Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Kanarinac sa turbo krilima

Renault Megane RS Trophy

Kanarinac sa turbo krilima

Najbrža i najjača verzija Renaultovog kompakta od 0 do 100 km/h stiže za 5,7 sekundi, a može da dostigne najveću brzinu od 260 km/h...

Mada je zvanično predstavljena još polovinom prošle godine, najjača i najbrža verzija aktuelnog Megana IV RS Trophy u salone širom Evrope stigla je tek početkom 2019. Kao i do sada, riječ je o ultimativnom sportskom automobilu, koji je primarno orijentisan na sportsku stazu, ali može ugodno da se koristi i u svakodnevici. Za razliku od prethodne dvije generacije, koja su koristila dvolitarski turbobenzinski motor, najnovija verzija Megana RS za pogon upotrebljava savremeniji i zapreminski manji 1,8-litarski četverocilindarski motor. Podsjećamo da je ova „mašina“ pod okriljem Renaulta prvi put upotrebljena u Alpine A110 modelu, u kojem razvija 250 KS i 320 Nm. U ovom modelu 1,8-litarski benzinac je kombinovan isključivo sa sedmostepenim automatskim mjenjačem sa dva kvačila. U Meganu RS Trophy osim odličnog EDC automatika dostupan je i tradicionalistima puno draži, ručni mjenjač sa šest brzina. Izbor mjenjača ne utiče na snagu koja se popela na 300 „konja“, ali od njega zavisi najveći obrtni momenat koji u automatskoj kombinaciji iznosi 400, a u ručnoj 420 Nm. Kada je riječ o performansama, Renault je objavio samo podatke za ručni mjenjač.

 

Naime, za ubrzanje od 0 do 100 km/h njegovom najjačem kompaktu, koji prazan teži 1.419 kg potrebno je 5,7 sekundi, dok najveća brzina iznosi 260 km/h. Za sigurno zaustavljanje zaduženi su prednji samoventilirajući dvokomponentni diskovi promjera 355 mm i zadnji puni diskovi od 290 mm. Kočione čeljusti izradio je Brembo. Prenos snage se odvija preko prednjih točkova, a kontakt sa podlogom se ostvaruje preko 19-inčnih točkova sa niskoprofilnim Bridgestone Potenza S001 gumama dimenzija 245/35. Kao opcija su ponuđeni i dva kilograma lakši točkovi sa sa Bridgestone Potenza 007. Cup vješanje je dodatno ukrućeno u odnosu na standardni model. Pedantni Francuzi su naveli da su horizontalni stabilizatori 10% krući, amortizeri procentualno 25% krući, a opruge 30 čvršće u odnosu na standardni RS.  Trophy model ima i Torsen mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, a tu je i 4Control upravljanje na sve točkove, koje poboljšava Meganeov učinak pri prolasku kroz krivine. Enterijer je suštinski isti kao kod standardnog RS modela, a po želji kupca mogu se dobiti novodizajnirana Recaro sjedišta u potpunosti presvučena neklizajućom alaknatrom, koja uz 20 mm nižu poziciju sjedenja dodatno poboljšava doživljaj sportske vožnje. Renault je objavio da najpovoljnija verzija Megane RS Trophy u Francuskoj košta 44.100 eura u kombinaciji sa ručnim, odnosno 45.000 sa EDC automatikom.


ISTORIJAT
Prvi Megane R.S. Trophy predstavljen je 2005. godine, devet mjeseci nakon što je počela prodaja prve generacije Meganea II R.S. Renault je na ovom modelu unaprijedio šasiju koja je dobila naziv Sport 2. Ugrađeni su lakši točkovi, tvrđe opruge i specifični amortizeri, a poseban program rada dobio je i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti. Sve ovo je napravljeno kako bi se dobile još ubjedljivije performanse u odnosu na standardni R.S. Druga generacija Trophya na osnovi Meganea III predstavljena je 2011. godine. Kao osnovu za njen razvoj Renault je uzeo trkačku Cup šasiju kojoj je pridodao 15 KS jači motor (250 KS je imao standardni R.S.). Rezultat je bio vrhunski sportski kompakt, koji je svojevremenom postavio rekord staze Nürburgringu (8:07,97 sekundi) i tako postao najbrži cestovni automobil sa prednjem pogonom. Osim odličnih performansi Trophy je postigao i veliki komercijalni uspjeh, jer je potražnja za njim premašila za duplo ranija Renaultova predviđanja. Do sada najjači Trophy model predstavljen je 2014. godine u verziji sa 275 KS, koja će ostati upamćena po odličnom titanijumskom Akrapovićevom izduvnom sistemu i specijalnim trkačkim Öhlins amortizerima. 

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook