Naslovna > Automobili > Seat > Arona > Izgleda kao cura, a vozi se muški
FOTO GALERIJA (29)

Seat Arona 1.6 TDI DSG Excellence

Izgleda kao cura, a vozi se muški

Sa malim gradskim SUV modelom, koji zbog izostanka 4x4 pogona može da se svrsta i u crossovere, Seat je ponudio ljepuškast, komforan, praktičan i dinamički izuzetno zabavan automobil izvanrednih manevarskih sposobnosti...

Od januara do maja tekuće godine Seat je u Evropi prodao 25 ​​hiljada Arona. Ako nastavi ovim tempom do kraja decembra bi mogao da isporuči čak 75.000 jedinica svog potpuno novog modela. Isti rezultat prošle godine je ostvario sa broj većim SUV prvencem Atecom, čija popularnost još uvijek konstantno raste. Realno gledajući Seat bi u 2018. godini trebalo da proda najmanje 150.000 vozila više Nego 2015. godine kada nije imao nijednog SUV-a u svom programu. To je impresivan rezultat za proizvođača koji je do prije samo nekoliko godina unutar moćne Volkswagen grupacije nosio epitet gubitaša. Razloga za optimizam biće još više kada do kraja godine bude predstavljen i najveći SUV model sa Seatovim znakom koji će se zvati Terraco.

Arona je razvijena na MQB A0 platformi, koju u okviru Seata još koristi nova Ibiza, in Volkswagenu je poslužila kaopodloga za Pula. U odnosu na broj veću Atecu, ona je kraća čitava 23 cm, dok je od svoje platformske sestre Ibize duža 7.9 i viša 9.9 cm. To joj uz pet centimetara višu poziciju za upravljačem, veće staklene površine i klirens od 19 cm daje sasvim drugačiji karakter. Kada se svemu tome pridodaju i plastične obloge donjeg dijela karoserije, te 17-inčni Exellence alu naplaci sa mesnatim Hankook gumama dimenzija 215/55 R17 Arona počinje još intezivnije da ističe svoj trendovski off-road karakter. Mada za njega nema pokrića u 4x4 pogonu, za dizajnerski nastup to nije nimalo bitno. Oči kupaca su sprijeda fokusirane na prodorna Full LED svjetla između kojih se ugnezdila jednostavna, ali efektna hromirana maska ​​hladnjaka sa velikim Seatovim logotipom. Hromom su istaknuti i okviri prozora, te krovni nosači koji dolaze do posebnog izražaja u kombinaciji sa kontrastnom crnom bojom krova i kućišta retrovizora koja je sastavni god Excellence paketa. Na ovom nivou opreme serijski dolaze i dnevna, te zadnja LED svjetla, koja Aronu dodatno ističu po mraku i daju joj karakteristične vizuelne potpise. Lijep detalj je X logitip, utisnut na zadnji krovni stub koji kod Arone simbolizuje odabrani paket opreme.

Na prvi pogled kabina je u potpunosti ista kao kod Ibize. Međutim, kada se jednom smjestite za kolo trokrakog upravljača počinjete da uviđate male, ali bitne razlike. Zahvaljujući 5,2 cm višoj poziciji sjedišta, subjektivno većem vjetrobranu i bočnim prozorima Arona na prvi osjećaj u svim segmentima djeluje preglednija, prostranija i komfornija, a što ne reći i u svakom pogledu ugodnija od Ibize. To je zapravo ona dobitna kombinacija osobina, koja ka crossover i SUV modelima svakim danom privlači sve veći broj kupaca iz gradske i kompaktne klase. Mada je Aronin međuosovinski razmak tek dva milimetra duži od Ibizinog, zbog višeg stropa stiče se subjektivni osjećaj da su španski inženjeri na istom prostoru pronašli više slobodnog mjesta za noge, ali i prtljag. Prednja sjedišta presvučena su platnom. Nisu spektakularno dezenirana, ali sjedalnim i bočnim površinama dobro drže tijelo čak i kada se malo žešće prođe kroz krivinu. Na prvi kontakt s leđima djeluju kao da su pretvrda, ali se to na dužim rutama ne odražava na udobnost. Zadnja klupa je jednostavna, preklopiva u omjeru 60:40, što omogućava da se kapacitet prtljažnika sa osnovnih 400 litara jednostavno poveća na 1.280. Podsjećamo da Ibiza ima prtljažnik zapremine 355, a kompaktni Leon 380 litara. Ovaj podatak je veoma zanimljiv, jer bi upravo on mogao biti presudan kada se potencijalni kupci budu dvoumili između klasičnog gradskog modela, punopravnog kompakta i trendovskog SUV-a.

Kada je riječ o dostupnoj opremi Arona tu ima veoma sličan obrazac kao i Ibiza, s tim da se u njenom slučaju nešto više para može potrošiti na stilsko uljepšavanje karoserije i off-road „šminku“. Bh. kupcima Seat je ponudio četiri paketa opreme. Početni Reference sa Color radio Touch multimedijom i 6,6-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, ručnim klima uređajem, multifunkcionalnim upravljačem, električnim podizačima svih stakala, 16-inčnim alu naplacima, centralnim i daljinskim zaključavanjima, te „Hill hold“ sistemom pomoći pri kretanju na uzbrdici i „Front Assist“ sistemom automatskog kočenja u slučaju potencijalne opasnosti djeluje kao više nego dovoljna osnova za kupce koji traže moderan, udoban, funkcionalan i siguran automobil. U kombinaciji sa testnim 1.6 TDI motorom, bez DSG mjenjača to zadovoljstvo košta 32.215 KM. S obzirom na Seatov imidž „španskog Volkswagena“, ali i aktuelnu ponudu konkurencije, to se čini kao dobro odmjeren iznos. Ko želi više stila i zabave moraće dublje da zavuče ruku u džep da bi kupio Aronu sa bogatijom Style, testnom Xcellence ili najbogatijom FR opremom. Osim već spomenutih alu naplataka i ostalih vanjskih ukrasa, iz Xcellence paketa treba izdvojiti savremeniji 8-inčni na dodir osjetljiviji kolor ekran multimedije sa navigacijom, po dva USB i SD, te jednim Aux kontaktom.

 

Ovaj sistem ima i Blutooth bežičnu konekciju, odnosno Full Link tehnologiju, koja omogućava jednostavno povezivanje pametnih telefona sa automobilom. Ova opcija omogućava vozaču i putnicima da putem interneta koriste mnoge prednosti savremenih sredstava komuniciranja, ali i da najvažnije trenutke sa putovanja podijele sa prijateljima na društvenim mrežama. U bogatoj testnoj opremi treba izdvojiti još i automatski klima uređaj, jer on s lakoćom održava zadatu temperaturu u kabini. Najvišu ocjenu će dobiti tek kada putnici u drugom redu sjedišta dobiju ventilacione otvore na sredini. Uprkos svim nabrojanim kvalitetima i činjenici da vizuelno, pogonski, ali i ugođajno predstavlja veoma savremen proizvod, te pod znakom Seata donosi neka od najboljih aktuelnih tehnoloških dostignuća unutar Volkswagen grupe, cijena testnog modela ne tjera strah u kosti. Naime, na 40.543 KM, koliko po cjenovniku košta testna kombinacija, treba dodati još samo doplatu od 700 KM za metalik boju. Konačnih 41.243 KM jeste gotovo duplo više od 26.478 KM koliko košta najpovoljnija Arona Reference 1.0 TSI sa 95 KS na bh. tržištu, ali se na osnovu svega što smo imali prilike vidjeti u okviru sedmodnevnog testa ne čini nerealno naduvanim iznosom. Ko želi i može da dostigne ovaj cjenovni nivo, uživaće. Ko želi da kalkuliše Seat mu je ostavio više nego dovoljno prostora da pronađe dobitnu kombinaciju.

 


U pogonskoj gami Arone nalaze se isti motori i mjenjači kao kod Ibize. Ljubiteljima benzinaca se nude trocilindarski 1.0 TSI sa 95 i 115 KS, te novi 1.5 TSI četverocilindraš sa 150 KS. Jači trocilindraš je moguće kombinovati sa sedmostepenim DSG automatikom, dok je uz ostala dva na raspolaganju samo ručni mjenjač. Dizelska gama se bazira na 1.6 TDI motoru u verzijama sa 95 i 115 KS. Slabiji dizelaš je sa DSG automatikom dostupan isključivo u testnom Excellence paketu opreme, a jači u sportskom FR. Podsjećamo da je savremenu verziju 1.6 TDI motora Volkswagen predstavio 2009. godine i da je ona do sada značajno usavršena i ekološki prilagođena najstrožim standardima. Gotovo svi Seatovi modeli osim malog gradskog Mii ga imaju u svojim pogonskim gamama. U verziji sa 95 KS raspolaže sa 250 Nm obrtnog momenta, koji je dostupan u rasponu od 1.500 do 2.600 obrtaja. Protiv sebe ima 1.320 kg težak automobil, sa prednjim pogonom. I odmah u startu treba naglasiti da ga pogoni s uvjerljivom lakoćom i dizelskom srčanošću. U D režimu rada mjenjača ponekad djeluje  kao da je previše uspavan, jer „ekonomična“ automatika konstantno traži što viši stepene prenosa kako bi se spustila ispod 2.000 obrtaja, umrtvila dinamiku i povećala ekonomičnost. Kad vam to dosadi, odabirom S režima sve postaje življe. Motor tada sportski dizelski zabrunda, papučica gasa i upravljač postaju osjetljiviji, a mjenjač ih prati munjevitim prelazima iz višeg u niži prenos preskačući i po nekoliko brzina u sekundu. Tada do izražaja dolaze Aronini najveći vozački kvaliteti proizašli iz njenih kompaktnih dimenzija. Veoma brzo stičete subjektivan osjećaj da je direktno upravljanje zadovoljstvo, da su krivine odličan izvor zabave, a dugački pravci idealan poligon za spaljivanje krutih čestica dizela u izduvnom sistemu. Seatov obećani prosjek od 4,1 litar nismo postigli, a iskreno nismo se ni trudili, jer iz mnogobrojnih dosadašnjih iskustva sa testnim motorom i mjenjačem znamo da je to moguće postići. Testni prosjeci su nam se uglavnom kretali u rasponu od šest od 7,5 litara. Najviši od 11,3 litra smo postigli na 60 kilometara dugačkoj testnoj dionici, koja je od nas zahtijevala da na brdskim putevima sa Aronom višestruko ubrzavamo i kočimo stavljajući njezin motor u najnepovoljnije uslove rada. Takve granične situacije rijetko ili gotovo nikad se ne dešavaju u stvarnom životu. 

Datum objave: 17/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook