Naslovna > Automobili > Citroen > DS3 > Jedinstven i prepoznatljiv stil

Citroen DS3 Cabrio

Jedinstven i prepoznatljiv stil

DS3 Cabrio ponajprije je istinski DS3 sa svim prednostima koje su pridonijele njegovu uspjehu: dojmljivim stilskim obilježjima, uglađenošću do najsitnijih detalja te istinskim užitkom u vožnji već od prvog okretanja točkova...

Citroen  nastavlja pisati istoriju DS linije otkrivajući novu izvedbu: DS3 Cabrio. Njegova inteligentna arhitektura vozaču pruža užitak i u najmanjem sunčevom zraku, jer se DS3 Cabrio oslobodio ograničenja tradicionalnih kabrioleta. DS3 Cabrio ponajprije znači užitak u svakom trenutku.

 

Citroën DS3 počeo se prodavati prije nepune tri godine i doživio je neosporan komercijalni uspjeh s gotovo 200 000 prodanih primjeraka. Razvijajući koncept personalizacije s brojnim verzijama krova i izvedbama Racing te Ultra Prestige, DS3 uveliko pridonosi glasovitosti i uspjehu DS linije koja je prodana u više od 300 000 primjeraka.

 

DS3 Cabrio ponajprije je istinski DS3 sa svim prednostima koje su pridonijele njegovu uspjehu: dojmljivim stilskim obilježjima, uglađenošću do najsitnijih detalja te istinskim užitkom u vožnji već od prvog okretanja točkova.

 

DS3 Cabrio znači i odabir savremenog tehničkog rješenja koje naglašava njegov jedinstveni karakter i ni u čemu ne narušava osjećaj povezanosti s cestom što ga pruža izvorni DS3. Njegov sklopivi krov obogaćuje ionako široku lepezu mogućnosti prilagođavanja. U ponudi su tri vrste platna: crno, plavo Infini i monogram DS. DS3 Cabrio naslijedio je i uglađenost DS linije, od koje je preuzeo i inovativni stražnji svjetlosni uzorak s 3D efektom kao i jedinstven način otvaranja stražnjih vrata.

 

Sve te prednosti čine ga sasvim drukčijim od svih ostalih konkurenata u segmentu, a DS3 Cabrio unio je i dašak modernosti u svijet kabrioleta:

- električno upravljanje krovom pri brzini do 120 km/h

- jedini automobil s pet mjesta u segmentu

- najveći prtljažnik u kategoriji

 

Nasljeđe DS3: jedinstveni stil

 

DS3 Cabrio naslijedio je snažnu osobnost limuzine. Dug je 3,95 m, širok 1,71 m i visok 1,46 m što znači da je zadržao kompaktne dimenzije koje daju naslutiti okretnost i dinamičnost. Na njemu se nalaze sva snažna stilska obilježja: dvobojni «lebdeći» krov, peraja morskoga psa daje dinamičnost bočnoj liniji, bočni dovodi zraka naglašeni dnevnim LED svjetlima koja ujedno naglašavaju prednji dio auta.

 

Konstrukcija DS3 Cabrija zadržala je te stilske elemente smatrajući platno novom mogućnošću prilagođavanja: nove boje i motivi ističu njegov jedinstveni karakter. I dalje otmjen, DS3 Cabrio ima platneni krov koji se može prilagoditi željama kupca te posve nova stražnja LED svjetla s 3D efektom kao i kromiranu kvaku koja elegantno ističe gornji dio stražnjih podiznih vrata.

 

Automobil je vrlo osobna lična stvar, bez razmišljanja -  jedinstvena

 

Nevjerojatne mogućnosti prilagođavanja: krov, karoserija, kućišta retrovizora i točkovi – sve su to vanjski elementi koji se mogu prilagoditi željama kupca. Urban Tribe, Vibe, Perla, Zebra, Map, Plane, Co Design, Flavio, Flower i Graphic Art: deset mogućnosti personalizacije krova ponuđeno je već na limuzini, a na DS3 Cabrio važan element prilagođavanja je sklopivi krov.

 

DS3 Cabrio nudi tri boje krova: crnu, plavu Infini i monogram DS. Dojam «lebdećeg» krova kao obilježje modela DS3 zadržao se i na kabrioletu zahvaljujući stražnjim crnim bočnim oblogama te ponavljanju boje krova na gornjem dijelu bočnih strana, na ukrasnoj letvici na prednjoj maski te na stražnjem spojleru. Ukrasi na armaturnoj ploči, okviri ventilacijskih otvora te gornji dio ručice mjenjača posve su u skladu s bojama karoserije i krova. U ponudi je pet vrsta takvih ukrasa: sivi, sjajno crni, bijeli, tamnosivi Carbotech, plavi Infini te sivi Moondust.

 

 

Uglađenost u najsitnijim detaljima

 

Platneni krov plave boje Infini u nenametljivim nijansama modre i ljubičaste iznenađuje otmjenošću. Vizualni dojam trodimenzionalnosti postignut je tkanjem od triju raznobojnih niti, od kojih je jedna sjajna. Svaka nit drukčije odražava svjetlost što dodatno naglašava ionako jedinstveni karakter modela DS3 Cabrio.

 

U najboljoj tradiciji kuća visoke mode, logotip DS iskorišten je i za tkani monogram na DS3 Cabrio. Nenametljiv se znak sastoji od dviju kontrastnih sivih niti tkanih Jacquardovim vezom koje se savršeno slažu s Moondust sivom bojom.

 

 

Posve u skladu s vanjskim linijama, ozračje u unutrašnjosti modela DS3 Cabrio prožeto je otmjenošću. Svaki je detalj važan:

- na konzoli stropnog svjetla, na kojoj se nalaze ručice za otvaranje krova, ugrađena je i LED ambijentalna rasvjeta

- instrumenti na instrumentnoj ploči kao i ekran automatskog klima-uređaja bijele su boje kako bi bili usklađeni s unutrašnjom ambijentalnom rasvjetom.

- obrada unutarnje obloge krova, osim što ima štiti od buke, ističe i vrhunsku razinu uređenja unutrašnjosti DS3 Cabrija.

- presvlake su također nove, ponajprije kožnate u granitno plavoj boji te tkanine Akinen, dostupne u tri vrste uzoraka: Mistral, smeđe Chic i plave Infini.

 

 

Hipnotizirajuća stražnja LED svjetla s 3D efektom

 

DS3 Cabrio dobio je trodimenzionalni svjetlosni uzorak zahvaljujući najnovijoj tehnologiji: stražnja svjetla sa svjetlećim diodama s 3D efektom. Njihova linija nadahnuta je dizajnom stražnjih svjetala konceptnih vozila Revolte i Survolt.

 

Središnji dio svjetla sastoji se od pravokutnog poluprozirnog vodiča od 31 svjetleće diode te zrcala i polureflektivnih stakala koja odbijaju svjetlost. Taj trodimenzionalni modul osvijetljen je noću kada su svjetla upaljena i danju kada vozač koči, a dodatno je naglašen gornjom vrpcom od petnaest svjetlećih dioda. Spomenuta vrpca ima ulogu lampe, stop svjetla i bočnog osvjetljenja.

 

Vođena je briga o najsitnijim detaljima, 3D svjetlo ima kromirani logotip DS okružen DS potpisom u izbočenom crnom okviru.

 

 

Osjećaj u vožnji poput istinskog DS3

 

I dok većina kabrioletskih izvedbi pati od stotinjak kilograma viška u odnosu na limuzine iz kojih su izvedeni, DS3 Cabrio ima optimiziranu konstrukciju (samo 25 kg više u odnosu na limuzinu) pa ni u čemu ne zaostaje za živahnim i okretnim ponašanjem izvornog DS3.

 

Inženjeri marke Citroën, uspjeli su dodijeliti DS3 Cabriju istu krutost limuzine kao i na DS3 zadržavajući pritom bočnu arhitekturu i dodavanjem ojačanja oko prtljažnika.

 

DS3 Cabrio temelji se na tehničkoj platformi limuzine (dijele strukturne elemente i vezu s podlogom), pa nudi podjednako samouvjerenu i sportsku vožnju, precizno upravljanje i vrlo visoke sigurnosne standarde. Za upravljačem DS3 Cabrio vozač se osjeća povezan s cestom, sposoban savladavati zavoje s krajnjom lakoćom.

 

Konstrukcija koja pojednostavljuje koncept kabrioleta

 

DS3 Cabrio osmišljen je tako da putnicima ponudi užitak u svakom trenutku vožnje, bez ikakvih kompromisa. On sjedinjuje prednosti tradicionalnog kabrioleta zadržavajući pri tom sve jake strane limuzine.

 

Više vas ništa ne može spriječiti da uživate i u najmanjoj sunčevoj zraci:

 

- Potpuno zatvaranje krova traje samo šesnaest sekundi i to je moguće učiniti pri brzini od čak 120 km/h. Krov se otvara i zatvara s pomoću gumba na stropnoj konzoli. Taj gumb omogućuje otvaranje krova u tri položaja: srednji, vodoravni i potpuno otvaranje. Čak i u položaju vodoravnog otvaranja, krov se smješta iza putnika straga kojem je tada pogled na okolicu potpuno otvoren.

 

- Akustika je bila predmet posebne obrade i ugađanja. Zvučna je udobnost zajamčena izborom krova vrhunske kvalitete koja nudi primjernu zvučnu izolaciju (usporedivu s limuzinskom kad je krov zatvoren). Ali i zahvaljujući aerodinamičnoj mreži deflektora koja jamči optimalnu zvučnu udobnost kad je krov otvoren. Ta se mrežica podiže čim se krov počne otvarati i preusmjerava protok zraka te sprječava nalete zraka u kabinu.

 

- Takvom je konstrukcijom očuvana prostranost jer nudi pet pravih sjedala pune veličine i najveći prtljažnik u kategoriji (245 l). Prostranost, prekretnica u odnosu na sve standarde klase, jednaka je onoj u limuzini. Sačuvana je čak i modularnost stražnje klupe (preklopiva je u omjeru 1/3-2/3) da bi se zadovoljili svi zahtjevi svakodnevne uporabe. Način otvaranja stražnjih podiznih vrata posve je originalan (kružni prijenos) i omogućuje potpuno otvaranje prtljažnika bez obzira na prostor dostupan straga (osobito kad je vozilo parkirano uza zid).

 

- Rad na aerodinamici omogućio je da koeficijent otpora zraka SCx od 0,69m2 bude identičan onome na limuzini. Takav rezultat pridonosi boljim performansama i smanjuje emisiju CO2. Postignut je ponajprije ugradnjom dugačkog spojlera kao i aerodinamičnim deflektorima na ukrasnim okvirima stražnjih trokutastih stakala.

 

 

Datum objave: 10/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook