Kao dio njegovog ATE (Advanced Transport Efficiency) programa efikasnog transporta, DAF je predstavio dvije posebne verzije tegljača, koje se temelje na njegovim CF85 i XF105 modelima. Ova dva kamiona pružaju kompromis između što manjeg zagađenja životne sredine i što ekonomičnijeg transporta. U odnosu na klasični kamione CF i XF serija, kod ovih modela je upotrebom posebnih aerodinamičkih dodataka smanjena prosječna potrošnja, a samim tim i emisija štetnih gasova.
U setu aerodinamičkih dodataka koji su uključeni u standardnu opremu ovih modela između ostalog dolazi komplet krovnih spojlera, bočnih difuzora i zavjesica. Svoj doprinos smanjivanju prosječne potrošnje daju i gume sa niskim otporom kotrljanju, dimenzija 315/70R22,5. Za pogon CF85 i XF105 ATE modela namijenjen je 12,9-litarski PACCAR dizel agregat, koji dolazi u kombinaciji sa AS Tronic automatskim mjenjačem.
Elektronska kontrola ovog agregata takođe je podešena da se postigne što niža prosječna potrošnja, što u praksi znači da su prenosni odnosi duži, a dinamika nešto slabija u odnosu na klasične kamione s istim agregatom i mjenjačem. Vozaču je ostavljena mogućnost ručnog biranja brzina oko 30 km/h, te u situacijama kada koristi MX motornu kočnicu. U svim ostalim situacijama elektronika “odlučuje” kako će se rasporediti obrtni moment motora. S ciljem dodatnog smanjenja potrošnje, ATE modeli imaju prenosni odnos sa redukcijom u omjeru 2,69:1. U ponudi su i modeli sa redukcijom u omjeru 2,53:1, koji su dotupni u kamionima namijenjenim za obavljanje lakših transportnih poslova. Osim toga ATE modeli imaju i poseban adaptivni tempomat, koji takođe daje doprinos što nižoj potrošnji goriva. Motorna MX kočnica, koja štedi gorivo, ali i omogućava veću nosivost, radi i kao retarder.
Da bi se sve ove tehnologije iskoristile na najbolji mogući način, DAF je za osmislio posebnu EcoDrive obuku, koja omogućava da se prosječna potrošnja i emisija CO2 dodatno smanje od 3 do 5 odsto. Interesantno je i da se motori ATE modela automatski isključuju ako rade pet minuta u praznom hodu, te da je maksimalna brzina ovih tegljača ograničena na 85, što je omogućilo smanjenje potrošnje i emisije CO2 u rasponu od 2 do 3 odsto. DAF-ovi ekološki kamioni dobili su i poseban informacioni sistem u kabini sa velikim displejom na sredini instrument table, putem kojeg se vozaču predočavaju najvažnije informacije o potrošnji goriva i emisiji CO2.