Naslovna > Automobili > Ford > B Max > Inovacije koje olakšavaju život
FOTO GALERIJA (16)

Vozili smo - Ford B Max

Inovacije koje olakšavaju život

Sa kliznim zadnjim vratima i bez fiksnog B stuba najmanji Fordov monovolumen nudi inovativan i jednostavan pristup kabini, čija funkcionalnost će biti njegov najjači adut

Automobil koji smo vozili u Minhenu proizvodi se u Rumuniji, a prvi primjerak je kupio predsjednik ove zemlje. Sada će većina pomisliti da se radi o nekom Dacia modelu, no u pitanju je bio Ford B Max, automobil koji je premijerno predstavljen ove godine na ženevskom sajmu automobila, a koji će uskoro doći i na naše tržište.

 

S obzirom na to da je u prethodnom periodu konkurencija bila aktivna, kada su u pitanju monovolumeni, Ford nije imao izbora pa je morao uraditi nešto na tom polju, a kao rezultat došao je automobil sličan C Maxu, ali manji od njega, nastao na platformi Fieste. Uživo je B Max zapravo manja verzija C Maxa, barem na prvi pogled, no kasnije u vožnji smo primijetili da je ovo vozilo u stvari inovativnije i zanimljivije. U Fordu su to obrazložili činjenicom da nastoje na svakom svom novom modelu napraviti nešto inovativno i drugačije, da bi kupci prepoznali napredak. U ovom slučaju sa modelom B Max Ford je zaista napravio mnogo toga, što nije teško primijetiti okom, ali i osjetiti u vožnji. Najveća odlika novog Fordovog modela je njegov B stub, odnosno nedostatak B stuba i klizna stražnja vrata, što ostavlja prostor od 1.5 metara za pristup unutrašnjosti. Zbog toga Ford za ciljnu grupu kupaca ovog automobila ima mlade bračne parove sa malom djecom, ali i starije osobe, koje će na lagan način i jednostavno pristupiti unutrašnjosti.

 

 

Osim laganog pristupa, B Max nudi i obilje prostora u unutrašnjosti, iako bi 304 litre u prtljažniku mogle biti i veće, no funkcionalna sjedišta dozvoljavaju povećanje ovog prostora na 1.372 l. To se dešava kada se sjedišta, uključujući i suvozačevo, preklope i „urone u podnicu“, stvarajući potpuno ravnu površinu. B Maxovi aduti su još i inovativnost, koja se ogleda u nekim „premijum“ mogućnostima. Pa je tako u unutrašnjosti moguće glasovno upravljanje nekim komandama, naravno još uvijek bez našeg jezika. Osim toga, dah premijuma u ovaj automobil donose i Sony audi sistem sa osam zvučnika, kamera za vožnju unazad, „key free sistem“, dugme za paljenje, itd.S obzirom na to da za prvu rutu nismo imali mnogo izbora, kada je pogonski agregat u pitanju, u ruke nam je došao B Max sa 1.6-litarskim dizelskim agregatom sa 95 KS.

 

Performanse su slične kao i u C Maxu s ovim agregatom, koji pristojno vuče masu od 1.3 tone. Jače pritiskanje papučice gasa neće možda donijeti pretjerano zadovoljstvo, jer 95 KS nije dovoljno, s pomenutom masom, da se ostvare značajna međuubrzanja, no opuštajuća vožnja s ovim agregatom idealna je u ovom automobilu. Još kada smo nakon izvjesnog vremena ostvarili potrošnju manju od 5 litara, 1.6-litarski agregat mogao je zaraditi naše poštovanje, pogotovo zbog činjenice da smo vozili obazrivije, prosječna potrošnja bi mogla biti i niža. Drugi dio vožnje proveli smo sa modelom pokretanim 1.0-litarskim EcoBoost agregatom i to u njegovoj snažnijoj izvedbi od 120 KS (osnovni model ima 100 KS). Sa najvećim zanimanjem pratili smo rad ovog agregata i njegovo ponašanje, jer smo u Minhen došli s predznanjem da je ovaj motor, ove godine osvojio sve moguće nagrade za najbolji agregat. Nakon samo desetak pređenih kilometara, shvatili smo i zašto. Iako su pod poklopcem motora samo tri cilindra, buke u radu agregata nema, a 170 Nm obrtnog momenta dostupno je na blago pritiskanje papučice gasa, pri 1.400 o/min i taj obrtni moment je raspoloživ sve do 4.500 o/min, kada se na desetak sekundi povećava na 200 Nm (overboost). 

 

Pojednostavljeno, Ford B Max sa 1.0-litarskim EcoBoost agregatom je izuzetno dinamičan automobil, a mi smo ostali zapanjeni kada smo na njemačkom autoputu razvili brzinu od skoro 210 km/h. A ispod poklopca motora su samo tri cilindra i jedan litar zapremine!!! Oduševljeni načinom rada ovog agregata zapitali smo se šta bi on mogao uz neku strmu sarajevsku ulicu, sa četiri odrasla putnika u unutrašnjosti. Nadamo se, da ćemo odgovor dobiti uskoro, jer bi Ford u BiH uskoro mogao u ponudu uvesti ove agregate. A dok se to ne desi, Ford B Max u našu zemlju dolazi sa: 1.4i 90 KS M5 (Ambiente), 1.6i 105 KS PS (Ambiente, Trend, Titanium, Titanium X), dok dizelski agregat neće biti u ponudi. Zanimljivo je da Ford u ponudi za B Max neće imati šestostepenu manuelnu transmisiju, iako nam ona nije nedostajala sa 1.0-litarskim agregatom, ali je šesta brzina „falila“ na dizelašu, a vjerovatno će tako biti i sa agregatima koji dolaze na naše tržište. No iz Forda su nam rekli da oni ne bježe od „šestobrzinaca“ i ako se ukaže potreba da će i njih uvrstiti u ponudu, ali za sada ne vide razlog za njihovu primjenu, s obzirom na to da je automobil namijenjen grupama kojima ne treba dinamika, nego prostran i siguran automobil. Kako god, B Max je pravi Ford, automobil, koji oduševljava nekim inovativnim rješenjima i koji će biti zanimljiv i bosanskohercegovačkim kupcima. S obzirom na to da se radi o potpuno novom modelu, cijena mu neće sigurno biti jača strana, ali 29.500 KM za osnovnu verziju i 40.800 KM za Titanium X PowerShift je sasvim odmjerena suma.

 

 

Datum objave: 28/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook