Naslovna > Automobili > Pagani > Huayra > Igračka za milionere
FOTO GALERIJA (30)

Automobilska poslastica - Pagani Huayra Pacchetto Tempesta

Igračka za milionere

Limitirana serija Pagani Huayre od 0 do 100 km/h stiže za tri sekunde, a sposobna je dostići i najvišu brzinu od nevjerovatnih 360 km/h. Jedinstveno zadovoljstvo u vožnji dostupno je samo rijetkim srećnicima, koji imaju milione eura u džepu…

Na jeziku plemena Aymara, južnoameričkih Indijanaca, koji nastanjuju područje središnjih Anda, u pograničnoj teritoriji između Perua i Bolivije, riječ Huayra simobolizuje boga vjetra, boga koji gospodari nebeskim prostranstvom oko vrhova jednog od najsurovijih planinskih vijenaca na svijetu. Na stazi Vairano smo dobili jedinstvenu priliku da se osim učešća u testiranju pet vrhunskih sportskih automobila iz prestižnog „Kluba tri sekunde“ iz prve ruke upoznamo i sa jednim od najekskluzivnijih superautomobila današnjice,

 

Pagani Huayrom. Huayra je svojevrsna „perverzija“, proizvod prestižne italijanske automobilske manofakture Pagani, koja je svjetsku slavu stekla sada već legendarnim modelom Zonda (predstavljen 1999. godine). Ova kompanija koju je 1992. godine osnovao ambiciozni Argentinac Horacio Pagani, smještena je pokraj Modene, u mjestu San Cesario sul Panaro, u čuvenoj italijanskoj regiji Emilia-Romagna. To je rodno mjesto Ferrarija,

 

 

 

 

Lamborghinija, Maseratija i Ducatija, najvećih italijanskih i svjetskih automobilskih i motociklističkih legendi.
Da iznenađenje dana u Vairanu bude još veće, naš domaćin, magazin Quattroruote, potrudio se da na stazu doveze Huayru u specijalnom, limitiranom Pacchetto Tempesta izdanju, koje bjelosvjetski bogataši doplaćuju nevjerovatnih 160.000 eura. O kakvoj ekskluzivi je riječ možda najbolje oslikava podatak da je to za 60.000 eura veći iznos nego što recimo košta testni Nissan GT-R 2017. odnosno da se za taj novac može kupiti jedan Audi R8 Plus. Podsjećamo da se cijena Huayre dogovara direktno sa proizvođačem i manje-više zavisi od zahtjeva svakog pojedinačnog kupca, a oni su raznovrsni. Startuje se negdje oko 1.200.000 eura, a konačan iznos je nerijetko veći od dva miliona eura. Da stvar bude zanimljivija, Paganijevi automobili zahvaljujući limitiranoj proizvodnji postaju samo skuplji.
Dizajn Huayre bi se mogao opisati kao spoj maksimalne aerodinamike i agresivnosti. Mada se u mnogim proporcijama prepoznaju obrisi Zonde, riječ je o potpuno novom i drugačije zamišljenom modelu, koji je ipak zadržao prepoznatljiva kućna obilježja poput dvostrukih prednjih svjetala i četvorostrukog izduvnog sistema. Svojevrsna novost koju Huayra donosi u odnosu na Zondu su četiri aktivna zakrilca, koja se u vožnji podešavaju nezavisno kako bi se postiglo maksimalno prianjanje u svim uslovima, a posebno pri visokim brzinama.

 

Monocoque šasija je u potpunosti izrađena od karbona, koji joj pruža visoku čvrstoću, ali i značajno smanjuje težinu u odnosu na čelik i aluminijum. Kao i Zonda, i Huayra ima vrata koja se otvaraju prema gore, po sistemu takozvanih „galebovih krila“.
Kabina ili kokpit je priča za sebe, jer donosi mnoštvo 100% ručno izrađenih detalja od aluminijuma i skupocjenih karbonskih vlakana. Većina površina u enterijeru je presvučena najfinijom kožom, koja je kao i svi ostali detalji ručno obrađena i sašivena. Sportski karakter naglašen je instrumentima fiksiranim za stub upravljača, ali i dvjema aluminijumskim polugama, koje omogućavaju ručno prebacivanje brzina. Kao dodatak ljubiteljima multimedije ugrađen je na dodir osjetljivi ekran putem kojeg se upravlja sistemom zabave i informisanja. Nismo mogli a da se ne zapitamo kome to uopšte treba u ovakvom automobilu. Dodatna tehnologija, ali i potreba za ispunjavanjem bezbjednosnih standarda donijeli su 120 kg više u odnosu na Zondu (samo 1.343 kg u Pacchetto Tempesta verziji), što u konačnom zbiru ipak nije uticalo na performanse.
Za takav rezultat najviše je zaslužna poboljšana aerodinamika, ali i monstruozni Mercedes-Benzov AMG-ov benzinski V12 agregat zapremine: 5.980 ccm. Od njegovog dubokog, promuklog zvuka vam se diže kosa na glavi. Pomoću turbopunjača i međuhladnjaka dvanaestocilindraš na zadnje točkove serijski isporučuje 700 KS, odnosno 730 u Pacchetto Tempesta paketu. To je 122 KS po litru zapremine.

 

Maksimalni obrtni momenat od 1.000 nm dostupan je već od 2.250 o/min. Sve to u kombinaciji sa sedmostepenim sekvencijalnim Xtrac mjenjačem sa dva kvačila omogućava Huayri da 100 km/h ulovi za tri sekunde i dostigne najveću brzinu od 360 km/h. Ono što na papiru izgleda nestvarno, u stvarnosti je zapravo brutalno istinito. Huayra nema milosti prema dugačkim pravcima, ali i krivinama koje „pegla“ kao na filmskoj traci. Sve to prati nevjerovatna zvučna kulisa, koja podstiče adrenalinsku ovisnost. Nakon jednog kruga, želite drugi, pa treći, četvrti, jednostavno koliko god je moguće dok vam tijelo ne klone pod naletima zakona fizike, koji ga bez milosti komadaju do najsitnijih djelića. Fascinantnije od Huayrine brzine je njeno zaustavljanje. Kad se zagriju karbon keramičke kočnice sa četiri klipa i diskovima promjera 380 mm na obje osovine, spremne su da vas zastave tako jako, da to zaboli. Nismo sigurni da ijedan automobil na svijetu ima realno pokriće za vrijednost od dva miliona eura. No nakon druženja s Huayrom na Vairanu sigurni smo da priča koju Horacio Pagani prodaje ima pokriće, ako ni u čemu drugom onda u nadmetanju sa zakonima fizike, kojima ovaj superautomobil bogovski dobro prkosi.

Tabela:

Cijena: 1.200.000 eura
Pacchetto Tempesta: 160.000
Snaga: 730 KS
0-100 km/h: 3,0 s
Maksimum: 360 km/h

 

 

Datum objave: 30/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook