Naslovna > Automobili > Ford > B Max > Inovacijska slagalica
FOTO GALERIJA (26)

Predstavljamo - Ford B-Max 2012

Inovacijska slagalica

Baziran na globalnoj Fordovoj platformi za vozila iz B-segmenta, koju dijeli s trenutno najprodavanijim evropskim automobilom Fiestom, B-MAX predstavlja viziju višenamjenskog premijum kompakta, čije su najjače osobine prostranost i svestranost unutar atraktivno skrojene i prepoznatljive vanjštine...

Direktor Fordove linije malih automobila na globalnom nivou Joerg Beyer rekao je da je B-MAX prepun inovativnih solucija, od jedinstvenog koncepta vrata, modernog 1.0-litarskog EcoBoost motora do moćnog SYNC sistema sa glasovnom kontrolom. Ford B-MAX je nešto duži od četiri metra, tačnije samo je 11 centimetara duži od petovratne Fieste i punih 32 centimetra kraći od novog C-MAXA, čime se savršeno uklapa u pojačanu potražnju manjih automobila koji mogu savladati gradska iskušenja bez gubitka na prostoru ili udobnosti putnika.

 

Ford je i u ovom slučaju primijenio kinetički dizajn u stvaranju kompaktnog, sportskog i privlačnog automobila, koji dodaje svoj vlastiti izražajni karakter Fordovoj gami višenamjenskih vozila. Ono po čemu je novi B-MAX veoma prepoznatljiv je jedinstveni sistem otvaranja vrata, koji pruža novu dimenziju iskoristivosti i fleksibilnosti. Fordov minivan sadrži standardna prednja vrata i zadnja klizna vrata u koja su integrisani elementi B stuba. Kada su otvorena sva vrata, dobija se nevjerovatna pristupačnost enterijeru s otvorom širim od 1,5 metara. To je otprilike dvostruka širina u odnosu na ponudu konkurencije sa uobičajenim principima otvaranja vrata, koja znatno olakšava ulazak i izlazak sa zadnjih sjedišta, pristup dječijim sjedalicama ili utovar, odnosno istovar gabaritnijeg prljaga ili predmeta. Istovremeno, zadnja klizna vrata s obje strane B-MAXA takođe donose prednosti u zakrčenim ulicama i malim parkirnim mjestima.

 


I u enterijeru Ford B-MAX dolazi sa cijelim nizom prednosti koji ga čine natprosječno fleksibilnim vozilom. Preklapanje zadnjih sjedišta u omjeru 60:40 do potpuno ravnog tovarnog prostora izvodi se pokretom jedne ruke, a svakako treba naglasiti da se i prednja sjedišta mogu preklopiti, čime se dobija prošireni prostor od početka do kraja, sposoban primiti predmete čak i do 2,35 metara dužine. Savremeni materijali visokog kvaliteta naglašavaju pedantnu izradu i detalje ističući kako mali i praktični automobili mogu biti jednako udobni i dobro opremljeni kao i vozila viših kategorija. Opcija panoramskog staklenog krova povećava doživljaj prostranosti, dok upadljivi oblici i oblikovane površine razvijaju prepoznatljive forme koje su korišćene i na najnovijim Fordovim malim i srednjim automobilima.Što se tiče pogonskih grupa, Ford B-MAX s najnovijim benzinskim i dizelskim motorima opremljenim ECOnetic tehnologijama s niskom emisijom CO2, postavlja nove standarde u štedljivosti u cijelom segmentu takozvanih MAV vozila. Izbor benzinskih motora predvodi 1.0-litarski EcoBoost benzinski motor s tri cilindra, dostupan u verzijama sa 100 i 120 KS.

Ford navodi da je B-MAX jedan od tehnološki najsavremenijih malih automobila u Evropi, a jedan od razloga je i njegov SYNC sistem. Ovaj sistem predstavlja jedinstveni interfejs glasovne kontrole, integrisanih uređaja i povezanosti unutar automobila, a omogućava korisnicima da povežu mobilne telefone i muzičke uređaje putem Bluetooth ili USB konekcije, da obavljaju telefonske pozive bez upotrebe ruku i biraju muzičke numere pomoću glasovnih naredbi. Ovaj sistem je već doživio veliki uspjeh u SAD i očekuje se da će se u Evropi do 2015. godine pojaviti na više od 3,5 miliona novih vozila. Jedna od posebnih funkcija je i ta da SYNC sistem omogućava opciju poziva u nuždi koji, u slučaju nezgode, pomaže putnicima u kontaktiranju sa lokalnim operaterom službe za pomoć. Poziv u nuždi, koji je besplatan tokom čitavog životnog vijeka automobila, je najsavremeniji sistem te vrste i može putem GPS-a komunicirati sa službama pomoći u nuždi u više od 30 zemalja.

 

 

 

Opremljen sistemom Auto/Start/Stop kao standardnom opremom, EcoBoost sa 120 KS dostiže najmanju emisiju CO2 u klasi od 114g/km, te prosječnu potrošnju od samo 4,9 litara goriva na 100 kilometara. Ostale benzinske motore čine 1.4 i 1.6-litarske Duratec jedinice od 90 i 105 KS, od kojih veći dolazi u kombinaciji sa Fordovim Powershift automatskim šestostepenim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom. Paleta dizelaša sastavljena je od dva Duratorq TDCi agregata - potpuno novog 1.5-litarskog motora sa 75 i 1.6-litarskog s 95 KS, koji svakih 100 kilometara prosječno troše 4,1, odnosno četiri litre eurodizela.Splet novih tehnologija i atraktivnog kinetic dizajna Ford B-MAXA je pretvorio u vozilo koje bi u znatnoj mjeri trebalo da odlučuje u odnosu snaga pripadnika jednoprostorne klase vozila. Ovaj model do kraja godine bi trebao stići i u našu zemlju, a na zapadnom tržištu se prodaje po cijenama koje startuju od 15.950 eura.

 

 

Datum objave: 20/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook