Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Kakav taksi, strašan taksi
FOTO GALERIJA (10)

Ford Focus RS

Kakav taksi, strašan taksi

Norveški taksista Evald Jåstad po mnogo čemu je specifičan, a ponajviše po svom automobilu Ford Focusu RS...

Dok po bjelosvjetskim gradovima i metropolama kao taksi vozila uglavnom viđamo ekonomične, praktične ili luksuzne modele, u Norveškoj za taj posao koriste čistokrvne sportske automobile. Tridesetšestogodišnji taksista Evald Jåstad nije ni slutio kakva će medijska atrakcija postati kada je za svoj službeni automobil odabrao Ford Focus u njegovoj najjačoj RS verziji. Njegova priča je slična mnogim pričama koje život piše širom svijeta, ali se od svih njih bitno razlikuje u jednom detalju. Nakon braka i dobitka sina ovaj norveški ljubitelj sportskih automobila i brze vožnje morao je da se „smiri“ i nađe posao od kojeg će da izdržava porodicu.

 

 

Kako bi spojio ugodno sa korisnim on se odlučio da položi licencu za taksistu i da počne taksirati. I to samo po sebi ne bi bilo ništa neobično da Evald nije umjesto, na sjeveru Evrope među taksistima veoma popularne Tesle S, Mercedes E-klase ili Toyote Prius, kupio Focus RS i na njega okačio znak taksija.
- Ovdje nema puno ljudi koji mogu da kažu da žive svoj san, a ja sam definitivno jedan od njih. U početku ljudi su gledali skeptično na moj potez. Mnogi taksisti su računali koliko automobil troši, koliki su troškovi održavanja, da li je praktičan ili nije, a na kraju je ispalo da svi žele da se voze sa mnom i da ja nemam nijedan od problema koje su mi predviđali – kaže Evald i dodaje da je sa svojim Focusom do sada prešao 127.000 uzbudljivih kilometara. Jedan od najdražih zadataka kojeg se rado prihvata kao i svaki otac je vožnja njegovog sina Martina do škole i nazad.
- Mislim da je on najsrećniji mališan na svijetu kada dođem po njega i kada krenemo na 16 kilometara dugačak put od kuće do škole. Tada se udobno zavali u sjedalicu na zadnjoj klupi i počinje da viče „Tata stisni gas, stisni ga“. Taj osjećaj da radite posao koji volite, da u njemu uživate jednako kao i vaša porodica i klijenti je nešto neprocjenjivo – poručio je najneobičniji, a možda i najbrži norveški taksista Evald Jåstad.

 

FOCUS RS
Fordov kompakt ljubiteljima sporta i dinamike je dostupan u dvije sportske verzije, „lakšoj“ ST i čistokrvnoj RS. I dok su za pogon ST modela namijenjeni 2,0-litarski dizel i benzinski turbomotori sa 185 i 250 KS, Focus RS modela ispod prednjeg poklopca ima 2,3-litarskog EcoBoost turbobenzinca sa 350 KS i 470 Nm. Ovaj motor je dovoljan da 1.600 kg težak RS od 0 do 100 km/h ubrza za 4,7 sekundi i da ga dovede do 266 km/h. Ford uz ovaj automobil deklariše prosječnu potrošnju od 7,7 litara na 100 kilometara.
 

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook