Naslovna > Automobili > Infiniti > Q30 > Japanac sa evropskim genima
FOTO GALERIJA (61)

Test - Infiniti Q30 1.5d Premium

Japanac sa evropskim genima

Ispod atraktivno skrojene karoserije prvog Infinitijevog kompakta nalaze se Mercedesova mehanička platforma, Renaultov dizelaš i japanska pedantnost, koja se ogleda u izuzetno kvalitetnom enterijeru, dinamičnom upravljanju i najsavremenijim sigurnosnim sistemima.

Šta dobijete kada spojite njemački Mercedes-Benz i francusko-japansku Renault-Nissan grupaciju? Pa dobijete Inifiniti Q30 ili njegovu off-road verziju QX30. U prvom slučaju riječ je o prema japanskim standardima prilagođenoj Mercedes A-klasi, a u drugom o njenoj crossover verziji GLA. Ako se pitate kako je ova fuzija moguća, odgovor je jednostavan i toliko javan koliko je i strateško partnerstvo kojim su Mercedes-Benz i Renault-Nissan grupa povezani od 2012. godine. Na temelju tog partnerstva do sada se već izrodilo nekoliko automobilskih blizanaca, a jedan od njih upravo su upravo A-klasa i Infiniti Q30, koji je predstavljen 2015. godine na sajmu automobila u Frankfurtu.

 


Iako najmanji u gami luksuznog Nissanovog podbrenda Infiniti, koji je tek ove godine ozbiljnije zakoračio na bh. tržište, Q30 je jedan od njegovih najpopularnijih modela. Podsjećamo da je u Evropi tokom 2016. godine prodato 8.453 njegovih jedinica, odnosno da je tokom 2017. godine zadržan skoro isti nivo. To je rekli bismo solidno ostvarenje za jedan premium model koji je u potpunosti razvijen na platformskoj osnovi Mercedes A-klase, jednog od najpopularnijih evropskih i svjetskih premium kompakta. Precizni Japanci su Mercedesov luksuz i savremenu tehnologiju nadogradili originalnim dizajnom i veoma pedantnom izradom, za koju su zaslužni najbolji radnici u Nissanovoj engleskoj fabrici u gradu Sunderlandu. Malo koji automobil kojeg smo testirali je bio tako kvalitetno izrađen kao što je to Q30. Štaviše, spremni smo pomisliti da je u nekim segmentima i bolji od svog njemačkog brata blizanca.

 


Prvi od njih bi mogao biti dizajn. Svjesni smo da se ukusi razlikuju, ali Infinitijev kreativni odjel na čelu sa Alfonsom Albasiom bi trebalo da dobije naklon do poda. Ako ni zbog čega, onda zbog originalnog pristupa vanjštini automobila. Rezultat je veoma dopadljiv i atraktivan kompakt, čije mišićavo tijelo je u slučaju testnog modela bilo dodatno naglašeno sa upečatljivom metalik plavom bojom, koju smo već viđali kod Nissana. Bolji poznavaoci autoindustrije s vana će vjerovatno prepoznati pokoji detalj, pregib i nabor isti kao na A-klasi. Ostalima će pažnju privući mnogo veće površine poput maske hladnjaka, svjetala, branika, 18-inčnih alu naplataka, vrata i na kraju „valovitog“ C krovnog stuba, detalja koji su dovoljno drugačiji da Q30 nikada, ali nikada na prvi pogled ne biste povezali sa A-klasom.

 


U enterijeru je sasvim druga priča i da vas tu uvedu zavezanih očiju brzo biste pomislili da sjedite u A-klasi. Osnovna konfiguracija kabine je ista i pomalo (pre)skučena. Od Mercedesa je preuzet veliki broj elemenata poput instrument table, trokrakog upravljača, automatskog klima uređaja i mnoštva klasičnih prekidača sa kojima se upravlja mnogobrojnim elektronskim pomagalima i sistemima u automobilu. No ni Japanci nisu sjedili skrštenih ruku pa su umjesto okruglih, koje koristi Mercedes, ubacili lamelarne otvore ventilacije, a u određenoj mjeri su pretresli i centralni greben, sa ekranom multimedije koji je integrisan u instrument panel, a ne izvučen kao kod Mercedesa. Luksuzna kabina je po dalekoistočnim standardima oplemenjena sa drugačijim stilizovanim umecima i finim kožnim oblogama, zbog čega se ipak stiče utisak da automobil ima dovoljan broj japanskih krvnih zrnaca, da ga prodavci Infinitija zovu svojim, a ne njemačkim proizvodom.
Kada je riječ o enterijeru, ne treba zaboraviti još jedan bitan dalekoistočni kvalitet, a to su preudobna sjedišta. Mada su njemačka, ipak se ne čine se tako tvrdim. Možda su za to zaslužne platnene presvlake ili deblji sloj ispune, ali je subjektivni utisak jako dobar.  Q30 je interesantan, jer osim na prednjim nudi i visok stepen udobnosti na zadnjim sjedištima, što baš i nije odlika Mercedesove A-klase, koja primarno ima malo tvrđe vješanje. Ono što hronično nedostaje u oba automobila je prostor.

 

Q30 je s vana velik, širok, visok i mišićav, ali zbog debelih obloga vrata, mesnatih sjedišta, širokog centralnog tunela i opcionog panoramskog krova poprilično skučen. Iza vozača prosječne građe pozadi ima mjesta za istog takvog saputnika. No ukoliko je iza upravljača korpulentnija osoba i mora još pomjeriti sjedište unazad, na zadnjoj klupi ostaje dovoljno prostora tek za komforan prevoz djece, jer se slobodan prostor za noge rapidno smanjuje. Prtljažnik kapaciteta 368 litara spada u prosjek premium kompaktne klase (BMW 1: 360, Audi A3: 365, Mercedes A-klasa: 341). Dovoljan je za svakodnevne potrebe, ali za odlazak na odmor će vam vjerovatno trebati krovni kofer. Infiniti Q30 u vožnji nudi interesantan osjećaj, jer donosi spoj njemačke platforme, francuskog motora i japanske preciznosti upravljanja. S obzirom na to da je testni model bio kombinovan sa 18-inčnim alu naplacima i odignut čak 17 cm od tla, na trenutke smo imali utisak kao da se vozimo u crossoveru. Taj osjećaj dodatno je naglašen i snažnim vješanjem sa zadnjim Mercedesovim multilinkom, koje i najveće neravnine na putu upija sigurno i mekano. I upravljač nudi solidnu količinu povratnih informacija, pa je Q30 istinsko uživanje voziti krivudavim putevima gdje do izražaja dolazi i odlična sinergija malog dizelskog motora i preciznog ručnog mjenjača. I pri visokim brzinama na autoputu nema mjesta kritikama. Aerodinamika je uprkos brojnim promjenama na izvornoj karoseriji odrađena uvjerljivo, pa Q30 na 140 km/h siječe vazduh bez neprijatnih šumova.


Interesantni njemačko-japansko-francuski miks koji nudi Q30 u BiH je u slučaju testnog modela dostupan za 62.918 KM ili za 49.900 KM koliko iznosi njegova cijena sa aktuelnim popustom. S obzirom na bogatu opremu, uvjerljivu izradu i ekonomičan pogon  Q30 se čini kao zanimljiva prilika za kupce dubokog džepa da dođu do kvalitetnog,  atraktivnog, pa što ne reći i posebnog premium kompakta.


POGON
Ekonomični mali francuski dizelaš
Najjači adut Renaultovog 1.5 dCi dizelskog motora od 109 KS, koji je uparen sa preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem je uzorna ekonomičnost. Ako ste mislili da se sa pogonom završava priča o međusobnoj saradnji Mercedes-Benza i Renault-Nissan grupacije, prevarili ste se. Infiniti je svjetsku slavu stekao sa snažnim i velikim benzincima, koji ne mogu stati u koš motora Q30. I da mogu, bili bi preskupi i prerastrošni za jedan kompaktni automobil. Zbog toga se japanski brend odlučio posuditi motore od Mercedesa, ali i Renaulta, od kojeg je uzeo testni 1.5 dCi sa 109 KS. Podsjećamo da isti motor koristi i Mercedes u A i B-klasi, ali da ga osim u Renaultovim i Nissanovim automobilima srećemo i u jeftinim rumunskim, Dacijinim modelima. I to nije ništa negativno, štaviše, to je veoma pohvalno, jer je riječ o jednom od najpopularnijih, pa što ne reći i najkvalitetnijih malih dizelskih motora, koji ima modelsku širinu kao nijedan drugi motor u klasi. U testnom modelu je kombinovan sa odličnim šestostepnim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje točkove. Kada postigne radnu temperaturu veoma je uglađen i miran u radu, a decibel više od njega ćete čuti jedino kada je dobro hladan. I to isključivo ako ste napolju, jer je kabina Infinitija ušuškana poput bijelog medvjeda, pa do ušiju vozača dopiru samo profiltrirani, slabašni tonovi. Mali dizelaš je sa 260 Nm obrtnog momenta dostupnog pri 1.750 obrtaja iznenađujuće srčan i dovoljno snažan da uvjerljivo pokrene 1.500 kilograma težak testni model. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12 sekundi, mada za upravljačem izgleda i brže. Zadovoljavajuća je i najveća brzina od 190 km/h, što znači da se krstareća brzina na autoputu u zakonskim okvirima održava s lakoćom. Pohvale zaslužuje i skromna potrošnja koja se u testnim uslovima kretala na nivou od 5,5 litara, što je s obzirom na masu automobila, performanse i luksuz koji nam je ponuđen uzoran rezultat.



SIGURNOST
Mada se zbog malih staklenih površina, debelih obloga i snažne karoserije u kabini Q30 osjećate sigurni kao u tenku, lijepo je znati da je taj osjećaj u praksi podržan i brojnim savremenim elektronskim pomagalima. U nizu skraćenica sa kojima se obilježevaju elektronski sistemi ugrađeni u testni automobil, najviše pažnje nam je privukla ona s tri slova: VDC. Ovaj elektronski sistem teoretski upoređuje stvarno skretanje vozila sa podacima koje je uneo vozač. Ako sistem detektuje da je pravac premašen, ili detektuje podupravljanje, VDC podešava snagu motora i primjenjuje odgovarajuće kočenje na pojedinačne točkove kako bi „pomogao“ u rješavanju problema i Q30 zadržao na željenom pravacu. U slučaju testnog modela sa prednjim pogonom to je značilo visoke brzinske prosjeke prilikom prilaska kroz oštre krivine, ali i visok stepen sigurnosti i stabilnosti. Kada ipak pretjerate sa brzinom i dovedete Q30 do granica fizike, on će uvijek početi da „bježi“ sa puta zadnjim dijelom, što je donekle i očekivano zbog njegovog povišenog „crossoverskog“ klirensa. Reakcija ESP-a koji koriguje putanju je pravovremena i efikasna, ali ne i agresivna, već fino dozirana, što vozaču omogućava da ako to želi i zna, istinski uživa u vožnji po krivinama. Treba dodati da smo na testnom modelu imali i sistem za upozorenje na frontalni sudar, sa mogućnošću zaustavljanja automobila, koji je u kontrolisanim uslovima pokazao zavidan stepen osjetljivosti i efikasnosti.

Datum objave: 17/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook