Naslovna > Automobili > Dacia > Lodgy > Jeftina alternativa elitnoj konkurenciji
FOTO GALERIJA (16)

Predstavljamo - Dacia Lodgy

Jeftina alternativa elitnoj konkurenciji

Sa prvim MPV modelom Dacia je ponudila prostran i funkcionalan automobil, koji može da preveze pet ili sedam putnika, ali i da posluži kao punopravni dostavnjak sa prtljažnikom na čiji kapacitet višestruko skuplja konkurencija nema pravi odgovor...

Kada je 2004. godine predstavljena Dacia Logan mnogi su se slatko nasmijali. Jednostavno dizajnirana i spartanski opremljena rumunska limuzina, koja je tehnološki zasnovana na Renault Cliu druge generacije, mnogima se u zlatnom dobu automobilske industrije učinila kao totalni promašaj. Šest godina poslije sa proizvodnih traka tvornice u Pitestiu sišao je milioniti Logan, a rumunski proizvođač je te iste godine prodao rekordna 348.723 vozila. Da budemo precizniji, od polovine 1999. godine, kada je Renault postao većinski vlasnik Dacie, do danas Rumuni su proizveli više od 1,8 miliona novih automobila i plasirali ih u 80 različitih zemalja svijeta.

 

Osam godina nakon Logana na sajmu automobila u Ženevi predstavljen je Lodgy. Taj 4,5-metarski monovolumen je nova stepenica u razvoju rumunskog brenda, koji i u MPV segmentu želi ponuditi jeftinu alternativu dokazanim, ali osjetno skupljim modelima poput bratskog Renault Scenica, zatim Opel Zafire, Ford S-Maxa, Volkswagen Tourana...

 

 

Osim što je prvi monovolumen u Dacijinom programu Lodgy je poseban i po činjenici da je to prva Dacia koji se neće proizvoditi u Rumuniji, već u navoj Renaultovoj tvornici u Maroku. Osnovni motiv u projektu Lodgy je bio da se ponudi što prostraniji automobil, za što je moguće manje para. Na određeni način takvu poruku prenosi i sam dizajn Lodgya. Ni lijep, ni ružan, a opet daleko od modernističkih, a u nekim slučajevima i futurističkih rješenja koje nudi potencijalna konkurencija, Lodgy već na prvu daje do znanja da ga manekenstvo ne interesuje. Takav pristup ima mnogo prednosti, a jedna od osnovnih je dugovječnost, jer na ovakav oblik teško da mogu uticati modni trendovi, koji se smjenjuju kao godišnja doba. Ono što ne može da dobije na estetskom planu Lodgy će pokušati da nadoknadi u enterijeru.

 

 

 

Dio o unutrašnjosti započećemo drugačije nego obično, iz prtljažnika. Sa 827 litara osnovne zapremine (pet sjedišta), te 2.617 litara sa oborenim zadnjim sjedištima Lodgy u startu obeshrabruje konkurenciju. Naime, Renault Grand Scenic ima prtljažnik zapremine 645/1.863 litra, nova Opel Zafira nudi omjer 710/1.860 l, Ford S-Max 854/2.100, a VW Touran 695/1.989. Dakle, jedan od najjačih aduta Lodgya biće njegov raskošan prtljažnik. Konkurencija bi svoju šansu mogla tražiti u neravnoj podlozi, koja se dobija kada se obore nasloni zadnjih sjedišta, što će sigurno uticati na funkcionalnost Lodgyevog „bunkera“...
Jedina Dacia u koju se moglo smjestiti sedam osoba do sada je bio Logan MCV. Komoditet putnika u trećem redu nije sporan samo kod Dacie, ali činjenica je da takvi automobili imaju prolaz na tržištu. Lodgy je druga Dacia koju je moguće dobiti sa opcionih sedam sjedišta. U slučaju da vam treba ovakva kombinacija trebali biste računati da ona gotovo u potpunosti anulira prvi Lodgyev adut - raskošan prtljažnik, jer mu svodi zapreminu na tek stotinjak litara. Prva zapažanja stranih kolega koji su već imali priliku voziti Lodgy ukazuju i na činjenicu da je koncepcija sa sedam sjedišta „ukrala“ pokoji centimetar putnicima drugog reda, koji i pored 2,8 metara dugačkog osovinskog razmaka ne mogu računati na ekstra prostor ispred njihovih nogu...

 

 

Evo nas konačno i do prvog reda sjedišta. Zahvaljujući francuski udobnim foteljama vozač i suvozač mogu računati na najbolji komfor. Kako će se osjećati njihova čula ponajviše će zavisiti od nivoa opreme koju odaberu, a mi ćemo se u našem osvrtu bazirati na onaj najbogatiji sa klima-uređajem i u Daciji do sada nedostupnim multimedijalnim sistemom sa na dodir osjetljivim ekranom. Dizajn enterijera nije revolucionaran, ali u odnosu na dosadašnja rješenja donosi tek novu instrument tablu, podizače stakala integrisane u obloge vrata, te modernije komande manuelnog klima-uređaja. Automatska klimatizacija će za kupce Dacie i dalje ostati nedostupna, dok veliki napredak predstavlja već spomenuti multimedijalni uređaj. Osim radia i MP3 plejera ovaj sistem sa oku ugodnom grafičkom pozadinom i na dodir osjetljivim ekranom, objedinjuje i upravljanje telefonom, ali i navigacijom. Reprodukcija muzike pojednostavljena je zahvaljujući USB i AUX konektorima, te Bluetooth konekciji, koji omogućavaju jednostavno spajanje sa internim uređajima. Svojevrsna novina u enterijeru je lijevi taster na upravljaču za podešavanje tempomata, dok su daljinske komande muzičkog sistema kao i do sada na konzoli sa desne strane upravljača. Da je više truda uloženo u obradu plastičnih dijelova otkriva njena reljefne površina, kakvu do sada nismo mogli vidjeti u Dacijinim modelima. Za nešto više utisaka treba sačekati da se Lodgy zakotrlja po bh. putevima...

 

 

 

I u paleti agregata ima novosti. Riječ je o Renaultovom malolitražnom turbobenzincu 1.2 TCe sa 115 KS, koji do sada nije bio dostupan Dacia gami. Ostatak ponude čine stari znanci 1.6-litarski MPI benzinac sa 80 KS, te 1.5 dCi turbodizelaš sa 90 i 110 KS. Ponuda mjenjača će se zasnivati na petostepenim i šestostepenim manuelcima, dok se o mogućnosti uvođenja automatskog još ništa pouzdano ne zna. Osim standardnog ABS sistema kupcima će na raspolaganju biti i doplatni ESP. Na spisku sigurnosnih opcija se nalaze i parking senzori. Mada sve nabrojano djeluje skromno u odnosu na ono što danas u MPV segmentu nudi konkurencija, Dacia Lodgy ima i te kako dobre šanse za uspjeh. One se temelje na 10.000 eura, koliko bi trebao da košta najjeftinijih Lodgy na evropskom tržištu, a to je opet adut koji rumunskom monovolumenu danas iz ruku ne može izbiti nijedan jedini konkurent.

Datum objave: 26/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook