Naslovna > Automobili > Peugeot > 208 > Igra brojeva se nastavlja
FOTO GALERIJA (32)

Predstavljamo - Peugeot 208

Igra brojeva se nastavlja

Nakon što je sa vremešnom i umornom 207-icom izgubio korak sa konkurencijom, Peugeot u klasu malih gradskih automobila donosi istinsko osvježenje u vidu nove 208-ice, veoma važnog modela, u koji je uloženo puno truda, energije i znanja...

Peugeotova istorija ispisana je brojevima, a u klasi malih gradskih automobila prvi broj je bio 104. Taj 3,6 metara dugački automobil koji se proizvodio od 1972. do 1988. godine nastao je kao plod saradnje Peugeota i Citroena, kojem je poslužio kao osnova za modele LN, LNA i Visa. No tu nije kraj, iz Peugeota 104 razvijena je i Talbot Samba, koja se proizvodila od 81. do 86. godine. Za pogon 104-ke su korišteni isključivo mali benzinski agregati, a proizvodio se kao kupe, limuzina i u praktičnom petovratnom hatchback izdanju.

205

Njen nasljednik predstavljen je 1983. godine. Pogađate, bio je to slavni 205. Sa dopadljivim dizajnom, koji je potpisao Pininfarina, u tri karoserijske izvedbe, kao trovratni, petovratni i kabriolet model, te širokom paletom benzinskih i dizela agregata Peugeot 205 je bio „osuđen na uspjeh“. Bio je to izrazito lagan, upravljiv, ali i francuski udoban mali gradski automobil, koji je vremenom stekao pravu armiju obožavalaca širom svijeta. Neizostavan dio priče o Peugeotu 205 odnosi se na njegove sportske izvedbe, popularne GTi modele, u koje su ugrađivani 1.6 i 1.9-litarski benzinski agregati, sa za ono vrijeme impresivnih 104, odnosno 128 KS, koji su vremenom dodatno osnaživani. Zahvaljujući petnaestogodišnjem proizvodnom ciklusu, koji je trajao od 1983. pa sve do 1998. godine, 205 je evoluirao u bezvremenski model, na čijoj slavi i popularnosti Peugeot i danas ubire plodove. Nakon jednog od najpopularnijih francuskih gradskih automobila, koji je proizveden i prodat u 5,3 miliona jedinica, došao je još veći hit - Peugeot 206.

 

206

Tajna uspjeha ovog modela bila je prvenstveno u privlačnom dizajnu, koji je potpisao Nijemac turskog porijekla Murat Gunak. Od 1998. do 2010. godine 206-ica je potukla sve dosadašnje Peugeotove rekorde sa 6,8 miliona prodatih primjeraka. Osim dvije standardne hatchback izvedbe sa troje i petoro vrata, 206-ica se proizvodila kao limuzina, karavan, te kabriolet, koji je svojevremeno bio pravi hit zahvaljujući sklopivom tvrdom krovu. Sa ovim modelom Peugeot je na tržište uveo štedljive HDi agregate, ali i paletu savremenih i izdržljivih benzinaca. U opremi su se između ostalog našli klima-uređaj, ABS, a u skupljim modelima i ESP. Najopsežniji redizajn ovog modela napravljen je 2009. godine, kada je 206-ica u imenu dobila dodatak +. Posebno zanimljiva činjenica za Peugeot 206 je da se u istom izdanju proizvodio u čak deset različitih Peugeotovih tvornica širom svijeta, što na najbolji način potvrđuje koliko je bio uspješan dizajn ovog automobila.

 

 

207

Zamjena za 206-icu je stigla 2007. godine u vidu Peugeota 207. Sa 4,05 metara bio je to najduži, a samim tim i najkomforniji Peugeotov gradski model do tada. Iako se dizajnom snažno oslanjala na rješenja koja su promovisana sa 206-icom, „sedmica“ nije naišla na tako dobar odaziv publike. Bio je to lijep i oku ugodan automobil, zanimljive opreme, motorizacije i voznih svojstava, ali nedovoljno originalan da bi ponovio uspjeh prethodnika. Duboko svjesni te činjenice, u Peugeotu su odlučili da se u razvoj nasljednika mora poći od nule, jer je samo tako moguće doći do novih i kupcima interesantnih rješenja, koja će garantovati bolje prodajne rezultate. I tako je nastao novi 208, peti član Peugeot porodice malih gradskih automobila.

 

 

 

 

208

Nova 208-ica od starta će biti dostupna u dvije karoserijske izvedbe sa troje i petoro vrata, čiji dizajn oslikava pravac u kojem će se kretati svi ostali Peugeoti budućnosti.
Da je ova tvrdnja na mjestu, potvrđuje i stav Vincenta Rambauda, generalnog direktora Peugeota, koji kaže da „nova 208-ica mijenja epohu“. Njegov stav potvrđuje i direktor Peugeotovog dizajn studija Gilles Vidal.
- Snaga 208-ice je njen jedinstven stil, zahvaljujući kojem automobil djeluje kao energetska bomba. Ona ima dizajn koji može svakome da se svidi, mada u njegovom stvaranju nije bilo kompromisa. Nova 208-ica vam je kao dio muzičke kompozicije koji pogađa svaku ljudsku dušu, bez obzira na kulturu kojoj pripada - smatra Vidal.

 

 

Tehnički napredak

S tehničkog aspekta 208-ica donosi određene promjene koje su ogledaju u sedam centimetara manjoj dužini u odnosu na prethodnika, te jedan centimetar nižoj visini. Smanjivanje karoserije nije se odrazilo na enterijer, koji prema Peugeotovim mjerama nudi dodatnih pet centimetara za noge putnika u drugom redu, te 15 dm³ veći prtljažnik u odnosu na prethodnika.
- U odnosu 207-icu željeli smo napraviti automobil koji će biti manji izvana, ali veći iznutra. Danas mogu reći da smo u tome u potpunosti uspjeli - kazao je Christophe Clochard, iz Peugeotovog razvojnog odjela.

 

Određeni napredak napravljen je i u segmentu aerodinamike, koja je sa 0,30 Cx kod 207 spuštena na 0,29, čime su i u ovom segmentu stvoreni preduslovi za ostvarivanje niže prosječne potrošnje. Drugi bitan preduslov u poboljšavanju ekonomičnosti ostvaren je smanjenjem težine, koja je upotrebom ultralaganih materijala spuštena za prosječnih 110 kilograma u odnosu na prethodnika. Manje kilograma (najlakša 208-ica teži 975 kg) omogućilo je inženjerima Peugeota da automobil učine pokretljivijim i okretnijim u odnosu na prethodnika. Osim suštinski, kroz manju težinu i nova mehanička rješenja dinamika vožnje je unaprijeđena i svojevrsnim trikovima, koji se ogledaju u smanjivanju kola upravljača. Manji upravljač trebao bi omogućiti veću komociju u vožnji, ali i naglasiti osjećaj upravljivosti, koji je do sada bio jedno od osnovnih obilježja Peugeotovih gradskih automobila. Kupci 208-ice biće na slatkim mukama i kada je riječ o izboru pogonskih agregata, jer će na raspolaganju imati tri dizelaša i pet benzinaca, sa rasponom snage od 68 do 156 KS. Zavisno od snage motora i nivoa opreme isti će se moći kombinovati sa dva manuelna i jednim automatskim mjenjačem. Premijera Peugeota 208 zakazana je za predstojeći sajam automobila u Ženevi, kada će se znati i više detalja o cijenama i paketima opreme. Dakle, da li će 208 i koliko biti skuplji u odnosu na prethodnika, ostaje nepoznanica, ali da će imati puno bolje izglede za uspjeh nego 207, to je jasno već danas. 

 

 

 

POGONSKI AGREGATI U odnosu na 207-icu pogonska gama 208-ice je osjetno čistija i u prosjeku emituje 34 g/km manje CO2. Sa ovakvih sastavom izduvnih gasova Peugeot se svrstava u vrh klase. Osim kroz manju težinu i bolju aerodinamiku, niža emisija izduvnih gasova postignuta je i uvođenjem pogonskih agregata zadnje generacije, te naprednih tehnologija poput e-HDi mikro hibrida, koji pružaju odlične rezultate u segmentu uštede energije i ekonomičnosti. Od pet dizelskih agregata čak četiri su dotupna sa četvrtom generacijom Start&Stop sistema. Sinergijom nabrojanih rješenja postignuta je uzorno niska prosječna potrošnja kod dizelaša, koja se ogleda u 3,4 litre na 100 kilometara, za verziju sa 1.4 HDi. Ako je suditi prema fabričkim podacima o prosječnoj potrošnji, štedljivost će biti i odlika benzinskih agregata, prije svega trocilindričnih 1.0 i 1.2 VTi za koje Peugeot obećava prosjek od samo 4,3 litre na 100 kilometara. 

 

 

 

 

DIZEL

Motor

Snaga

Obrtni moment

Mjenjač

Emisija CO2

1.

1.4l HDi PEF

50 kW (68 hp)

 

160 Nm

5 brzina

manuelni

98 g/km

2.

1.4l e-HDi PEF

50 kW (68 hp)

160 Nm

5 brzina

manuelni

Start&Stop

87 g/km

3.

1.6 l e-HDi PEF

68 kW (92 hp)

230 Nm

5 brzina

manuelni

Start&Stop

98 g/km

4.

1.6 l e-HDi PEF

68 kW (92 hp)

230 Nm

6 brzina

automatski

Start&Stop

98 g/km

5.

1.6l e-HDi PEF

84 kW (115 hp)

270 Nm

5 brzina

manuelni

Start&Stop

99 g/km

 

 

BENZIN

Motor

Snaga

Obrtni moment

Mjenjač

Emisija CO2

1.

1.0 l VTi

50 kW (68 hp)

95 Nm

5 brzina

manuelni

99 g/km

2.

1.2 l VTi

60 kW (82 hp)

118 Nm

5 brzina

manuelni

104 g/km

 

3.

1.4 l VTi

70 kW (95 hp)

136 Nm

5 brzina

manuelni

129 g/km

4.

1.6 l VTi

88 kW (120 hp)

160 Nm

6 brzina

automatski

134 g/km

5.

1.6 l THP

115 kW (156 hp)

240/260 Nm

6 brzina

manuelni

CO2: 135 g/km

 

 

ENTERIJER Već na prvi pogled je jasno da je konstrukcija enterijera u potpunosti nova te da se ni u jednom detalju ne oslanja na rješenja sa prethodne generacije. Peugeot 208 je dobio prostorno istu, ali ergonomski prostraniju kabinu u odnosu na 207. Manje kolo upravljača omogućilo je lakši ulazak u vozilo i jednostavnije pronalaženje „idealnog“ položaja. Instrument tabla i centralni greben su pomaknuti ka naprijed, čime je dobijen dodatni prostor i omogućeno podizanje komandi klima-uređaja na preglednije i lakše dostupnije mjesto. Osim osjećaja veće komocije Francuzi kod enterijera u prvi plan stavljaju i kvalitet ugrađenih materijala, ali i završnu obradu. Kroz nekoliko paketa opreme biće ponuđeno praktično sve što je danas dostupno u gradskoj klasi, a vrhunac predstavlja sedaminčni na dodir osjetljivi displej, koji objedinjuje radio i navigaciju, te Bluetooth hands-free i USB konekciju. 

 

Datum objave: 02/05/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook