Naslovna > Automobili > Jeep > Kao stvoren za off-road arenu

Jeep Gladiator

Kao stvoren za off-road arenu

Sa Gladiatorom Jeep nudi savremeno opremljen pick-up u Wranglerovom retro stilu. Pogonski veoma moćan terenski automobil spreman je za najteže off-road i radne izazove...

Nakon što je prošlog ljeta predstavio dizajnerski prepoznatljivu, ali tehnološki značajno moderniju četvrtu generaciju čistokrvnog terenskog modela Wrangler, u Sport, Sahara i Rubicon verzijama, Jeep je za kraj 2018. godine sačuvao premijeru novog pick-upa zasnovanog na njemu. On je dobio zvučno ime Gladiator, koje je američki proizvođač već koristio za označavanje istoimenog pick-up modela od 1962. do 1971. godine. Naziv Gladiator Jeep je ponovo upotrebio 2005. uz pick-up koncept, koji je bio svojevrsna najava tadašnje nove, treće generacije Wranglera, koja je u produkcijskom izdanju predstavljena 2007. godine.

Gladiator se u 2019. godini napokon u potpunosti vratio na automobilsku scenu, koristeći dizajnersku, ali i tehnološku osnovu novog petovratnog Wranglera JL od kojeg je čak 79 cm duži (ima i 49 cm duži međuosovinski razmak). Sa 5.181 mm dužine i međuosovinskim razmakom od 3.480 mm Gladiator se uklopio u okvire klase, tačnije njegova dužina je u centimetar ista kao kod Volkswagen Amaroka. Ova dva modela imaju i sličnu dužinu tovarnog prostora, koja kod Gladiatora iznosi 1.524, dok je kod Amaroka 1.555 mm. S obzirom da je zasnovan na Wrangleru, Gladiator nudi i uzorne off-road karakteristike koje se najbolje ogledaju u činjenici da on može da savlada vodene prepreke do dubine od čak 762 mm. Da je riječ o veoma sposobnom radnom vozilu, koje je adekvatno pripremljeno za najteže poslove najbolje svjedoče činjenice da američki pick-up može da se optereti sa 725 kilograma tereta, te da povuče prikolicu sa kočnicama najveće mase od 3.470 kg. Gladiatorove „radničke“ gene najbolje otkriva i „kamionski“ krug okretanja od 13,7 metara.

 


Mada su mnogi detalji na njemu jednostavniji i naoko robustniji, Gladiator ipak ima mnoštvo sličnosti sa Wranglerom. Vanjski dizajn usklađuje se pojedinačno sa svakim od četiri ponuđena paketa opreme: Sport, Sport S, Overland i Rubicon, koji ujedno predstavlja i najrobusniju verziju Gladiatora, prepoznatljivu po dodatnim karoserijskim ojačanjima, oplatama i zaštitama, te opcionim čeličnim branicima. Rubikon se opciono može dobiti sa specijalnim terenskim BFGoodrich Mud-Terrain 33-cola gumama, koje dolaze u paru sa pojačanim ogibljenjem. Sa koliko off-road potencijala Gladiator raspolaže najbolje svjedoče klirens od 282 mm, te napadni ugao od 43,6 stepeni i izlazni od 26. Za sve one kojima je bitna i boja karoserije Jeep je pripremio osam nijansi, među kojima se svojom upadljivošću izdvajaju narandžasta, crvena i plava nijansa, dok je preostalih pet poprilično neutralno. Početni Sport i Sport S paketi, te „terenski“ Rubicon se prepoznaju po standardnim 17-inčnim alu naplacima, dok veće 18-inčne serijski imaju Overland modeli. Kada je riječ o kabini ona je dostupna u tri osnovne kombinacije.

 

Sa tvrdim metalnim i plastičnim krovom ili sklopivim platnenim. Vrata se tradicionalno mogu skinuti, a vjetrobransko staklo preklopiti na poklopac motora. Enterijer je u potpunosti isti kao kod Wranglera, sa puno dizajnerski modernizovanih, ali koncepcijski još uvijek tracicionalnih rješenja i mnoštvom tastera i okruglih potenciometara. Veza sa spoljašnjim svijetom putem interneta i digitalnih signala ostvaruje se pomoću UconnectTM multimedijalnog sistema koji podržava Apple CarPlay i Android Auto aplikacije. Novi sistem dostupan je sa čak tri različita ekrana osjetljiva na dodir dijagonale pet, sedam ili 8,4-inča. I dok se na ekranu multimedije mogu prikazati mnogi zanimljivi grafički prikazi, poput onih o nagibima ili trenutnoj dubini vodenog gaza, kampasu, odabranom režimu rada nadzorne elektronike i slično, na tunel mjenjača i centralnom grebenu nalaze se neke zanimljivije, tradicionalne off-road igračke. Tu prvenstveno mislimo na dvije ručice, od kojih desna služi za upravljanje ručnim ili automatskim mjenjačem, a lijeva za blokiranje diferencijala. Za nadzor pogonskog sklopa brine se elektronski Command-Track sistem (Rock-Track uz Rubicon), koji u nezahtjevnim situacijama 100% obrtnog momenta prebacuje na prednju osovinu. Pogon na sve osovine vozač može izabrati ručno, a taj zadatak može da prepusti i automatici.


POGON
Svaki Gladiator serijski će se kombinovati sa 4x4 pogonom. Na američkom tržištu gdje se već može naručiti dostupan je sa 3.6 V6 Pentastar benzinskim motorom sa 285 KS i 352 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor standardno se kombinuje sa šestostepenim ručnim mjenjačem, dok je osmostepeni automatik dostupan kao opcija. Na evropskom tržištu Gladiator bi trebao da se pojavi do kraja 2019. Mada to još nije potvrđeno, očekuje se da ovu verziju pogoni Fiatov 2,2-litarski Multijet II dizel motor, koji u Wrangleru raspolaže sa 200 KS i 450 Nm. Kao jača opcija spominje se i 3.0 V6 EcoDiesel sa 260 KS, koji se ugrađuje u Jeep Grand Cherokee (u verzijama sa 190 i 250 KS).

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook