Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Idealna mjera za ljubitelje Mazde
FOTO GALERIJA (28)

Test – Mazda CX-30 G122 M-Hybrid Plus

Idealna mjera za ljubitelje Mazde

Sa trećim SUV modelom u gami Mazda popunjava sredinu svoje ponude između gradskog šminkera CX-3 i reprezentativnog CX-5. S obzirom na to da direktno preuzima mnoge temeljne vrijednosti od kompaktne „trojke“, bogato opremljeni i dizajnerski privlačni CX-30 nameće se kao svojevrsna idealna mjera za sve sadašnje, ali i buduće poklonike Mazde...

 

Samo dvadesetak dana nakon što smo ju vozili u okviru međunarodne novinarske prezentacije u okolini Barselone, na test nam je stigla nova Mazdina uzdanica, model CX-30. Riječ je o kompaktnom SUV-u, koji je razvijen na platformi aktuelne „trojke“ i koji u gami japanskog proizvođača popunjava prazninu između CX-3 i CX-5 modela. Zbog ovakvog gabaritnog odnosa većina ljubitelja Mazde je već sada spremna konstatovati kako je CX-30 idealna mjera kada su u pitanju zahtjevi i potrebe korisnika savremenih SUV modela. Već na prvi pogled jasno je da je japanski kreativni odjel kao polaznu osnovu za oblikovanje CX-30 uzeo Mazdu 3, ali i da su nam Japanci ponudili neka vizuelna rješenja koja smo već mogli da vidimo na CX-3 i CX-5 modelima. Finalni dizajn je u potpunosti usklađen sa aktuelnim standardima, koje propisuje Mazdin Kodo dizajnerski jezik i koji je karakterističan po elegantnom, dugačkom poklopcu motora, uskim i prodornim glavnim, te dinamičnim zadnjim LED svjetlima. Na svim mjestima gdje je to bilo moguće karoserijske ivice su umekšane i zaobljene, dok dozu oštrine nudi tek hromirana maska hladnjaka sa blještavim dijamantskim lakiranim crnim saćem i Mazdinim logotipom u sredini iza kojeg je skladno integrisan nadzorni radar. Za veoma atraktivan nastup testnog modela zaslužna je i jedinstvena Mazdina crvena boja, karakteristična po visokom sjaju i nevjerovatnoj dubini zbog koje se nebo i okolina u njoj ogledaju gotovo s jednakom oštrinom kao u pravom ogledalu. Za drugačiji vizuelni doživljaj CX-30 u odnosu na „trojku“ iz koje je izvedena zaslužno je i njeno povišeno podvozje čija najniža tačka je od podloge udaljena 17,5 centimetara. Off-road karakter osim sa visinom naglašen je i sa masivnim plastičnim oblogama donjeg dijela automobila, koje su na lukovima blatobrana zbog estetike mogle biti i malo uže.

 

Sa dužinom od 4,39 metara CX-30 je 65 milimetara kraći od petovratne „trojke“ u odnosu na  koju ima i 70 milimetara skromniji međuosovinski razmak. Kraća dužina i osovinski razmak u kabini su uspješno kompenzovani su većom visinom i širim staklenim površinama pa se CX-30 čini prostranijim i prozračnijim. Četiri odrasla putnika imaju sasvim dovoljno prostora, a treba pohvaliti i veoma udobna električno podesiva prednja sjedišta sa lumbalnom podrškom. Osnovna konfiguracija u osnovi tamnog i neutralnog enterijera veoma je slična kao u Mazdi 3, od koje su preuzeti i elegantni trokraki upravljač i poludigitalni instrumenti. Isti dizajn imaju i stilizovana ručica mjenjača i daljinske komande za novi 8,8-inčni ekran multimedijalnog sistema kojeg uz veoma lijepu grafičku postavku, odlikuje i slika visoke rezolucije, koja je zadovoljavajuće otporna na dnevnu svjetlost i refleksiju. Kvalitet materijala uglavnom je na visokom nivou, kakva je uostalom i završna obrada. Na svim taktičkim mjestima armatura je obložena mekanom plastikom ili na dodir ugodnom kožom. Lijepo izgledaju i mnogobrojni hromirani, te pokoji aluminijumski ukras, a nema se šta zamjeriti ni dizajnu automatskog klima uređaja i klasičnih tastera. Sve je odrađeno jednostavno, ergonomski poprilično dobro i estetski nenametljivo, a opet lijepo. Putnici u drugom redu sjedišta imaju korektan prostor za noge i glavu, skučeno će postati tek ako pozadi budete morali prevesti tri osobe. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 430 litara, što je za 72 litra više u odnosu na kompaktni model i veliki ustupak za sve one koji često putuju. Nasloni zadnjih sjedišta preklopivi su u omjeru 60:40, a sa ovom „gimnastičkom“ operacijom se dobija najveća zapremina od više nego pristojnih 1.406 litara. Mada su mnogi skloni duboko uzdahnuti na činjenicu da najpovoljnija Mazda CX-30 na bh. tržištu košta 47.780 KM, malo ko od njih je spreman detaljno da prouči šta sve ovaj automobil ima i nudi u serijskoj opremi. Ovdje bismo poseban naglasak stavili na savremenu sigurnosnu opremu i sisteme asistencije, jer su oni najskuplji kada se kod konkurenata pojedinačno doplaćuju. Primjera radi CX-30 standardno ima Smart City Brake Support sistem automatskog kočenja u gradskoj vožnji sa detekcijom pješaka i opasnih prepreka. Svako onaj ko samo jednom dođe u situaciju da mu ovaj sistem pomogne i spriječi gaženje pješaka ili sudar s drugim vozilom shvatiće koliko je on značajan. Tu je i Mazdin čuveni G-Vectoring Control Plus sistem za elektronsko poboljšavanje upravljivosti i stabilnosti prilikom prolaska kroz krivine zbog kojeg CX-30 često u ovakvim situacijama djeluje nevjerovatno neutralnim na osnovne zakone fizike. Zahvaljujući radarskom tempomatu moguće je održavanje krstareće brzine i automatsko kočenje u slučaju da na autoputu naiđete na sporije vozilo od sebe ili se neko od njih nepravilno prestroji u vašu traku. CX-30 ima i sistem za nadzor i samostalnog održavanja pravca kretanja u traci, a njegovi elektronski „anđeli čuvari“ pokrivaju i mrtve uglove. Osim što odlično osvjetljavaju put, duga svjetla se pale i gase automatski, a po istom sistemu mogu da funkcionišu i brisači vjetrobrana. U slučaju da vozač sjedne umoran za upravljač, nadzorni sistem će ga upozoriti ukoliko primijeti pad koncentracije. Veoma koristan u vožnji je i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, koji ih u vidu grafičkih ilustracija prikazuje na instrument tabli i tako opominje vozača kojom brzinom je dozvoljeno voziti na datoj dionici puta. Mada i ostali proizvođači i mnogi potencijalni konkurenti u svojim modelima mogu da ponude iste ili slične sigurnosne sisteme i asistente, rijetko koji od njih to čini već u početnoj opremi kao Mazda. Zbog svega navedenog, ali i doživljenog za upravljačem Mazde CX-30, cijena testnog modela sa bogatim i sadržajnim Plus paketom opreme i par dodataka vrijednim 56.900 KM čini nam se realno odmjerenom, mada se s obzirom na navedenu serijsku opremu ni osnovni model, koji je dostupan po cijeni od 43.780 KM, ne čini nezanimljivim izborom. Serijski G-Vectoring sistem elektronske kontrole motora, mjenjača i šasije poboljšava upravljivost automobila u krivinama, a samim tim i daje svoj doprinos povećanju sigurnosti. Smart City Brake Support sistem laserski „skenira“ prostor ispred vozila i djeluje do brzine od 30 km/h. On omogućava izbjegavanje sudara ili ublažavanje njegovih posljedica automatskim kočenjem. Podršku sigurnosti daju i sistemi za upozorenje na napuštanje saobraćajne trake, sistem nadzora „mrtvog ugla“ i bočnog saobraćaja koji je posebno koristan kod izlaska sa parkinga, a tu su i automatski brisači sa samoregulacijom, te senzor za automatsko uključivanje.

 

POGON

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen 2.0-litarski atmosferski Skyactiv benzinac sa 122 KS, koji je uparen sa veoma preciznim i odlično proračunatim šestostepenim ručnim mjenjačem, kojem se kao alternativa nudi i istostepeni automatik. Testni automobil imao je pogon na prednje točkove, a istu kombinaciju moguće je dobiti i sa 4x4 pogonom. Dvolitarski benzinac najveću snagu razvija pri 6.000 obrtaja u minuti, dok je najveći obrtni momenat od 213 Nm dostupan pri 4.000. Da biste bili dinamični i brzi motor mora da se vrti iznad 3.000 obrtaja, što s obzirom na njegovu koncepciju i odličan mjenjač i nije toliko teško. Ne treba očekivati nagle izlive snage kao kod turbobenzinaca, ali pod desnom nogom se do 100 km/h uvijek nalazi solidna rezerva snage. Iznad ove brzine nema toliko živosti i tada CX-30 prelazi u svojevrsni ekonomični režim vožnje u kojem je potrebno sa što nižom potrošnjom pružiti očekivane performanse. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je za 1,4 tone težak i povišen automobil sasvim solidnih 10,6 sekundi, dok bi i najveća brzina od 186 km/h trebala opravdati očekivanja većine Mazdinih kupaca koji barem do sada nisu važili za adrenalinske zavisnike. Nakon sedam dana vožnje došli smo do zaključka da testnoj pogonskoj kombinaciji najviše odgovara opušten ritam vožnje kada do izražaja dolaze uzorna udobnost i ekonomičnost, uz prosječnu potrošnju koja se kreće u rasponu od sedam do osam litara benzina na 100 pređenih kilometara. Ko želi više dinamike podsjećamo da Mazda uz CX-30 nudi još i 1,8-litarski dizel motor sa 116 KS, a tu je i potpuno novi Skyactive-X benzinac sa 181 KS.

 

BOJA

Mazdina Soul Red Crystal crvena boja usko je povezana sa istorijskom pričom japanske kompanije koja ju prati od dana njenog osnivanja do danas. Crvena boja je svojevrsni Mazdin DNK kod. Njen prvi model R360 Coupe iz 1960. godine bio je obojen u crveno, a poslije njega ova nijansa našla se na svim njenim najpoznatijim modelima: poput Cosma AP (1975. godina), zatim 323 kompakta (1980.), MX-5 Miate (1989.), RX-7 (1991.), RX-5 (2003.) i ostalih. Najnovija Soul Red Crystal nijansa za koju u Mazdi neskromno kažu da je najljepša crvena boja na svijetu, koja istovremeno izvlači najbolje iz njenog Kodo dizajnerskog jezika dostupna je na svim aktuelnim Mazdinim modelima, a karakterišu ju nevjerovatna dubina i sjaj. U njenom nanošenju koristi se inovativna tehnologija robotskog višeslojnog lakiranja: Takumi-Nuri, koja je prošlosti bila izvodiva samo ručnim lakiranjem.

 

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook