Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Japanska raketa na četiri točka

Toyota GR Yaris RS

Japanska raketa na četiri točka

Na japanskom tržištu vlada prava zbrka sa Toyotom Yaris. Na domaćem tržištu ovaj model nosi naziv Vitz, a do dolaska najnovije generacije bilo je čak 20 različitih varijanti regularnog modela plus performantni GR Sa tri nivoa opreme...

Ovaj performantni hatchback dolazi opremljen sa 1,6-litarskim turbo agregatom koji isporčuje 268 KS pri 370 Nm obrtnog momenta sa ukoliko uzimate varijante RZ ili RC. Ove dvije varijante prenose snagu na sva četiri točka putem šestostepenog manuelnog mjenjača i prednjeg i zadnjeg diferencijala sa ograničenim proklizavanjem.

 

 

 

Najsnažnija verzija Yarisa GR biće dostupna kupcima i izvan Japana, ali nova nadolazeća varijanta RS će biti dostupna samo u zemlji izlazećeg sunca. Pretpremijera ovog malog sportskog automobila je bila u januaru na sajmu automobila u Tokiju, gdje je bio u sjeni aktuelne performantne verzije Yarisa GR. Iako ova dva modela na prvi pogled izgledaju gotovo identično, razlika se zapravo krije ispod karoserije.

 

 

 

 

 

Za početak, GR Yaris RS dolazi samo sa pogonom na prednju osovinu, a još jedna novost je prelazak sa klasičnih komandi sa tri papučice na kontinuirano promjenjivi mjenjač, odnosno desetostepeni sekvencijalni sistem pod nazivom Shiftmatic. Ovaj mjenjač sa svojom ručicom za prebacivanje stepena prenosa pruža pravo zadovoljstvo manuelne transmisije i pokazao se kao efikasniji na malim brzinama u poređenju sa konvencionalnim automatskim CVT-om.

 

 

 

 

Bazni GR Yaris RS je opremljen 1,5-litarskim trocilindarskim agregatom bez turbopunjača koji isporučuje „samo“ 118 KS pri 145 Nm obrtnog momenta. Jedina prednost ove bazne verzije u odnosu na performantnu je manja ukupna težina. Bazni model je težak ukupno 1.130 kg, dok je srednje rangirani RC za 120 kg teži nakon dodavanja AWD sistema, a GR Yaris RZ sa najvećim nivoom opreme donosi dodatnih 30 kg.

 

 

Na kraju vrijedi napomenuti da je GR Yaris koji se isporučuje na evropsko tržište nešto slabiji i raspolaže sa 257 KS i 360 Nm obrtnog momenta što je za 11 KS i 10 Nm manje od japanskog „kolege“.

Datum objave: 02/06/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook