Naslovna > Automobili > Volkswagen > Polo > Iskusan igrač u najboljim godinama
FOTO GALERIJA (35)

Test – Volkswagen Polo 1.4 TDI Rabbit

Iskusan igrač u najboljim godinama

Zahvaljujući akcijskoj opremi Rabbit i podršci Porsche Leasinga, Polo je postao još pristupačniji, ali i zanimljiviji bh. kupcima, koji mu zbog brojnih kvaliteta poklanjaju bezrezervno povjerenje i nakon osam godina...

Peta generacija Pola na tržištu je od 2008. Redizajnirana je prije dvije godine, a potpuno novi model mogli bismo vidjeti već krajem ove ili početkom sljedeće. Mada mnogi zbog toga misle da je kompaktni Volkswagen na zalasku karijere, prošlogodišnji prodajni rezultati to odlučno demantuju. Naime, samo na evropskom tržištu Volkswagen je isporučio 301.462 jedinica Pola uz rast prodaje od 8%. Taj rast se nastavio i u prva dva mjeseca 2016. kada je prodato 3.081 jedinica više nego 2015. Sa više od 200 isporučenih vozila i učešćem od 15,5% Polo je na bh. tržištu prošlu godinu završio kao najprodavaniji model u klasi.

 

 

U 2016. se mogu očekivati još bolji prodajni rezultati, jer je posredstvom generalnog uvoznika Volkswagen vozila, Porschea BiH d.o.o., Polo ponuđen u akcijskoj Rabbit opremi. Šta ona sadrži i nudi bh. kupcima pokušali smo utvrditi testiranjem modela sa dizelskim 1.4 TDI motorom.
Koliko je uspješan i bezvremenski Polov dizajn najbolje se vidi danas, punih osam godina nakon predstavljanja originala. Kompaktni gradski automobil, koji je samo pet centimetara kraći od Golfa treće generacije, zahvaljujući redizajnu iz 2014. još uvijek izgleda dovoljno svježe, te kao takav može ravnopravno da se suprotstavi mnogim mlađim i dizajnerski smjelijim konkurentima. Skladan je i u Rabbit opremi sa osnovnom bijelom bojom i 14-inčnim čeličnim naplacima, sa ukrasnim plastičnim poklopcima. Testni model je bio „ukrašen“ i sa opcionim svjetlima za maglu, koja se osim ručno, pale i pojedinačno, automatski prilikom skretanja. Uprkos činjenici da se na maski hladnjaka nalazi samo jedan hromirani detalj, Polo s vana ne izgleda siromašno. Svoj doprinos takvom doživljaju daju retrovizori u boji karoserije, ali i ručke na vratima, koje u Rabbit opremi dolaze serijski u okviru Color paketa. I zadnji dio vozila sa kvadratnim svjetlima, malim krovnim spojlerom, trećim stop svjetlom i dva katadioptera u braniku izgleda jednostavno, nenapadno, ali na neki čudan način lijepo. Najveća prednost Polovog dizajna je što je kao cjelina veoma skladan, pa mu je teško naći realnu zamjerku, osim činjenice da je klasičniji u odnosu na mnoge konkurente.

 


Kutijasta forma kabine u 99% slučajeva rezultira sa uzornom ponudom prostora u kabini. Tako je i kod Pola, koji je jedan od najboljih primjera VW-ovog funkcionalističkog pristupa u organizaciji enterijera. Takav pristup podrazumijeva da je svaki prekidač, instrument, otvoreni i zatvoreni pretinac, ventilacioni otvor... postavljen na najlogičnijoj i ergonomski najboljoj mogućoj poziciji. Sve to prate i veoma uvjerljiva završna obrada, precizni i što je najvažnije čvrsti spojevi. Nijedan detalj se ne klima i ne pokazuje znake slabosti kada ga preopteretite. Mada to automatski ne znači da su isti uzorno kvalitetni, zbog takvog načina izrade čini se kako je čitava kabina napravljena iz jednog, a ne nekoliko desetih različitih dijelova. Nova sjedišta sa boljom sjedalnom površinom, koja su dostupna od redizajna, zahvaljujući dugačkom naslonu pružaju dobar oslonac kako malim, odnosno mršavim, tako i visokim i popunjenijim osobama. Tvrda su, ali ne i neudobna. Na vozačevom mjestu prostora za glavu ima dovoljno i za dvometraše zahvaljujući raskošnom podešavanju sjedišta i upravljača po visini i dubini, a koji centimetar više „košarkaši“ bi poželjeli možda samo za desnu nogu. No većina prosječno građenih vozača na ergonomiju ne bi trebalo da ima primjedbi. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mjesta za udoban smještaj dvije osobe. Sa zapreminom od 280 litara prtljažnik je u okvirima klase, kao i njegov maksimum od 958 litara, koji se dobija obaranjem naslona zadnje klupe.

 


Sa redizajnom su od Golfa preuzeti trokraki upravljač, instrument tabla i ručica mjenjača. U Rabbit opremi serijski dolazi i „Composition Touch“ audio uređaj, kojeg takođe srećemo u broj većem Golfu. Uzimajući u obzir mnoga konkurentska rješenja, i on je ogledalo jednostavnosti, pa bi s jedankim uspjehom i lakoćom trebalo da ga koriste multimedijalno osviještene generacije, ali i tradicionalni korisnici, kojima se ručne komande klima uređaja predstavljaju najviše što im od savremene tehnologije treba u automobilu. Displej audio sistema je osjetljiv na dodir, a jedina zamjerka koju bi mu mogli uputiti je što je monohromatski, odnosno jednobojan. Ko želi onaj u boji, može da ga doplati ili da ga dobije kroz više pakete Comfortline i Highline. Rabbit oprema je ipak primarno usmjerena ka racionalnosti. Sa te strane u testnom Polu ništa ne nedostaje. Svi prozori su električno pokretani. Ključ je preklopiv, sa daljinskim komandama za zaključavanje i otključavanje vozila. Sigurnost garantuje set od šest vazdušnih jastuka i zavjesa. Ručni klima uređaj dolazi u paketu sa hlađenim suvozačevim pretincem, a sva stakla su fabrički tonirana. Audio sistem se oglašava preko četiri zvučnika, a muzičke sadržaje moguće mu je dostaviti putem SD kartice ili preko Aux utičnice. Retrovizori se podešavaju električnim putem, a uz to su i grijani. Sjedišta su presvučena debelim i vjerovatno dugotrajnim „Grip“ presvlakama sa kariranom centralnom površinom. U Rabbit opremi ima tek par hromiranih ukrasnih detalja, dok su za ublažavanje plastičnosti instrument panela zadužene „klavir lak“ plastične dekoracije oko postolja ručice mjenjača, ventilacionih otvora i na centralnom grebenu.

 


Aktuelni Polo smo već imali priliku isprobati u kombinaciji sa 1.2 TSI benzinskim agregatom sa 90 KS. Oduševio nas je kulturom rada i performansama. Njegov dizelski konkurent je trocilindarski 1.4 TDI, koji razvija 90 i raspolaže sa 230 Nm obrtnog momenta, 60 Nm više nego benzinac. Podsjećamo da je čuveni Volkswagenov 1.9 TDI agregat, koji se svojevremeno ugrađivao u Golf 5, u verziji sa 90 KS raspolagao sa 210 Nm obrtnog momenta. Novi 1.4 TDI dostupan u još dvije verzije sa 75 i 105 KS, a u Polu od redizajna više nema 1.2 i 1.6 TDI motora. Srednja verzija novog 1.4-litarskog dizelaša od Volkswagena je zamišljena kao najbolji kompromis između performansi i ekonomičnosti, što u suštini jeste. Zahvaljujući dobro odmjerenom obrtnom momentu dostupnom u rasponu od 1.500 do 2.500 obrtaja, performanse TDI-ja su na gotovo istom nivou kao kod jednako snažnog TSI benzinca. Tačnije, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 10,9 sekundi (10,8 kod 1.2 TSI), dok je maksimalna brzina identična: 184 km/h. Zahvaljujući osovini za uravnoteženje inercijskih sila 1. reda, motor radi za trocilindarske standarde uzorno mirno, mada ne i tiho. Mali TDI se poprilično čuje u praznom hodu i dok je hladan. Za njega se veže još jedna specfičnost. Iako je iznad 1.500 obrtaja iznenađujuće eskplozivan i srčan, ispod 1.200 motor u određenim situacijama može da se ugasi. Dizelski trocilindraši vole da dišu punim plućima i na takav način rada se treba naviknuti. Mjenjač je petostepeni ručni, sa izuzetno dugim hodovima, koji dodatno podstiču ekonomičnost. Mada je uzorno ekonomičan, od Volkswagena obećane 3,4 litre djeluju optimistično. Na otvorenoj cesti prosjek se lako spušta na 4,5 litara, dok se naš testni nakon 1.285 kilometara zaustavio na 5,8. Najviše što smo uspjeli postići na testnoj stazi je 7,7 litara. Sa lakšom nogom na gasu dugoročno se može računati sa potrošnjom od oko pet litara.

 

 


Volkswagen Polo Rabbit 1.4 TDI predstavio nam se kao potpuno opremljen automobil, sa uzorno ekonomičnim pogonom. Njemački proizvođač za ovu kombinaciju daje garanciju od četiri godine ili 120.000 pređenih kilometara, a zauzvrat u slučaju testnog modela traži 26.606 KM. Cijena se umanjuje za 1.000 KM ukoliko se odlučite da kupovinu Pola Rabbit finansirate putem Porsche Lasinga. Podsjećamo da je najpovoljnija verzija ovog modela pogonjena sa 1.0-litarskim trocilindričnim benzincem od 75 KS, za koju uz finansiranje putem Porsche Leasinga treba izdvojiti 19.900 KM. Zlatnom sredinom čini nam se 1.2 TSI motor, koji nudi najbolji kompromis između uglađenosti i performansi, ali ipak nije jednako ekonomičan kao 1.4 TDI. Za osam godina koliko je na tržištu, Polo je preležao sve dječje bolesti i sada je to zreo automobil, čija je vrijednost konstantna zahvaljujući Volkswagenovom imidžu. To je adut sa kojima se mogu pohvaliti samo rijetki konkurenti i zahvaljujući kojem aktuelni Polo danas nije u poznim, već u najboljim godinama. 


 

Datum objave: 02/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook