Naslovna > Automobili > Opel > Adam > Kad su se sreli Adam i Tea
FOTO GALERIJA (45)

Test – Opel Adam 1.4 Jam

Kad su se sreli Adam i Tea

Kao jedinom ženskom članu naše redakcije, meni su pripali ključevi testnog šmekera, Opel Adama, sa kojim sam imala priliku da se družim punih sedam dana. Dok sam ga vozila po centru grada, autoputu, stazi,te kojekakvim ulicama i krivinama, nisam mogla, a da ne primijetim znatiželjne i oduševljene poglede prolaznika, čija je srca ovaj gradski mališan očigledno osvojio već na prvi pogled…

Nijemci oduvijek svojim automobilima posvećuju izuzetno mnogo pažnje, naročito kada se radi o izgledu. Opel je tako odlučio da svoju ponudu automobila začini malim, gradskim šmekerom, pomalo sladunjavim modelom Adam, čije je pojavljivanje na automobilskoj sceni obradovalo sve zaljubljenike u individualizam. Adam je naime mali, gradski automobil, koji se suprotstavlja svim aktuelnim trendovima današnjice. Ono što je moderno, ne mora nužno da bude i retro. Opel je sa ovim trendi mališanom odlučio da napravi potpuno novi korak u svijetu automobilske industrije. Upravo zbog toga, voziti Adama, za mene je bio pravi užitak.

 

Originalan, maštovit i moderan

 

Adam u svakom pogledu prkosi konkurenciji svojim prepoznatljivim i jedinstvenim imidžom. Kada sam ga ugledala, nisam željela da kažem onu tipično žensku rečenicu – presladak je, jer je odavno poznato da se muškarci na to ježe. Međutim, kada sam zavirila u unutrašnjost ovog gradskog mališana, kada sam vidjela originalan dizajn i zvjezdano nebo, morala sam reći ti dosadnu, žensku frazu, jer je stvarno presladak! Opelov lifestyle automobil je zaista jedinstven, potpuno drugačiji od onoga što smo navikli da viđamo na ulicama.

 

Sa 3.7 metara dužine, on je najmanji model u cjelokupnoj Opelovoj gami. Njegove jake boje istovremeno provociraju i opuštaju, ali takve kombinacije boja jednostavno su mi dale do znanja da je ovo automobil za uživanje. Elegantne linije, te plavo – bijela kombinacija automobila, retrovizori u toj istoj kombinaciji, sa nesvakidašnjim bijelim aluminijumskim naplacima, zaista čine da ovaj Opelov lifestyle automobil izgleda maštovito, jedinstveno i što je najbitnije, originalno.

 

Došlo je vrijeme da se ovaj gradski mališan i ja družimo, da vidimo šta je to što je za njega karakteristično i šta je to što ga izdvaja od ostalih gradskih automobila, kao što su Mini i Fiat 500. Za početak – njegova unutrašnjost! Izuzetno je originalna, osvježavajuća, kreativna i opuštajuća. Zaista je sve sa ukusom urađeno! Kombinacija crno – bijele boje u putničkoj kabini možda djeluje pomalo kontrastno, ali svakako maštovito usklađeno. Armatura je presvučena mekom, izuzetno kvalitetnom plastikom, koja je ugodna na dodir.

 

Sve što vam je potrebno je tu, nadohvat ruke, nema mnogo tipkica od kojih bi vas glava zaboljela dok pokušavate da odgonetnete koja služi za šta. Na upravljaču se nalazi Cruise Control tempomat, audio – komande, komande za Handsfree, ali i opcija City mode, koja mi je bila od pomoći u toku gradske vožnje. Na dohvat ruke je i multimedijalni IntelliLink sistem  sa 7-inčnim ekranom osjetljiv na dodir, a odmah ispod njega nalazi se manuelni klima uređaj. U istoj ravnini nalazi se i petostepeni, manuelni upravljač. Ispod komandi za klimu, svoje mjesto je našao priljučak za USB i AUX. Tu su i ABS, te ESP, kao i Park Assist, koji je odlično rješenje za sve populacije i uzraste, a pokazao se kao izuzetna pomoć pri parkiranju u uskim ulicama i prepunim parking prostorima.

 

Ono što ovaj automobil izdvaja od svih ostalih gradskih mališana jeste njegov tzv. “zvjezdani krov”, ukrašen LED sijalicama, koji će vožnju kako po danu, a naročito po noći učiniti još zanimljivijom. Što se prostranosti automobila tiče, vozač i suvozač imaju dosta komfora, ali na zadnjim sjedištima je sve poprilično skučeno. Međutim, na tako malo prostora smješteno je sve što je potrebno, te nas je u redakciji ovaj mališan veselih tonova doslovno  zabavljao sve vrijeme dok je bio na testu.

 

Okretni mališan za gradsku vožnju i otvorene ceste

 

Koliko je uistinu ovaj mališan okretan i sposoban, odlučila sam da provjerim u gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti. Automobil je izuzetno upravljiv i okretan. Iznimno lagan upravljač bio je idealan za izbjegavanje prepreka koje su nam se nalazile na putu, poput kamenja, rupa, šahtova i neravnina. Još kada svemu tome dodam opciju “City mode”, upravljanje ovim lifestyle automobilom činilo mi se još lakše i jednostavnije. U gradu nismo mogli proći neprimijećeno. Svi su zagledali malenog Adama sa oduševljenjem. Ženska populacija bila je oduševljena njegovom “slatkoćom”, dok su ga muškarci odmjeravali, smješkali se,  zagledali ko njime upravlja, a pogled im je odavao da im se Adam svidio na neki način, jer je spoj kreativnosti i mašte.

 

Kako je vrijeme odmicalo, maleni gradski srcelomac je zadobio sve više simpatija muške i ženske populacije, svih uzrasta. Na otvorenom putu, Adam se takođe pokazao kao ravnopravan učesnik u saobraćaju, baš kao i na stazi, tako da niko nema pravo da kaže da mu tu nije mjesto. Baš naprotiv, najviše sam uživala vozeći Adama upravo na stazi, gdje smo svim motoristima koji su tu bili okupljeni pokazali da i maleni, slatki Adam može da bude zvijer kada se papučica gasa stisne malo jače. Upravo su staza i otvorena cesta bile idealne da vidim kako se Adam nosi sa bukom. Mogu samo da kažem – odlično! Na 120 km/h se inače stvara izuzetna buka, što mi nije predstavljalo problem,  jer je izolacija izuzetno dobro odrađena.

 

Što se tiče testiranja dinamičkih sposobnosti ovog automobila, taj posao sam ipak prepustila muškim kolegama iz redakcije, koji su uz malo agresivniju vožnju pokazali da Adam može da pređe svaku prepreku. Ono čime Adam baš ne može da se pohvali, jeste prostran prtljažnik, ali iskreno, to nisam ni očekivala od njega. Sa 170 litara zapremine, ne daje nam baš puno opcija, iako smo u njega bez većih problema smjestili svu našu opremu, koja nam je bila potrebna za snimanje.

 

Ukoliko oborite zadnja sjedišta, prtljažni prostor će narasti na 667 litara. Ipak, od našeg testnog modela, koji je pokretao 1.4 litarski benzinac sa 84 konjske snage, te Start & Stop sistemom, ne možemo očekivati da bude potpuno ravnopravan sa nekim jačim i agresivnijim automobillima.

 

U vožnji, dok sam malo jače pritiskala papučicu gasa, primijetila sam da potrošnja prelazi 9 litara, ali u kontrolisanim uslovima, uspjela sam potrošnju spustiti na oko 7 litara. Paket opreme Jam je odmah iza osnovnog nivoa, čija cijena starta od 22.096 KM, ali uz mnoštvo dodatne opreme, cijena našeg testnog Adama popela se na 28.346 KM.

 

 

Možda jeste malo skuplji, ali ono što nam on nudi, ne možemo naći ni u jednom drugom lifestyle automobilu. Takva originalnost nigdje ne postoji. Izuzetno je zabavan u vožnji, odlično se snalazi u svim prilikama i što je najbitnije, jednostavno je jedinstven. A biti jedinstven, danas je prosto neprocjenjivo. 

Datum objave: 16/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook