Gledajući s vana Tucson izgleda veoma elegantno i privlačno u kombinaciji sa 17-inčnim alu naplacima, koji su ujedno i najveći točkovi dostupni uz atmosferski benzinski motor, koji se standardno kombinuje sa 16-inčnim čeličnim točkovima.

 


Ako je s vana redizajn i podijelio stavove ljubitelja Tucsona onda im je u kabini bez ikakve sumnje donio samo razloge za zadovoljstvo. Jedan od dva detalja koji su značajno uticali na poboljšanje ukupnog utiska o enterijeru je centralni dio instrument table sa novim ventilacionim otvorima, koji veoma naočito izgleda u svojevrsnoj imitaciji „karbonske pletenice“ kakvu smo imali u testnom modelu. Kada se tome pridoda i novi, sadržajniji, grafički savremeniji i moderniji na dodir osjetljivi 8-inčni ekran multimedijalnog sistema sa 3D navigacijom, koji je premijeru imao u kompaktnom i30 modelu, enterijer Tucsona već na prvi pogled zaslužuje puno višu ocjenu od dosadašnje. Utisak uzornog kvaliteta i odličnog osjećaja za ergonomiju i udobnost naglašavaju pedantna završna obrada, ali i mnogi prateći detalji poput na dodir veoma ugodnog multifunkcionalnog kožom obloženog upravljača sa 12 daljinskih komandi i uzorno udobnih prednjih sjedišta sa veoma visokim leđnim naslonom. Mada stilski sa pozadinskim plavim osvjetljenjem pomalo odudara od modernije i bojama ugodnije multimedije automatski klima uređaj i dalje zaslužuje pohvalu i visoku ocjenu po pitanju funkcionalnosti. Klasični okrugli analogni instrumenti su školski primjer za jednostavnost i preglednost, a sve dodatne informacije koje su potrebne vozaču mogu se očitati na displeju putnog računara između njih. Mada bi „tablet generacija“ sigurno voljela vidjeti i digitalne, čini se da oni poklonicima Tucsona nimalo ne nedostaju. 


U drugom redu sjedišta ima dovoljno mjesta za udoban smještaj tri odrasla putnika, čak i ako se naprijed nalaze dvije iznatprosječno visoke osobe. Zahvaljujući blago izdignutom, ali zaravnatom centralnom dijelu, osoba koja sjedi u sredini ima dobar oslonac za noge iako su one nešto podgnutije i savijenije u koljenima nego kod putnika na bočnim sjedištima. Zadnja klupa je djeljiva u omjeru 60:40 što omogućava jednostavno povećanje osnovnog kapaciteta prtljažnika čija zapremina iznosi 488 litara. Sa obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija se maksimum od 1.478 litara, koji je dovoljan da se u Tucsonu prevezu i kabastije stvari poput dijelova namještaja ili kutija. Sve u svemu, riječ je o veoma funkcionalnom i upotrebljivom automobilu, koji bi trebao bez problema da odgovori na sve izazove porodične svakodnevice.
Za moderno skrojeni i bogato opremljeni testni model sa 1.6 GDI atmosferskim motorom i Classic Plus paketom opreme Hyundai na bh. tržištu sa metalik bojom traži 48.690 KM. Kada se od ove cijene odbije aktuelni akcijski popust od 12% dolazimo do iznosa od 42.842 KM, koji u kombinaciji sa petogodišnjom garancijom predstavlja jednu od trenutno najzanimljivijih SUV ponuda na bh. tržištu.

POGON
Sa prošlogodišnjim redizajnom Hyundai je dosadašnji 1.7 CRDi motor zamijenio sa novim 1,6-litarskim od 115 KS. U ponudi je ostao i veći 2.0 CRDi sa 186 KS. Ljubiteljima benzinaca Tucson se nudi u kombinaciji sa snažnim 1,6-litarskim turbo motorom sa 177 KS i sa testnim atmosfercem, koji raspolaže sa 132 KS. Riječ je o četverocilindarskom motoru sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji je kombinovan sa preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem nešto dužih prenosnih odnosa. Početni benzinac je veoma tih u radu, odlično izbalansiran i ugodan u opuštenoj vožnji, a osjetno bučniji postaje tek kada ga potjerate preko 5.000 obrtaja. Za to realno nema potrebe, jer se najveći obrtni momenat od 161 Nm razvija pri 4.850 obrtaja u minuti zbog čega „guranje“ u visoke obrtaje ne proizvodi ništa drugo nego povećanje buke i potrošnje. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je pristojnih 11,5 sekundi, dok se i najveća brzina od 182 km/h čini sasvim solidnim ostvarenjem i za njemačke brze puteve, dok je u bh. uslovima daleko iznad zakonski dozvoljenog maksimuma. U kombinaciji sa prednjim pogonom i mekanim kvačilom  benzinski motor omogućava lagan start, što je veoma ugodno u gradskoj vožnji sa puno stani/kreni situacija. Zbog ove činjenice, ali i poprilično laganog servo upravljača, koji nudi Sport i Comfort režime rada poprilična masa od 1.489 kilograma u opuštenoj vožnji se i ne osjeća. Odsustvo 4x4 pogona ne znači da je Tucson poput testnog limitiran isključivo na asfaltnu podlogu, mada treba biti svjestan da se u off-roadu sa prednjim pogonom ne mogu iskoristiti sve prednosti klirensa od 195 mm. Kada podloga postane klizava i mekana djelimično će pomoći isključivanje ESP-a, a na uzbrdici i nizbridici su korisni elektronski asistenti, koji pomažu vozaču pri kretanju i spuštanju vozila. Za kraj priče o pogonu treba navesti da smo od Hyundaija obećanom prosjeku od sedam litara bili najbliži na otvorenoj cesti kada smo trošili 7,5 litara benzina na 100 km. U gradu potrošnja sa lakoćom raste za litar, dva, dok će pod opterećenjem putni računar kalkulisati i sa prosjekom od oko desetak litara. U praksi se treba računati na prosjek koji se kreće u rasponu od osam do 8,5 litara.
 

Datum objave: 20/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook