Naslovna > Automobili > Volkswagen > Polo > Jedinstven po mnogo čemu
FOTO GALERIJA (32)

Test - Volkswagen Polo Cross 1.6 TDI DSG

Jedinstven po mnogo čemu

Jedan od najskupocjenijih malih gradskih automobila, koje smo za 13 godina imali priliku testirati, poseban je po dizajnu, bogatoj opremi, dinamičkim mogućnostima, ali i vrtoglavoj cijeni...

Aktuelni Volkswagen Polo je već napunio četiri godine od predstavljanja u Ženevi 2009. godine. Po važećim automobilskim standardima on se kao takav nalazi negdje na polovini životnog vijeka jednog modela. Svježa krv Polu biće ubrizgana već u septembru na Sajmu automobila u Frankfurtu, kada je predviđeno predstavljanje redizajniranog modela, od kojeg ne treba očekivati revoluciju.

 

AKO JE SUDITI prema špijunskim fotografijama biće to tek zatezanje bora i dodavanje pokojeg novog detalja opremi i enterijeru. Za jedan Volkswagen sasvim dovoljno da bez problema dočeka duboku starost. Sa aktuelnim Polom smo se premijerno upoznali na Sardiniji u okviru međunarodne novinarske prezentacije, da bismo ga u kombinaciji sa 1.6 TDI agregatom testirali i u bh. uslovima.

 

Malo ko bi rekao da je ovaj model, ovakav kakav danas jeste, tek pet centimetara kraći od Golfa treće generacije. Ovaj podatak sam po sebi govori koliko su u međuvremenu klase porasle, ali i koliko su porasla očekivanja kupaca od pojedinih modela. Zbog toga nimalo ne čudi da je Volkswagen ljubiteljima Pola ponudio čak sedam različitih varijacija ovog modela, počev od trovratne i petovratne, preko BlueGT, BlueMotion, GTI, R WRC i Cross izvedbe. Zahvaljujući ovlaštenom koncesionaru Volkswagena, preduzeću Nipex iz Tuzle, na test smo dobili jednu od najzanimljivijih verzija Pola, model Cross.

 

U STARTU TREBA reći da je to jedan od najskupocjenijih malih gradskih automobila, koji smo imali priliku da testiramo, od kojeg je skuplja bila tek naša prva maratonka Opel Corsa 1.7 CDTi iz 2006. godine, za koju je svojevremeno trebalo izdvojiti čak 56.000 KM. Prije cijene, treba reći da je Polo Cross zamišljen kao robusna, bogato opremljena i 1,5 cm povišena verzija standardnog modela, pozicionirana na pola puta između klasičnog gradskog automobila i urbanog crosovera.

 

Zahvaljujući prvoklasnoj off-road šminki, koja se naprosto stopila sa Polovom klasičnom osnovom, ali i detaljima poput jedinstvenih petokrakih 17-inčnih aluminijumskih naplataka, niskoprofilnih Continentalovih guma i prednjih bi-ksenon svjetala sa LED diodama, kod Cross modela se nimalo ne osjeća kriza identiteta. Već na prvi pogled jasno je da se radi o posebnoj verziji Pola, koja je namijenjena posebnoj klijenteli.

 

SVI ONI KOJI se u kabini standardnog modela osjećaju kao „kod kuće“, enterijer Cross modela trebalo bi da dožive kao luksuzni hotel. Kako i ne bi kada čitav gornji dio armature oko instrumenata, iznad središnjeg grebena i ispred suvozača pokriva mekana guma-plastika, kakvu nalazimo u broj većem Golfu. Trokraki multifunkcionalni upravljač sa aluminijumskim umetkom presvučen je kožom, dok su sportski profilisana prednja sjedišta, vrata i zadnja sjedišta obložena dvobojnom tkaninom.

 

Počasno mjesto na vrhu središnjeg grebena pripada multimedijalnom sistemu RCD 510, kojim se upravlja putem displeja osjetljivog na dodir. Tu je i automatski klima uređaj „Climatronic“, ispod kojeg je smještena stilizovana ručica sedmostepenog DSG mjenjača. Kožna presvlaka se nalazi i na polugi ručne kočnice. Unutrašnji retrovizor ima mogućnost samozatamnjivanja, dok su zadnja stakla fabrički zatamnjena. Koristan detalj je i oslonac za desnu ruku vozača, koji se može pomijerati do ugla od 90 stepeni.

 

Nije baš širok, ali služi svrsi. Za ostavljanje sitnica korisni su utori u vratima i ispred mjenjača, dok veliki plus ide na račun hlađenog suvozačevog pretinca. Dvije male ladice nalaze se ispod vozačevog i suvozačevog sjedišta. Toliko detalja i raskošne opreme odavno nismo sreli u jednom malom gradskom automobilu, kojem možda nedostaje tek navigacija, pa da bude, što bi naš narod rekao, u „fullu“.

 

MADA SVE NAVEDENO godi mnogim čulima, bogata serijska oprema je samo jedan od segmenata u kojima Cross Polo nastoji da osvoji simpatije probrane klijentele. Veoma bitan adut su i njegove vozne mogućnosti. Mada off-road izgledom, povišenim podom i gabaritnim 17-inčnim naplacima nagovještava da je spreman za terenske izazove, Cross Polo je suštinski orjentisan ka asfaltu.

 

Na takav zaključak navode nas i činjenice da ovaj automobil nema 4x4 pogon, niti neki poseban režim rada elektronike za vožnju u uslovima loše trakcije. Vozaču se nudi tek mogućnost manuelnog isključenja ESP. S druge strane, navedena kombinacija na asfaltu pruža puno vozačkog užitka, direktnog upravljanja i munjevitih prolazaka kroz krivine, zbog čega je Cross Pola praktično grijeh voziti po makadamu. Vožnji po lošim putevima nisu primjerene ni niskoprofilne gume, ali ni nešto tvrđe podešeno ogibljenje, koje registruje većinu neravnina na našim putevima.

 

SA 1.6 TDI AGREGATOM od 90 KS smo se već sretali u Polu, ali ne u kombinaciji sa sedmostepenim DSG mjenjačem. I dok se testni pogon dinamikom, ali i prosječnom potrošnjom, koja je u uslovima testa varirala između 4,5 i sedam litara, nameće kao idealna mjera za Cross Polo, treba reći da je u ponudi i jača verzija 1.6 TDI agregata sa 105 KS. Ona je namijenjena svim onim vozačima, kojima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,5 sekundi i maksimalna brzina od 176 km/h testnog modela, nisu na nivou očekivanja.  

 

 

 

 

Tokom testa više puta smo konstatovali da je Polo Cross, poput testnog, namijenjen probranoj klijenteli. Na takav zaključak nas nisu naveli ni njegov privlačan dizajn, ni bogata oprema, a ni uvjerljive vozne mogućnosti, već cijena. Za 49.800 KM, koliko košta simpatični srebrno-bijeli automobil sa slika, danas se primjera radi mogu kupiti gotovo dva klasična Pola Life modela sa 1.6 TDI agregatom od 90 KS, dok bi vam u slučaju odabira najpovoljnije opcije sa 1.2 litarskim benzinskim agregatom, za dodatnu opremu na dva nova automobila ostalo još 7.800 KM.

 

Ako ste se ikada pitali kolika je cijena originalnosti, onda vam se nakon ovog testa taj odgovor jednostavno nameće, jer je testni Polo Cross 1.6 TDI DSG ovakav kakav jeste jedinstven u BiH. Na kraju treba reći da osim ekskluzivne izvedbe i bogate opreme, na njegovu vrtoglavu cijenu utiče i činjenica da se proizvodi u Južnoj Africi, te da kao takav podliježe carini.

 

 

 

 

 

Datum objave: 28/08/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook